Ska man vara orolig för Ryssland?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ser ut som att orsaken till att offensiven med att trycka tillbaka inkräktaren blivit lite långsammare är att man bytt taktik. Istället för att köra på enligt gammal devis, har man funnit sätt att få inkräktaren att ”slösa” på sitt artilleri samt fokusera på att bekämpa inkräktarens bakre depåer med mer långräckviddiga resurser. Kan i så fall stämma med de stödpaket som (bland annat Sverige) varit på tapeten senare tid.

Iom detta har ukr egna materiella förluster halverats, mot initiala fasen.

-ur NYT.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ser ut som att orsaken till att offensiven med att trycka tillbaka inkräktaren blivit lite långsammare är att man bytt taktik. Istället för att köra på enligt gammal devis, har man funnit sätt att få inkräktaren att ”slösa” på sitt artilleri samt fokusera på att bekämpa inkräktarens bakre depåer med mer långräckviddiga resurser. Kan i så fall stämma med de stödpaket som (bland annat Sverige) varit på tapeten senare tid.

Iom detta har ukr egna materiella förluster halverats, mot initiala fasen.

-ur NYT.

Jo, i krig får man ändra taktik löpande, beroende på motståndare.

I början använde Ukraina sitt artilleri enligt boken, ställde upp, mätte in, sköt sina salvor och packade ihop snabbt som fan och drog.
Nu har det visat sig att motståndaren saknar art radar, och även i de fall de lyckas hitta sin fiendes artilleri har dom så dålig precision i sitt eget artilleri att dom inte kan besvara elden effektivt.
Rysarna nötte ut sina eldrör i början med ganska meningslösa massiva artlleri salvor för att skjuta sönder hyreshus, skolor och sjukhus till smulor, då dom inte hade någon vettig måldata.

Nu börjar rysarna ha dåligt om artillerigranater dessutom, dom köper det dom kan där dom kan, och skjuter även rostiga granater ur egna förråd, vilket sliter ännu mer på eldrör och inte gör att dom träffar bättre.

Avständen har också krympt vilket gör att ukraina kan slå mot bakre förband och depåer, och en bra träff i ett ammunitionsförråd gör att dom inte behöver vara rädda för moteld ett par dagar tills en ny logistik kedja har upprättats.

Det Ukraina främst har problem med nu är mineringar, det saktar in deras anfall avsevärt, rysarna har haft tid att sprida minor överallt (vilker syns på att dom själva kör in i sina egna mineringar ibland), och minor är en av dom saker dom inte har brist på.

rysarna har ju minlinjer halvvägs ner på Krimhalvön också, vilket visar att dom är beredda att snabbt backa ganska långt där också, och andralinjen av försvar där köper värdefull tid att pack ihop dom stulna skitstolarna och bege sig över Kerch bron.... OM DEN FINNS KVAR DÅ!

Att bron står kvar än beror nog mest på att Ukraina fortfarande hoppas på att dom ska packa igop frivilligt, och att Ukraina helst sänker bron med egna vapen, för att det inte ska bli något snack om att använda NATO vapen mot ryskt teritorium.... Var det nu börjar/slutar

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Borde väl inte bidra men reklamen måste ju ha någon AI-algoritm som räknar ut saker baserat på vad som postas.... ?
Screenshot_20230716_113318_Chrome.jpg

Måste skaffa addblocker till mobilen med känner jag ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Borde väl inte bidra men reklamen måste ju ha någon AI-algoritm som räknar ut saker baserat på vad som postas.... ?
View attachment 486843

Måste skaffa addblocker till mobilen med känner jag ?
Vilken ära, och jag beklagar om du känner dig kränkt för att du är allt som inte är det där. ?

Du har ingen tjej, så mycket vet jag, men något sexuellt intresse kanske she/they har?

Härligt det är Pride i alla fall.

??️‍???️‍???️‍???️‍???️‍???️‍?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Det är helt meningslöst att diskutera med sådana som har helt annan världsbild, vare sig de kan hänvisa till Gud, Rothschild, den vita rasen, jorden är platt osv. De diskussionerna finns noll mening för någon av de inblandade att föra.
Nu brukar jag bara läsa denna tråd ytterst sporadiskt så jag kan ha missat andra inlägg men svarar på denna. :krama

Du har helt rätt om anledningen till diskussionen är att ändra den andres åsikt. Där är nog utsikterna ganska små.

