Ska man vara orolig för Ryssland?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Jo, i krig får man ändra taktik löpande, beroende på motståndare.

I början använde Ukraina sitt artilleri enligt boken, ställde upp, mätte in, sköt sina salvor och packade ihop snabbt som fan och drog.
Nu har det visat sig att motståndaren saknar art radar, och även i de fall de lyckas hitta sin fiendes artilleri har dom så dålig precision i sitt eget artilleri att dom inte kan besvara elden effektivt.
Rysarna nötte ut sina eldrör i början med ganska meningslösa massiva artlleri salvor för att skjuta sönder hyreshus, skolor och sjukhus till smulor, då dom inte hade någon vettig måldata.

Nu börjar rysarna ha dåligt om artillerigranater dessutom, dom köper det dom kan där dom kan, och skjuter även rostiga granater ur egna förråd, vilket sliter ännu mer på eldrör och inte gör att dom träffar bättre.

Avständen har också krympt vilket gör att ukraina kan slå mot bakre förband och depåer, och en bra träff i ett ammunitionsförråd gör att dom inte behöver vara rädda för moteld ett par dagar tills en ny logistik kedja har upprättats.

Det Ukraina främst har problem med nu är mineringar, det saktar in deras anfall avsevärt, rysarna har haft tid att sprida minor överallt (vilker syns på att dom själva kör in i sina egna mineringar ibland), och minor är en av dom saker dom inte har brist på.

rysarna har ju minlinjer halvvägs ner på Krimhalvön också, vilket visar att dom är beredda att snabbt backa ganska långt där också, och andralinjen av försvar där köper värdefull tid att pack ihop dom stulna skitstolarna och bege sig över Kerch bron.... OM DEN FINNS KVAR DÅ!

Att bron står kvar än beror nog mest på att Ukraina fortfarande hoppas på att dom ska packa igop frivilligt, och att Ukraina helst sänker bron med egna vapen, för att det inte ska bli något snack om att använda NATO vapen mot ryskt teritorium.... Var det nu börjar/slutar
Bra analys, håller med.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Man matar inte trollen. Man måste inte bli provocerad och hugga på betet. ;)

Nu har jag fått bra träning då det verkar som att det måste provoceras när man kör en, enligt många, Engelsk SkitHoj. :hihi
Så jag hugger sällan på betet om det inte är någon jag gillar. Då kan det vara kul att slänga käft på ett vänskapligt plan. :krama

Om din åsikt är allvarlig att det jag kör är skit så får du tycka det. Om majoriteten också tycker det ändrar inte min åsikt. Jag går inte in i en diskussion med dig utan konstaterar bara att du har en annan åsikt.

Min åsikt är att ALLA hojar - märken, modeller osv - är bra. Så länge de gör ägaren glad, vilket är det som räknas. :fakta

Men en ”åsikt” som grundas på ren desinformation från en aggressiv diktatur är dålig, så långt kan man nog sträcka sig i alla fall. Och den är absolut inget värd.

Sedan har du helt rätt i att man inte behöver bli provocerad av sådant, lika lite som av sådana som har åsikter om ”min” hoj, men i fallet Rysslands krig mot Ukraina skall inte trollen få äga informationsarenan då det bidrar till ukrainskt lidande.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ingen aning om detta, som påstås, är rysk propaganda men det är helt oavsett avsändare spot on.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Krimbron verkar stängd o det verkar har hänt några sprängning på Krimbron i natt.

Allt enligt våra Ukrainska kakelsättarna på jobbet.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Det är besvärligt att förstå våra ukrainare ingen av dom 15 kakelsättarna är jättebra på engelska men dom verkar tala om att ryssarna fått en stor båt sänkt med vapen till krim.

Bron stämde ju, kan jag uppfattat båten rätt med?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det var vattendrönare eller vad fan man nu kallar dom enligt dom uppgifter jag har sett.

Ingen luftvärnseld innan IAF

Dom hänvisar nu biltrafiken "The long way round", tågen går dock över bron....
Än så länge.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Det var vattendrönare eller vad fan man nu kallar dom enligt dom uppgifter jag har sett.

Ingen luftvärnseld innan IAF

Dom hänvisar nu biltrafiken "The long way round", tågen går dock över bron....
Än så länge.
Jo skälva sprängning en av bron skedde väll genom radiostyrd båt ungefär.

Men dom pratar om om ett lastfartyg med vapen till krim. Det var ju Ukrainska båtar som förföljde ryska båtar i turkiskt vatten för några dagar sedan, blev någon av dessa ryska militär båtar sänkt då?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är besvärligt att förstå våra ukrainare ingen av dom 15 kakelsättarna är jättebra på engelska men dom verkar tala om att ryssarna fått en stor båt sänkt med vapen till krim.

Bron stämde ju, kan jag uppfattat båten rätt med?
Med all respekt för dessa murare så är det ju inte helt säkert att de har bästa underrättelser runt alla händelser i kriget.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det är riktigt hemskt att civila råkar ut för sådana här saker, men även om man tar höjd för victim blaming så är valet av semesterställe inte så bra.
Det är lite som att som att åka till Aleppo i Syrien under brinnande krig och förvänta sig att inget händer.

1689615109421.png

Idag är väl förresten årsdagen för når Ryssland sköt ned MH17 och dödade 298 personer.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är riktigt hemskt att civila råkar ut för sådana här saker, men även om man tar höjd för victim blaming så är valet av semesterställe inte så bra.
Det är lite som att som att åka till Aleppo i Syrien under brinnande krig och förvänta sig att inget händer.

View attachment 486922

Idag är väl förresten årsdagen för når Ryssland sköt ned MH17 och dödade 298 personer.

Mamman, Nataliya var definitivtt inte någon oskyldig turist.
Troligtvis inte pappan heller, den enda jag har någon sympati med är dottern.

NataliyaKulik.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

View attachment 486922

Dina inlägg känns mer och mer som en blandning av Breivik och Nyqvist.
Du har tappat det helt.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...