Jag har bevisat att Ryssarna har använt utarmat uran i sin ammunition i Ukraina. Det finns bildbevis på 3BM60 därifrån, det finns rysk information om att 3BM60 innehåller utarmat uran.Ryssarnas APFSDS har mig veterligen inte utarmat uran i sig utan är en mer modern variant av gammal pilammunition som används för att tränga igenom pansar. M829 är en amerikansk variant av samma vapentyp och DEN innehåller däremot utarmat uran..... Men mig veterligen gör ryska motsvarigheten inte det utan dom använder volfram, nickel och järn. Rätta mig gärna om jag har fel. Och, åter igen, att ha något eller använda det är inte nödvändigtvis samma sak. Bättre "bevis" än en kroatisk YouTube´r får du nog komma upp med. Du hävdade ju faktiskt att RYSARNA erkänt att dom ANVÄNT utarmat uran i Ukraina...... Och mig veterligen har det inte hänt. Och åter igen så har man däremot sagt att om någon annan gör det först så kan man svara på samma sätt. Och det gäller även kärnvapen. Men man kommer inte att börja..... England har försett Ukraina med vapen med utarmat uran. Samma typ av vapen som man själva använde i Serbien och Irak......
En av källorna som förklarar vad 3BM60 är gjord av är rysk, så det är inte ens möjligt att det är västpropaganda och lögner från väst.
Du har till och med själv accepterat tidigare i tråden att rysk ammunition innehöll utarmat uran, men att de minsann inte ANVÄNDE DET!
Här har du 3BM60, utarmat uran, använd i Ukraina och då säger du plötsligt att Ryssland inte har utarmat uran i sin ammunition? Se min tidigare post med en hel hög av länkar om att ryssarna har utarmat uran i 3BM60 och 3BM59, om du nu inte minns att Ryssland utvecklat modern tankammuniton med utarmat uran. Den är inte ens långt tillbaka i tråden så du kan nog ha tid att hitta den.
ANVÄNT