Men om anledningen till diskussionen är att utbyta åsikter kan man få en annan syn, annan åsikt, annan vinkel än vad man hade tidigare. Det kan vidga vyerna om man är öppen för det och då är det inte noll mening längre. Att tysta andra som inte tycker likadant dödar den möjligheten.
Det betyder inte att man måste ändra åsikt eller komma fram till något gemensamt, bara utbyta åsikter, kunskaper och erfarenheter. ;)

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Nu brukar jag bara läsa denna tråd ytterst sporadiskt så jag kan ha missat andra inlägg men svarar på denna. :krama

Du har helt rätt om anledningen till diskussionen är att ändra den andres åsikt. Där är nog utsikterna ganska små.

Men om anledningen till diskussionen är att utbyta åsikter kan man få en annan syn, annan åsikt, annan vinkel än vad man hade tidigare. Det kan vidga vyerna om man är öppen för det och då är det inte noll mening längre. Att tysta andra som inte tycker likadant dödar den möjligheten.
Det betyder inte att man måste ändra åsikt eller komma fram till något gemensamt, bara utbyta åsikter, kunskaper och erfarenheter. ;)

Men om åsikten är det enda som finns?

Och förs fram enbart för att provocera?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Men om åsikten är det enda som finns?

Och förs fram enbart för att provocera?
Man matar inte trollen. Man måste inte bli provocerad och hugga på betet. ;)

Nu har jag fått bra träning då det verkar som att det måste provoceras när man kör en, enligt många, Engelsk SkitHoj. :hihi
Så jag hugger sällan på betet om det inte är någon jag gillar. Då kan det vara kul att slänga käft på ett vänskapligt plan. :krama

Om din åsikt är allvarlig att det jag kör är skit så får du tycka det. Om majoriteten också tycker det ändrar inte min åsikt. Jag går inte in i en diskussion med dig utan konstaterar bara att du har en annan åsikt.

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus

Oj :alien: vilken planet är du från?
Själv kör jag italiensk skithoj och bryr mig inte, har blockat alla dryga idioter så jag slipper se dom.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Har det blivit ett halvomhalvt uppror i kaliniggrad och krom? Tycker jag läser om folkligt uppror mot ryss sättet.

Skall wagner gå mot kaliniggrad för att säkra korridoren från Polen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag håller helt med dig om det rör sig om individer som håller sig på ungefär samma planhalva som en själv, det behöver inte betyda att man tycker likadant i många frågor men att man uppfattar verkligheten ungefär likadant.
Bra exempel är som sagt platt jord, vit makt, extrem religiositet. Jag diskuterar gärna med alla på det politiska spektrat men jag stannar någonstans innan de allra minsta åsikterna kommer till tals, kommunister, nazister, vissa feminister, osv.
Jag tror du måste läsa igenom några inlägg från personen i fråga för att förstå min hållning, om det nu intresserar dig. ??♥️

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag håller helt med dig om det rör sig om individer som håller sig på ungefär samma planhalva som en själv, det behöver inte betyda att man tycker likadant i många frågor men att man uppfattar verkligheten ungefär likadant.
Bra exempel är som sagt platt jord, vit makt, extrem religiositet. Jag diskuterar gärna med alla på det politiska spektrat men jag stannar någonstans innan de allra minsta åsikterna kommer till tals, kommunister, nazister, vissa feminister, osv.
Jag tror du måste läsa igenom några inlägg från personen i fråga för att förstå min hållning, om det nu intresserar dig. ??♥️
Nu orkar jag tyvärr inte läsa allt i denna tråd utan läser mest det som intresserar. Så jag svarade bara på just denna tråd. ;)
Jag diskuterar däremot gärna med religiösa fundamentalister och liknande bara för få att veta deras åsikter.
Mestadels riktigt skrämmande men utan deras åsikter hade jag vetat mindre...

Men jag förstår dig, vi har några forummedlemmar som jag aldrig svarar, men jag försöker inte tysta dessa. Därmed inte sagt att du försöker tysta, utan bara slutar diskutera.
De får, för min del, skriva vilket skit som helst som moderatorerna inte tar bort, jag läser inte det bara.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år