Ska man vara orolig för Ryssland?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Jag är också lite tveksam till allt prat om att ge dem snabbfiler in i NATO och EU som börjat dyka upp senaste veckan. Hjälpa dem kasta ut Ryssland, fine. Hjälpa dem bygga en försvarsindustri, fine.
Bjuda in dem i den skyddade trädgården utan den vanliga kontrollen? Njaeeee.
Nato är väl en sak. Länder som uppfyller grundläggande demokrativillkor + Turkiet bygger upp ett gemensamt försvar är ju bara till gagn för alla inblandande.

EU däremot ser jag ingen anledning till innan de har en kraftigt reformerad ekonomi och lagstiftning och helst även ska ha nått en ekonomis miniminivå på levnadsstandard.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Aldrig hört Ukra-iiiina stå upp för ett annat land för övrigt, men nu är de vårt broderfolk, weird.

Missförstå mig inte, Ryssland ska inte vara i Ukra-iiiina men det gör inte att jag behöver låtsas att Ukra-iiiina är en del av väst eller av min kultur.

Jag håller med till viss del, Ukraina har lite att jobba med, även om kriget tar slut i kväll, innan dom kan ses som en kandidat till EU/NATO, däremot kan vi ju frivilligt ge dom lite löften om skydd och hjälp, och peka ut i vilken riktning dom måste gå för att närma sig EU/NATO

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nato är väl en sak. Länder som uppfyller grundläggande demokrativillkor + Turkiet bygger upp ett gemensamt försvar är ju bara till gagn för alla inblandande.

Fast även NATO har krav för medlemskap och ett någorlunda långt tillträdesförfarande.

EU däremot ser jag ingen anledning till innan de har en kraftigt reformerad ekonomi och lagstiftning och helst även ska ha nått en ekonomis miniminivå på levnadsstandard.
Ja, skickas de hastigt och lustigt med in i medlemsskap blir det EU som får betala för att bygga upp landet igen. Efter att ha betalt för att försvara landet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag är också lite tveksam till allt prat om att ge dem snabbfiler in i NATO och EU som börjat dyka upp senaste veckan. Hjälpa dem kasta ut Ryssland, fine. Hjälpa dem bygga en försvarsindustri, fine.
Bjuda in dem i den skyddade trädgården utan den vanliga kontrollen? Nja

Jag håller med till viss del, Ukraina har lite att jobba med, även om kriget tar slut i kväll, innan dom kan ses som en kandidat till EU/NATO, däremot kan vi ju frivilligt ge dom lite löften om skydd och hjälp, och peka ut i vilken riktning dom måste gå för att närma sig EU/NATO
Jag vet inte om jag alls vill ha dem i EU eller NATO, vad är syftet med det?

Skydd och hjälp kan vi ge dem ändå om vi vill.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har Onlyfans slutat i Ryssland med, för annars kan hon ju bara byta medium hon publicerar i...

Och männen som inte har skickats till Ukraina för att bli solrosgödsel har inte råd med blå piller, så inte ens världens äldsta yrke kan hon falla tillbaka på...

Rackarns så det kan gå...

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...