Ska man vara orolig för Ryssland?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur vet vi att det var ett markbatteri som sköt ner planet och inte jaktflyg?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Intressant av SVT som granskar fejkade filmer, eller ja just SVT gör väl inget mer än att intervjua en hatisk person och återpublicera någon annans material, men det är ändå intressant.??

Snyggt att bara gömma i en parentes också att det inte är SVT som gjort någon granskning. ?
SVT tar jag inte på allvar sedan SVT gjorde reportage om Sydafrika filmat I Botswana.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
USA har aldrig fått så mycket valuta för att nyttja en så liten del av sin militärbudget, någonsin.

Klart de har en massa problem att lösa inrikes, men att ställa det gentemot denna lilla utgiftspost är bara populism - det finns en massa större utgifter som inte ger valuta/inte gör nytta som de skulle kunna dirigera om till bra/bättre nytta.
Undrar om inte följande är sant också ?
Lyckas inte ta bort Werzion nedan ....har bar kopierat av din tex rakt av

Sverige har aldrig fått så mycket valuta för att nyttja en så liten del av sin militärbudget, någonsin.

Klart Sverige har en massa problem att lösa inrikes, men att ställa det gentemot denna lilla utgiftspost är bara populism - det finns en massa större utgifter som inte ger valuta/inte gör nytta som de skulle kunna dirigera om till bra/bättre nytta.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Så nu var han jordfäst då. Så att någon mera identifiering kommer nog inte ske...
1693331299354.png

Skulle nog ändå vänta med att lyfta sanktionerna på han en stund till...

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Julafton för alla konspirationsteoretiker ?

Påminner om en film jag såg på Facebook nyligen med "bevis" för att Lars Vilks egentligen mördades. Så frågan är om Lars Vilks ens är död, är han identifierad?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Julafton för alla konspirationsteoretiker ?

Påminner om en film jag såg på Facebook nyligen med "bevis" för att Lars Vilks egentligen mördades. Så frågan är om Lars Vilks ens är död, är han identifierad?

Hade han flera olika pass med olika identiteter?
Hade han dubbelgångare som han skickade ut bland allmänheten?

Jag tror dom här gubbarna är lite mer förberedda på att gå under jorden.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hade han flera olika pass med olika identiteter?
Hade han dubbelgångare som han skickade ut bland allmänheten?

Jag tror dom här gubbarna är lite mer förberedda på att gå under jorden.
Så berätta vad ploten här är, han har iscensatt detta för att gå under jorden tillsammans med Vladimir Putin som kallade honom förrädare?

Det är så jävla Fantomen -nivå här, tack för all underhållning. ???

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Så berätta vad ploten här är, han har iscensatt detta för att gå under jorden tillsammans med Vladimir Putin som kallade honom förrädare?

Står det i Expressen så måste det vara sant, eller hur? :gnissla

Nej, jag tror inte heller på det, och till Expressens försvar så rapporterar de bara om teorin, inte att det är sant. Men underhållningsvärdet är ju bra. Riktigt kul om Putin tror på det och blir ännu mer paranoid.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Roligt att trollen här har roligt och tror det julafton ?

Själv tror jag att chansen för att Prigozhin är död är bra över 50% men ändock mindre än 100%.

Ryssarna brukar vara snabba att jordfästa folk, men lite mera bevis hade ju inte skadat.
Att kabla ut några bilder brukar de ju göra eller dna-test att luta sig emot.
Men det mest talande för deras död är ju vad som sker med Wagner i Afrika just nu.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Måttligt intressant att höra hur saker utvecklas, jag är sedan länge uttråkad i brist på personlig koppling till karaktärerna. Varken Putin eller andra aktörer i den här såpan, och soppan, är modiga nog att tala till folket på det vis Adolf en gång gjorde.

Jag tittar inte på TV så jag har förmodligen missat en hel del, men av historiska klipp att döma upplever jag hur gamla tidens diktatorer gav ett mycket bättre intryck för att få folk på sin sida. Oavsett om budskapet är ont eller gott, då vi förstår att det är relativt, så talade Adolf ur hjärtat direkt till folks hjärtan, med passion och hängivenhet, så man ryste i hela kroppen.

Det jag ser av Putin är tråkiga bilder i dagens blad, tillsammans med fantasifulla spekulationer om hur läget är i detta riktigt uttjatade och bleka krig. Dom kan lika gärna lägga av nu för det verkar inte hända så mycket. Hade jag haft makt att dela ut krigsmateriell höger och vänster, som många länder i EU verkar ha, så hade jag börja skänka grejer till Ryssland bara för att se om det blir nån skillnad.

Det var länge sen jag såg en bra film, men det var ännu längre sedan jag ens hörde om ett bra krig.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Det har jag aldrig påstått, jag har aldrig haft några som helst teorier, jag har bara påpekat fakta, att Prigge hade förberett sig att gå under jorden med ett flertal pass i olika namn och med (någorlunda) olika utseenden, tyvärr är/var han ju så jävla ful att man känner igen honom på alla fejkpass ändå.

Jag tror att sannorlikheten att han är död är väl över 50% men inte 100%

TELEMMGLPICT000341754882_16886774089390_trans_NvBQzQNjv4BqqVzuuqpFlyLIwiB6NTmJwfSVWeZ_vEN7c6bHu2jJnT8.jpeg

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nu säger tom Bagdad-Bo... Moskva-Peskov att Prigozjins död kan ha varit ett attentat.
(Alla som redan läst detta någon annanstans kan med fördel dela med sig i "kränkt-of-the-day"-tråden.?)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA