Högt stridsvärde, men flipflop-tofflorna satt som gjutna på fötterna:
Samma som Ryssland skjuter på i Ukraina dagligen. Oskyldiga civila.Vad fanns på MH17?
Helt klart, men jag tänker mig en anledning till att downa fågeln i "fredstid".Samma som Ryssland skjuter på i Ukraina dagligen. Oskyldiga civila.
Tja, det fanns ju en ganska stor samling experter och forskare på aids om jag inte minns fel.Helt klart, men jag tänker mig en anledning till att downa fågeln i "fredstid".
Civila är väl alltid oskyldiga? Även alltså de ryssar som drabbas av Ukrainas "hämnd".Samma som Ryssland skjuter på i Ukraina dagligen. Oskyldiga civila.
Civila är väl alltid oskyldiga? Även alltså de ryssar som drabbas av Ukrainas "hämnd".
Ryssland gav en BUK till "milisen". Milisen med citat tecken då det krävs ganska mycket utbildning för att sköta en och folket snarare var ryska soldater och wagner som egentligen skulle ha skött allt.Helt klart, men jag tänker mig en anledning till att downa fågeln i "fredstid".
Det är inte osannolikt att de faktiskt trodde de sköt på något annat.Vad fanns på MH17?
Var Prigozjin och Dmitrij Utkin en tillgång för Ryssland eller ett hot mot Ryssland ?
Enligt
var Dmitrij Utkin en "misshaglig person" för USA som införde sanktioner mot honom 2017Dmitrij Utkin – Wikipedia
sv.wikipedia.org
sanktioner som EU hängde på 2021
Så utom kanske Putin
kan vi hänga på USA och EU bland de som kanske gillar vad som hänt Prigozjin och Utkin
Jag tycker det är kul att se vilka som har motiv.
Ja Ukraina var väl inte så glada åt herrarna heller efter hårda strider och stora förluster i strid mot Wagner's soldater.
Med tanke på att två Libyska medborgare lyckades plocka ner ett flygplan över UK 1988 så tycker jag inte vi ska underskatta möjligheterna för utlänningar med liiite större resurser än Libyen att plocka ner ett flygplan över Ryssland 2023.Hela västvärlden ville väl se dom asen döda, eller i Haag.
Så motiv fanns det gott om överallt.
Men det spelar ingen roll, det skedde i rysland, där ingen annan kan plocka ner ett privatjet.
Ja med en bomb kan man göra mycket skada på liten lätt enhet. Lockerbiebomben vägde bara några hekto och var gömd i en liten bordsradio.Med tanke på att två Libyska medborgare lyckades plocka ner ett flygplan över UK 1988 så tycker jag inte vi ska underskatta möjligheterna för utlänningar med liiite större resurser än Libyen att plocka ner ett flygplan över Ryssland 2023.
Han jobbar ju bara på att bygga Platos republik.Vad vore en envåldshärskare utan indoktrinerade barnsoldater...
"Barn som lär sig att kasta granater på sommarkollo. Och till terminsstarten ett nytt ”patriotiskt” ämne i alla ryska skolor, som inkluderar skötsel och användning av automatvapen."
"Indoktrineringen och vapenträningen sker ofta inom ramen för den obligatoriska skolan. Efter Vladimir Putins makttillträde nyåret 1999–2000 tog det bara några år innan ryska skolor åter svängde tillbaka till en undervisning liknande den på sovjettiden.
2003 förbjöds historieböcker som uppmuntrar elever till kritiskt tänkande. I stället har läromedel allt mer kommit att pumpa ut Kremls version av historien och nuet som den enda sanningen"
"Förra läsåret infördes ett nytt ämne, kallat ”Viktiga samtal”, där elever varje måndag fostras i ”kärlek till fosterlandet”. Där ingår regimens version av kriget i Ukraina som ett rättfärdigt försvar mot nazister."
"alla skolor att ordna fem dagars militärövningar för pojkar i tionde klass, och i vissa fall även för flickor.
Undervisningen sker i möjligaste mån på militärbaser, och ungdomarna får bland annat lära sig att gräva skyttegravar, marschera i truppformation och skjuta med olika vapen."
Träning med automatvapen och granater – så militariseras Rysslands barn
Ryssland: Vid terminsstarten dyker ett nytt ”patriotiskt” ämne upp på schemat i alla ryska skolor – skötsel och användning av automatvapen.www.dn.se
PutlerjugendVad vore en envåldshärskare utan indoktrinerade barnsoldater...
"Barn som lär sig att kasta granater på sommarkollo. Och till terminsstarten ett nytt ”patriotiskt” ämne i alla ryska skolor, som inkluderar skötsel och användning av automatvapen."
"Indoktrineringen och vapenträningen sker ofta inom ramen för den obligatoriska skolan. Efter Vladimir Putins makttillträde nyåret 1999–2000 tog det bara några år innan ryska skolor åter svängde tillbaka till en undervisning liknande den på sovjettiden.
2003 förbjöds historieböcker som uppmuntrar elever till kritiskt tänkande. I stället har läromedel allt mer kommit att pumpa ut Kremls version av historien och nuet som den enda sanningen"
"Förra läsåret infördes ett nytt ämne, kallat ”Viktiga samtal”, där elever varje måndag fostras i ”kärlek till fosterlandet”. Där ingår regimens version av kriget i Ukraina som ett rättfärdigt försvar mot nazister."
"alla skolor att ordna fem dagars militärövningar för pojkar i tionde klass, och i vissa fall även för flickor.
Undervisningen sker i möjligaste mån på militärbaser, och ungdomarna får bland annat lära sig att gräva skyttegravar, marschera i truppformation och skjuta med olika vapen."
Träning med automatvapen och granater – så militariseras Rysslands barn
Ryssland: Vid terminsstarten dyker ett nytt ”patriotiskt” ämne upp på schemat i alla ryska skolor – skötsel och användning av automatvapen.www.dn.se
Med tanke på att två Libyska medborgare lyckades plocka ner ett flygplan över UK 1988 så tycker jag inte vi ska underskatta möjligheterna för utlänningar med liiite större resurser än Libyen att plocka ner ett flygplan över Ryssland 2023.
Så vad tror du resultatet av haveriutredningen kommer bli:1988 fick man gå ombord på passageraflyg utan att ta av sig skorna och bältet, samtidigt som man petade naglarna med butterflykniven man hade köpt och med en tänd cigg i mungipan...
Det här var ett privatjet, i ryssland, i nutid.
Ett privatjet ägt av en person medveten om att det fanns en stark hotbild mot honom.
Den andra piloten som eftersöks var såklart utsänd av CIA och det var hans bomb som förstörde flygplanet. Gäller även om alla vrakdelar visar sig vara perforerade av en stridsspets från en S400 eller något likartat.Så vad tror du resultatet av haveriutredningen kommer bli:
Planet sprängdes av en laddning installerad i planet ?
Planet sköts ner av misstag ?
Planet gick sönder, dåliga / trasiga nitar i en vinge ?
Eller ?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |