Ska man vara orolig för Ryssland?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Saab har mutat Putin att starta kriget. Och Hamas. Så de får sälja mer prylar!
Låter som ett skämt, men jag tror det ligger en del sanning i det. Vem vet hur många krig som startas för ekonomisk vinnings skull? Det är säker många som tjänar pengar på det, om inte annat försvarsindustrin och vapentillverkare. Krig är också ett bra för ledande politiker att vinna popularitet och dra uppmärksamheten från deras egna tillkortakommanden. Amerikanske president brukar ta till sånt när deras popularitet dalar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kanske inte Saab, men vem äger den Ryska försvarsindustrin?

Tror vi att usa skickar 100 miljarder dollar i försvarsmateriel, för att Ukrainas folk ska må bra?
Fast nu menar du ju ändå att rysk och inte rysk försvarsindustri vore i maskopi?

Kan du vara snäll och skriva ut hela teorin du har, tack på förhand.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Låter som ett skämt, men jag tror det ligger en del sanning i det. Vem vet hur många krig som startas för ekonomisk vinnings skull? Det är säker många som tjänar pengar på det, om inte annat försvarsindustrin och vapentillverkare. Krig är också ett bra för ledande politiker att vinna popularitet och dra uppmärksamheten från deras egna tillkortakommanden. Amerikanske president brukar ta till sånt när deras popularitet dalar.
Du och dina trollkonster ???

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fast nu menar du ju ändå att rysk och inte rysk försvarsindustri vore i maskopi?

Kan du vara snäll och skriva ut hela teorin du har, tack på förhand.
Det behöver de inte ha (även om de kan), de behöver bara dela liknande åsikter angående människovärde kontra pengavärde.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skriv gärna ut hela teorin, nu blev det bara någon tanke som inte var klar. ♥️??♥️?
Ja, det är troligen för att det är ganska nära sanningen. Det är ju inte så att jag doktorerat i ämnet.
Men pengar brukar rätt ofta vara en stor motiverande faktor. Och mängden pengar som spenderas i det här kriget är gigantisk.
Att krig är ett effektivt sätt att mjölka statskassan (ie. folket) på pengar är ganska tydligt, och det hade inte varit första gången usa gjort något liknande.
Nu vet inte jag hur ägarstrukturen ser ut i ryska försvarsindustrin, men att gissa att det är oligarkerna som styr landet politiskt, och kontrollerar media, som också tjänar på att producera T90's när man tömmer lagren på gammalt skit är inte ett jättehopp direkt.

Att det sen råkar vara just de två mest korrupta länderna som är inblandade är ju ett intressant sammanträffande.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
AZOV har släppt en sida där man debunkar det det ryska narrativet som pumpas ut i världen.
Mestadels korrekt information med källhänvisningar, men ändock vissa enstaka felaktigheter. Jag anser t.ex. att varghaken är för förknippad med nazismen hur man än vrider och vänder på det.
Så ta det för vad det är.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
AZOV har släppt en sida där man debunkar det det ryska narrativet som pumpas ut i världen.
Mestadels korrekt information med källhänvisningar, men ändock vissa enstaka felaktigheter. Jag anser t.ex. att varghaken är för förknippad med nazismen hur man än vrider och vänder på det.
Så ta det för vad det är.

I finska flygvapnet hade man hakkorset mellan 1918 - 2020. Man har fortfarande kvar det i dekorationer och vid traditionella tillställningar. Man ska inte låta nazismen ha patent på nånting de inte kommit på själva anser jag, det blir trams.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
I finska flygvapnet hade man hakkorset mellan 1918 - 2020. Man har fortfarande kvar det i dekorationer och vid traditionella tillställningar. Man ska inte låta nazismen ha patent på nånting de inte kommit på själva anser jag, det blir trams.
Jag stödjer helt klart att man skall "ta tillbaka" runsymboler och flaggor från rörelser som inte skapade dem och använder dem för andra syften än ursprunget.
Men skulle nog ändå inte tatuera in en ensam varghake närmaste åren. Hakkors skulle jag aldrig tatuera in, vad som än händer i världen.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Låst. Du har inte hela artikeln?
Nej. men jag tror han har rätt. Det räcker ju med att Trump blir president.
Och jag tycker Trump har rätt.
Varför ska USA försvara ett EU som inte vill försvara sig själva.
Utmärkt illustrerat av Sverige med (s) Göran Persson som lade ner beredskapslagren med mat till Sveriges befolkning under ett krig och Reinfeldt (m) som konstaterade att när vi måste kapitulera efter en vecka eftersom det inte finns mat till befolkningen, jag då räcker det med ett militärt 1-veckas försvar.
Och så tömdes de svenska militära lagren på utrustning till 100000-tals man.
20 April, två månader efter Ryssland gick in i Ukraina 24 Februari och siktade mot Kiev ansåg Magdalena Andersson att en svensk NATO-ansökan skulle destabilisera Europa
Så någon sådan (en svensk NATO-ansökan) var inte aktuell för regeringen ......
Detta kan var originalartikeln ?
sökte lite

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej. men jag tror han har rätt. Det räcker ju med att Trump blir president.
Och jag tycker Trump har rätt.
Varför ska USA försvara ett EU som inte vill försvara sig själva.
Utmärkt illustrerat av Sverige med (s) Göran Persson som lade ner beredskapslagren med mat till Sveriges befolkning under ett krig och Reinfeldt (m) som konstaterade att när vi måste kapitulera efter en vecka eftersom det inte finns mat till befolkningen, jag då räcker det med ett militärt 1-veckas försvar.
Och så tömdes de svenska militära lagren på utrustning till 100000-tals man.
20 April, två månader efter Ryssland gick in i Ukraina 24 Februari och siktade mot Kiev ansåg Magdalena Andersson att en svensk NATO-ansökan skulle destabilisera Europa
Så någon sådan (en svensk NATO-ansökan) var inte aktuell för regeringen ......
Detta kan var originalartikeln ?
sökte lite
Trump blir väl president, det är väl inte en fråga ens längre?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Därför att USA hellre vill ha ett fritt Europa än ett styrt av Putler.
Sen ska länderna i Nato naturligtvis göra rätt för sig enligt ingångna avtal.
Tror många amerikaner har svårt se skillnaden på Sverige och MENA ....

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år