Ska man vara orolig för Ryssland?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Iofs Expressen, men.

För er som fortfarande tror att ryssar inte tjänar pengar på kriget;

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Hal is min vän.

Eller är det tunn rent av?

?
Ge dig nu.
https://mobile.twitter.com/radarfennec är ett konto uppenbart orkestrerat från Kreml. Inget vidare argument för det behövs, det bara är så.

Och gällande inlägget med 100 olika videor så är alla fejk iom att de förmedlas av kontot ovan.
Nu tänker jag säkert fel men källkritik hade väl varit att att granska respektive video(det är inte kontot ovan som filmat nämligen), men iom att det står klart att kontot i sig orkestreras från Kreml så är alla dessa också fejk.

Sen var det ju det här med primärkällor som jag har för mig någon brukar tjata om här på forumet. Men det kanske bara är viktigt ibland.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Rysk reporter får testa ett erövrat svensk pansarskott och visar hur man inte skall avfyra det.
Tips, handtag är bra att hålla i och hörselskydd är aldrig heller fel.

Fråga:
När ett uppenbart proukrainskt konto delar saker då är det sant och relevant men om ett dito ryskt delar då är det lögn och fjantigt?

Bara så jag hänger med.

Mindre än en minut tog det att reda ut vem/vilka som är bakom publiceringen, vilket INTE gör den irrelevant eller falsk i min värld, men går det att lyfta denna tråd till något mer faktaneutralt hade det varit GULD.

♥️

Och ja, heja Ukraina. ✌?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ge dig nu.
https://mobile.twitter.com/radarfennec är ett konto uppenbart orkestrerat från Kreml. Inget vidare argument för det behövs, det bara är så.

Och gällande inlägget med 100 olika videor så är alla fejk iom att de förmedlas av kontot ovan.
Nu tänker jag säkert fel men källkritik hade väl varit att att granska respektive video(det är inte kontot ovan som filmat nämligen), men iom att det står klart att kontot i sig orkestreras från Kreml så är alla dessa också fejk.

Sen var det ju det här med primärkällor som jag har för mig någon brukar tjata om här på forumet. Men det kanske bara är viktigt ibland.
Jag tycker som du, jag bryr mig om fakta, inte budbärare.

De som spenderade 00 och 10 talet med att leva i DN och SVT fantasier bör sätta sig ner i bussen då och då, för mycket käbbel.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Fråga:
När ett uppenbart proukrainskt konto delar saker då är det sant och relevant men om ett dito ryskt delar då är det lögn och fjantigt?

Bara så jag hänger med.

Mindre än en minut tog det att reda ut vem/vilka som är bakom publiceringen, vilket INTE gör den irrelevant eller falsk i min värld, men går det att lyfta denna tråd till något mer faktaneutralt hade det varit GULD.

♥️

Och ja, heja Ukraina. ✌?
Nu låter du som en klok person. Inte för att jag är förvånad över det men ville bara säga det.

Nej men vadfan, det går väl att prata om allt möjligt, eller borde gå iaf. Ingen här sitter inne på något objektivt facit öht. Bara känslor. Någon upplever att PS förmedlar propaganda, någon annan upplever inte det. Jaha...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Fråga:

Bara så jag hänger med.

♥️

Och ja, heja Ukraina. ✌?
*Suck*
Blanda in in mig i den där diskussionen genom att citera mig som exempel i ett annat ämne som jag inte berört (gravplatsvideosarna) Du kan gott och väl citera andra.
Dessutom så har jag flertalet gånger sagt att du och jag bör undvika att diskutera saker överhuvudtaget med varandra i denna tråd för att den skall få finnas kvar. Jag fortsätter gärna med det ??

Jag tror för övrigt att begravningsplatsvideosarna är legitima/sanna. Sen att är de postade av ett konto som är pro-ryskt bör givetvis beaktas även om det inte ändrar innehållet videosnuttarna.
De senaste, eventuellt legitima, läckta papperna tyder ju på att det är stora förluster på båda sidor. Ryssland 189 500-223 000 skadade respektive 43 000 döda och Ukraina 189 500-223 000 skadade och 17 500 döda. Där håller jag med Zoda. Faktumet att så många dör/skadas är tragiskt oavsett sida eller orsak.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Låter det rimligt att propagandamaskinen Ryssland gör en video där man ska visa att ”Nato weapons are shit” genom att skjuta vapnet åt fel håll, inte hålla i handtagen och inte ha hörselskydd?

Går man på den så behöver man idka källkritik. Sannolikt har man spridit ukrainatrollens propaganda. Ja det finns troll även där. Är något för dumt för att vara sant så är det antagligen inte det.

Behöver jag skriva heja Ukraina för att undvika att bli kallad rysstroll? Heja Ukraina.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Låter det rimligt att propagandamaskinen Ryssland gör en video där man ska visa att ”Nato weapons are shit” genom att skjuta vapnet åt fel håll, inte hålla i handtagen och inte ha hörselskydd?

Går man på den så behöver man idka källkritik. Sannolikt har man spridit ukrainatrollens propaganda. Ja det finns troll även där. Är något för dumt för att vara sant så är det antagligen inte det.

Behöver jag skriva heja Ukraina för att undvika att bli kallad rysstroll? Heja Ukraina.
Ja, det är konstigt hur de kritiskt tänkande bara är kritiska när det postar passar deras världsbild, på gränsen till skrämmande då det i övrigt är resonerande och tänkande individer.

I nästa inlägg kommer de posta något om något barn som ritat en teckning, och fick fängelse, det är säkert hela historien för övrigt, för Ryssland är så ängsliga, men att ett helt jätteenkelt att bevisa pro Ukraina konto postar detta, det är helt naturligt och förstås självklart och helt sant att ryssar hanterar vapen som en treåring med ett luftgevär på midsommarafton.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
*Suck*
Blanda in in mig i den där diskussionen genom att citera mig som exempel i ett annat ämne som jag inte berört (gravplatsvideosarna) Du kan gott och väl citera andra.
Dessutom så har jag flertalet gånger sagt att du och jag bör undvika att diskutera saker överhuvudtaget med varandra i denna tråd för att den skall få finnas kvar. Jag fortsätter gärna med det ??

Jag tror för övrigt att begravningsplatsvideosarna är legitima/sanna. Sen att är de postade av ett konto som är pro-ryskt bör givetvis beaktas även om det inte ändrar innehållet videosnuttarna.
De senaste, eventuellt legitima, läckta papperna tyder ju på att det är stora förluster på båda sidor. Ryssland 189 500-223 000 skadade respektive 43 000 döda och Ukraina 189 500-223 000 skadade och 17 500 döda. Där håller jag med Zoda. Faktumet att så många dör/skadas är tragiskt oavsett sida eller orsak.
Jag vill i alla fall jättegärna prata med dig och jag kan tydligen lura dig till det också. ??

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år