Ska man vara orolig för Ryssland?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så vad tror du resultatet av haveriutredningen kommer bli:
Planet sprängdes av en laddning installerad i planet ?
Planet sköts ner av misstag ?
Planet gick sönder, dåliga / trasiga nitar i en vinge ?
Eller ?

Piloten fick en hjärtattack är väl ett av förslagen hittils.

Jag skiter i vad haveriutredningen kommer att säga, för den utförs av rysland.
Jag såg när dom släpade upp vingen ur vattnet och drog den liggandes på marken genom skogen, dom har inte tänkt göra någon seriös utredning.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Piloten fick en hjärtattack är väl ett av förslagen hittils.

Jag skiter i vad haveriutredningen kommer att säga, för den utförs av rysland.
Jag såg när dom släpade upp vingen ur vattnet och drog den liggandes på marken genom skogen, dom har inte tänkt göra någon seriös utredning.
Och vad f-n gjorde du där ???? Lekte med fjärrkontrollen ???? :rofl:rofl:rofl:rofl

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Tänk om Prigozhin dyker upp om några månader livs levande. Då kommer ingen lita på rysk media längre.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tänk om Prigozhin dyker upp om några månader livs levande. Då kommer ingen lita på rysk media längre.
Oddsen för att han och Utkin är döda är väl lite högre än 50%, men 100% är de ännu inte.
Utkin borde ju kunna gå att identifiera och Ryssarna brukar ju inte vara så pryda av sig att de inte visar upp döda kroppar.
Och att Prigozhin kan ju det här med att byta identitet vet vi ju redan :hihi
1693058125758.png

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Men egentligen är bomb mer logisk för en sån här operation. Med SAM är risken för att skjuta ner fel flygplan är annars för stor. Både Iran och USA har ju råkat pricka trafikflygplan när de trodde de sköt på kryssningsrobot respektive attackflygplan. Är ju inte så poppis om man råkar plocka ner en Aeroflot 777 istället för den tilltänka privatjeten.
Problemet med bombteorin är att skadorna på flygkropp och vingar inte har spår av en exposition inne, utan har tydliga mindre hål, som troligen bara kan komma utifrån utifrån.
Vingen som föll av har även hittats och har heller inga skador vid landningsstället där det spekulerats vara en bomb.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det har förekommit ”attacker” mot polsk järnvägsinfrastruktur. Järnvägsarbetare över hela Polen har på sina frekvenser hört meddelanden om att tåg stannat/spårat ur följt av Rysslands nationalhymn. Liknande fall har registrerats på minst nio platser/spår.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det har förekommit ”attacker” mot polsk järnvägsinfrastruktur. Järnvägsarbetare över hela Polen har på sina frekvenser hört meddelanden om att tåg stannat/spårat ur följt av Rysslands nationalhymn. Liknande fall har registrerats på minst nio platser/spår.

Ungar som leker med radio...

Jag brukar LYSSNA på järnvägen när jag åker tåg, då får man veta varför man står stilla inväxlad på ett stickspår, eller att det där skramlet man hörde var en ren som passerade under boggien....

Jag brukar lyssna på flyget när jag flyger också och faktiskt även hemma.
Häromdagen fick Bra lasta av en passagerare som fick en panikattack innan start

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ungar som leker med radio...

Jag brukar LYSSNA på järnvägen när jag åker tåg, då får man veta varför man står stilla inväxlad på ett stickspår, eller att det där skramlet man hörde var en ren som passerade under boggien....

Jag brukar lyssna på flyget när jag flyger också och faktiskt även hemma.
Häromdagen fick Bra lasta av en passagerare som fick en panikattack innan start
Eller försök till att störa försörjningsvägar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
”Få tvivel om att Ukraina sprängde Nord Stream”

Attans också, ännu en badtoffla.
flipflop.jpg

Då måste det ha varit en rysk soldat, dom är kända för sina badtofflor!
Den randiga skjortan är ju också den ryska marinens, så det kanske var mannen på bilden utklädd till sjölejon som utförde dådet?
Gubbarna i vintermössor kan vi nog utesluta.
(hänvisar även till filmklippet tidigare på den stupfulle rysen i badtofflor)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Man undrar ändå vad som hände med dessa grabbar.
Ligger någon sorts sorglig och tragisk melankoli och uppgivenhet över bilden.
Inte alls, alla som är födda i Ryssland förtjänar att dö. Till skillnad från de som är födda i andra undermåliga länder i tex Mellanöstern, de som är födda där förtjänar istället att bo i Sverige.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Man undrar ändå vad som hände med dessa grabbar.
Ligger någon sorts sorglig och tragisk melankoli och uppgivenhet över bilden.

Då dom inte ser ut att höra till eliten direkt så skickades dom nog till frontlinjen för att rusa över något fält utan skydd med varsitt Moshin Nagant med rostig bajonett för att inta ännu en meningslös punkt på kartan men slutade förmodligen som solrosgödsel ungefär halvvägs.

Och innan putins springpojkar i tråden gör i brallan, ja USA provade samma sak i Vietnam med "McNamarras Morons", dom utbildade folk som hade för låg poäng på IQ testet eller inte uppfyllde dom fysiska kraven för militärtjänsgöring till en egen styrka

Krig är skit.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Intressant av SVT som granskar fejkade filmer, eller ja just SVT gör väl inget mer än att intervjua en hatisk person och återpublicera någon annans material, men det är ändå intressant.??

Snyggt att bara gömma i en parentes också att det inte är SVT som gjort någon granskning. ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Intressant av SVT som granskar fejkade filmer, eller ja just SVT gör väl inget mer än att intervjua en hatisk person och återpublicera någon annans material, men det är ändå intressant.??

Snyggt att bara gömma i en parentes också att det inte är SVT som gjort någon granskning. ?

Jo, bara med en google reverse bildsök kan man ofta få fram var en bild är tagen, och annars finns det alltid någon som känner igen platsen när bilderna/filmerna börjar spridas.

Twitter har blivit bra på att lägga in en disclaimer på att inlägg eventuellt är fejk, men givetvis sker det med lite fördröjning då det måste anmälas av någon och granskas först.
Dom som sprider skiten är glada om dom lyckas lura dom första som ser och delar det.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år