Ska man vara orolig för Ryssland?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Samtidigt i Sverige, influencers (marknadsförare på svenska) kraftsamlar på Facebook.

Så jävla ovärdigt med ordvitsar. Å andra sidan är det väl det vårt försvar består av, män mellan 19-23 som spelar DATA-spel. Ja och så några Twitter, förlåt X, krigare också.

Bifogat

• 1000034315.jpg
    1000034315.jpg
    446.9 KB · Visningar: 20

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Samtidigt i Sverige, influencers (marknadsförare på svenska) kraftsamlar på Facebook.

Så jävla ovärdigt med ordvitsar. Å andra sidan är det väl det vårt försvar består av, män mellan 19-23 som spelar DATA-spel. Ja och så några Twitter, förlåt X, krigare också.
Med tanke på att framtiden har mycket mer drönare och fordon körs med joystick kan det ju vara positivt med dataspelande ungdom.
Sedan är fan nästan alltid utvecklingsjobb beskrivna på ett sätt som gör ont i hur krystat det är.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Ukraina kommer vara en stark tillväxtmarknad när ryssarna är utkörda. Det finns en hel del högteknologi i de västra delarna av landet.

Självklart ska de uppfylla kraven som ställs innan de får bli medlemmar i EU. Vi behöver inte fler som bara vill ha de positiva delarna utan att ta kostnaden som exempelvis Polen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag förstår inte vad Ukraina har i EU att göra. Om någon kan ge bättre skäl än en åker så emottages de tacksamt.

Jag har ingen direkt åsikt i frågan, men varför skulle dom inte höra hemma i EU

NÄR DOM UPPFYLLER KRAVEN

Vilket dom kanske aldrig kommer att göra, precis som Turkiet...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har ingen direkt åsikt i frågan, men varför skulle dom inte höra hemma i EU

NÄR DOM UPPFYLLER KRAVEN

Vilket dom kanske aldrig kommer att göra, precis som Turkiet...
Jag tycker inte de tillhör den europeiska traditionen eller kulturen. Jag känner en person som varit i Ukraina, han är estländsk. Skulle säga att 95% av befolkningen i Sverige, minst, sket totalt i Ukraina innan Ryssland satte igång detta, samt inte kunnat placera dem på en karta, och blandade ihop med Vitryssland. Ukraina är inte Danmark, Sverige var där 1709, sedan var det inte vår sak.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tycker inte de tillhör den europeiska traditionen eller kulturen.

Tycker du att alla länder i EU har samma-lika traditioner och kultur?

Rumänien?
Slovakien?
Slovenien?
Tjeckien?
Ungern?

Det kanske är dom länderna som sätter normen och Tyskland Frankrike Sverige är udda?
Jag tycker IOFS att Sverige skiljer sig en hel del mot Tyskland och Frankrike också...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tycker du att alla länder i EU har samma-lika traditioner och kultur?

Rumänien?
Slovakien?
Slovenien?
Tjeckien?
Ungern?

Det kanske är dom länderna som sätter normen och Tyskland Frankrike Sverige är udda?
Jag tycker IOFS att Sverige skiljer sig en hel del mot Tyskland och Frankrike också...
Nu pratar jag inte om Rumänien och nej, jag hade inte nödvändigtvis röstat för alla de länderna heller.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
De flesta av dessa länder tillhörde Västrom/Habsburg under större delen av tiden efter år 395 eKr och har således till stor del likartade handelsmönster och sätt att förhålla sig till varandra.

De som de facto varit avvikande exempel är bl.a. de nordiska länderna men efter ett större antal sammanförande giftermål och importerande av kontinentala språk, kulturer och seder har även vi häruppe med tiden blivit goda européer.

Sedan hade flera av länderna den stora oturen att hamna inom Sovjetrysslands intressesfär efter 1945 och det har tyvärr präglat de sista 80 åren mycket negativt. Dock påverkar de föregående 1800 åren mer, i positiv mening.

(Citerar inte Markus då det inte är hans inlägg jag svarar på utan det är vad han citerar och som jag pga anledningar slipper läsa)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Även Ukraina hade den stora oturen att hamna inom samma intressesfär, och har en del arv därifrån.

Men dom är väldigt måna om att skaka av sig det arvet och istället bli Europeiska, nu mer än någonsin, och som dom andra länderna som har kastat det oket så kan dom så småningom vara välkomna in i EU

(Citerar inte Brooklyn, även om det är till stor del hans inlägg jag svarar på)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ukraina ville uppenbarligen ta sig ur det korrupta styret á la Rysland och istället närma sig de samhällen som har liberala demokratier.
Det är ju precis det första steg som behövs för att i sinom tid uppfylla resten av EU's krav.

Edit: pucktvåa efter GuW's inlägg ovan.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har själv inget emot att släppa in Ukraina i EU. Polens bönder får lära sig leva med billigare matproduktion som Sveriges bönder fick, helt enkelt. SEdan får vi väga om hela systemet med snittbetalare och snittmottagare av resurser. Men inget emot det heller, det behövs fler betalande i solidaritetsprojektet sen UK hoppade av ändå.
Det är bara alla andra saker som ska städas upp först, som en fungerande demokrati, låg korruption och inga interna krig. Vilket kan bli ett besvär med både korruption och separatisterna i Donbas.
Fungerande demokrati har ju förbisetts flera andra gånger tidigare, plus att jag är inte sådär indoktrinerad i styrelseskick som de flesta andra är.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Även Ukraina hade den stora oturen att hamna inom samma intressesfär, och har en del arv därifrån.

Men dom är väldigt måna om att skaka av sig det arvet och istället bli Europeiska, nu mer än någonsin, och som dom andra länderna som har kastat det oket så kan dom så småningom vara välkomna in i EU

(Citerar inte Brooklyn, även om det är till stor del hans inlägg jag svarar på)
Har du varit i Ukraina eller har någon du känner varit i Ukraina?

Vad kan du spontant berätta om din koppling till Ukraina?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin