Ska man vara orolig för Ryssland?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ryssarnas APFSDS har mig veterligen inte utarmat uran i sig utan är en mer modern variant av gammal pilammunition som används för att tränga igenom pansar. M829 är en amerikansk variant av samma vapentyp och DEN innehåller däremot utarmat uran..... Men mig veterligen gör ryska motsvarigheten inte det utan dom använder volfram, nickel och järn. Rätta mig gärna om jag har fel. Och, åter igen, att ha något eller använda det är inte nödvändigtvis samma sak. Bättre "bevis" än en kroatisk YouTube´r får du nog komma upp med. Du hävdade ju faktiskt att RYSARNA erkänt att dom ANVÄNT utarmat uran i Ukraina...... Och mig veterligen har det inte hänt. Och åter igen så har man däremot sagt att om någon annan gör det först så kan man svara på samma sätt. Och det gäller även kärnvapen. Men man kommer inte att börja..... England har försett Ukraina med vapen med utarmat uran. Samma typ av vapen som man själva använde i Serbien och Irak......
Jag har bevisat att Ryssarna har använt utarmat uran i sin ammunition i Ukraina. Det finns bildbevis på 3BM60 därifrån, det finns rysk information om att 3BM60 innehåller utarmat uran.
En av källorna som förklarar vad 3BM60 är gjord av är rysk, så det är inte ens möjligt att det är västpropaganda och lögner från väst.

Du har till och med själv accepterat tidigare i tråden att rysk ammunition innehöll utarmat uran, men att de minsann inte ANVÄNDE DET!
Här har du 3BM60, utarmat uran, använd i Ukraina och då säger du plötsligt att Ryssland inte har utarmat uran i sin ammunition? Se min tidigare post med en hel hög av länkar om att ryssarna har utarmat uran i 3BM60 och 3BM59, om du nu inte minns att Ryssland utvecklat modern tankammuniton med utarmat uran. Den är inte ens långt tillbaka i tråden så du kan nog ha tid att hitta den.

ANVÄNT

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Jag har bevisat att Ryssarna har använt utarmat uran i sin ammunition i Ukraina. Det finns bildbevis på 3BM60 därifrån, det finns rysk information om att 3BM60 innehåller utarmat uran.
En av källorna som förklarar vad 3BM60 är gjord av är rysk, så det är inte ens möjligt att det är västpropaganda och lögner från väst.

Du har till och med själv accepterat tidigare i tråden att rysk ammunition innehöll utarmat uran, men att de minsann inte ANVÄNDE DET!
Här har du 3BM60, utarmat uran, använd i Ukraina och då säger du plötsligt att Ryssland inte har utarmat uran i sin ammunition? Se min tidigare post med en hel hög av länkar om att ryssarna har utarmat uran i 3BM60 och 3BM59, om du nu inte minns att Ryssland utvecklat modern tankammuniton med utarmat uran. Den är inte ens långt tillbaka i tråden så du kan nog ha tid att hitta den.

ANVÄNT
Åter igen, ANVÄNT!! England försåg Ukraina med vapen innehållandes utarmat uran för över ett år sedan. Jag VET att ryssarna har liknande vapen. Inte ens kroaten säger ju att man faktiskt använt dom...... Och när han själv la upp sitt klipp i April så säger han själv rätt ut att ryssarna inte ens haft moderna prylar i sina stridsvagnar. MIG veterligen så används volfram, nickel och järn i dom APFSDS som ryssarna ANVÄNDER. Sen att dom har andra prylar men som inte används förrän någon annan börjar är en annan sak...... Jösses! Åter igen, dom ända som hittills använt kärnvapen är USA. Dom enda som hittills använt utarmat uran är USA/NATO.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Åter igen, ANVÄNT!! England försåg Ukraina med vapen innehållandes utarmat uran för över ett år sedan. Jag VET att ryssarna har liknande vapen. Inte ens kroaten säger ju att man faktiskt använt dom...... Och när han själv la upp sitt klipp i April så säger han själv rätt ut att ryssarna inte ens haft moderna prylar i sina stridsvagnar. MIG veterligen så används volfram, nickel och järn i dom APFSDS som ryssarna ANVÄNDER. Sen att dom har andra prylar men som inte används förrän någon annan börjar är en annan sak...... Jösses! Åter igen, dom ända som hittills använt kärnvapen är USA. Dom enda som hittills använt utarmat uran är USA/NATO.
Jag har visat att Ryssland har använt 3BM60, jagh har visat att 3BM60 och 3BM59 innehåller utarmat uran, du själv förnekade det inte utan tryckte istället på att jag skulle visa att de minsann hade använt dem, nu när jag visat att de använtg 3BM60 i Ukraina så vill du få det till att den inte innehåller uttjänt uran, men ryssarna själva säger att den innehåller utarmat uran så sluta upp med tramset om nickel och järn.

Jag har levererat vad du efterfrågade.

Nu vill jag ha ett fördömande av Ryssland från dig, i samma dömande ordalag som du pratar om USA och NATO. Inga krusiduller.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Jag har visat att Ryssland har använt 3BM60, jagh har visat att 3BM60 och 3BM59 innehåller utarmat uran, du själv förnekade det inte utan tryckte istället på att jag skulle visa att de minsann hade använt dem, nu när jag visat att de använtg 3BM60 i Ukraina så vill du få det till att den inte innehåller uttjänt uran, men ryssarna själva säger att den innehåller utarmat uran så sluta upp med tramset om nickel och järn.

Jag har levererat vad du efterfrågade.

Nu vill jag ha ett fördömande av Ryssland från dig, i samma dömande ordalag som du pratar om USA och NATO. Inga krusiduller.
Nej, du har inte visat att Ryssland ANVÄNT utarmat uran i Ukraina. Du har visat att dom HAR dessa vapen däremot men det man använt har varit äldre ammunition. Det konstaterade även din kroatiska källa.

USA/NATO är mycket värre än Ryssland på alla plan. Likaså med Israel. Du har inte kritiserat England för att ha gett Ukraina vapen som skapat cancer och födelsedefekter i Irak, Serbien etc och där dom faktiskt ANVÄNTS..... Man har inte kunnat mäta att ryssarna använt dessa vapen i Ukraina. Än. Det håller FN etc med om efter att ha gjort inspektioner och mätningar i dessa områden. Om nu Ukraina kommer börja använda det dom fått av England och senare även USA så då lär du nog få se på själva faan att även ryssarna kommer börja ANVÄNDA dom..... Om inte USA/NATO agerat som man gjort i Ukraina sedan 2014 så hade ingenting av det vi sett sedan dess inträffat. Man har förbjudit Ukraina från att förhandla till och med..... Jösses.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Nej, du har inte visat att Ryssland ANVÄNT utarmat uran i Ukraina. Du har visat att dom HAR dessa vapen däremot men det man använt har varit äldre ammunition. Det konstaterade även din kroatiska källa.
Så du faller tillbaka på att det bara är lögner och propaganda? Du är ganska förutsägbar.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Fanns ett klipp på telegram i början av konflikten. Då ryssarna fortfarande fick ha mobiler. I det klippet så laddar man ammunition med utarmas uran.
Nu brukar jag inte spara telegramklipp, men det finns därute.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Fanns ett klipp på telegram i början av konflikten. Då ryssarna fortfarande fick ha mobiler. I deras klippet så laddar man ammunition med utarmas uran.
Nu brukar jag inte spara telegramklipp, men det finns därute.
Det finns ju den här artikeln där ryssarna själva slår sig för bröstet om hur de använder 3BM60 i Ukraina med.

Men nää, det finns inget som säger att den används i Ukraina. Det är bara lögner och västpropaganda.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Och här är en artikel i Sputnik som hänvisar till Telegram och krigsobservatörer som pratade om 3BM60 i användning.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Så du faller tillbaka på att det bara är lögner och propaganda? Du är ganska förutsägbar.
Ja så länge du inte lyckas lägga fram bevis så...... Samtidigt finns det glasklara bevis för vad USA/NATO gjort gång efter annan. Inte ett enda ord kritik från dig gällande det. Just när det kommer till propaganda...... Oftast handlar det faktiskt om ren jävla propaganda. Och det är orsaken till att länder i Mellanöster, Asien, Kina, Ryssland etc idag publicerar nyheter på engelska vilket inte var fallet tidigare. Man vill ha åtminstone en liten chans att försöka få ut sin sida av saken och vanligtvis är man mycket mer balanserad än när Sverige, NATO/USA håller på.

Är allt du själv hävdar efter att ha kollat upp en kroatisk YT-kanal sant? Nödvändigtvis inte. Och för att prata om Kroatien för en sekund. USA skyllde Balkan-kriget på Serbien, åtalade Milosevic som bliv friad i Haag två gånger. Vilka startade Balkan-kriget? Milisgrupper från Slovenien och....... Kroatien. Det har det hållits JÄVLIGT tyst om! Vilka stödde dessa milisgrupper? Kanske dags att börja titta på det lite nu men USA/NATO lät Kroatien slippa undan ansvar helt och hållet. Och det är först på sistone som Kroatien börjat dra sina egna krigsförbrytare inför rätta och då vanligtvis en efter en lite i det fördolda efterhand att dom dött av ålder......

En pensionerad svensk marinofficer "såg" en rysk ubåt mitt på ljusa dagen utanför Nacka omgiven av en Vaxholmsbåt, fritidsbåtar och en finlandsfärja och tog en bild på den. Man såg givetvis inte alls vad som var med på bilden då den togs precis när "ubåten" låg mitt i solgatan..... Sen visade det sig att det inte alls var en ubåt utan en arbetsbåt tillverkad av vit plast. Det visste givetvis den pensionerade marinofficeren om när han tog bilden.

"Privatpersonen" som nämns var en pensionerad svensk marinofficer.

Allt var troligtvis planerat av den svenska marinen. Det finns ingen annan logisk förklaring på det. Så funkar den svenska trollfabriken......

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Och här är en artikel i Sputnik som hänvisar till Telegram och krigsobservatörer som pratade om 3BM60 i användning.
Boris Rozhin är framförallt förknippad med Wagner-gruppen. Och man säger följande gällande 3BM59 Svinets-1 och 3BM60 Svinets-2....

"The "Svinets-2" is a sub-caliber projectile with a tungsten carbide core which is capable of penetrating up to 700 mm of homogeneous steel armor from a distance of 2 kilometers. Per military experts, the munition can pierce German-made Leopards, British-made Challengers, and US-made Abrams".

Och VAD är det jag har skrivit.....?? EXAKT på pricken detta. Tungsten = volfram. Tack för att du bekräftar det jag har sagt. Bra gjort. Heja dig.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Boris Rozhin är framförallt förknippad med Wagner-gruppen. Och man säger följande gällande 3BM59 Svinets-1 och 3BM60 Svinets-2....

"The "Svinets-2" is a sub-caliber projectile with a tungsten carbide core which is capable of penetrating up to 700 mm of homogeneous steel armor from a distance of 2 kilometers. Per military experts, the munition can pierce German-made Leopards, British-made Challengers, and US-made Abrams".

Och VAD är det jag har skrivit.....?? EXAKT på pricken detta. Tungsten = volfram. Tack för att du bekräftar det jag har sagt. Bra gjort. Heja dig.
Förutom alla källor, inklusive de tidigare jag länkat, som säger att 3BM60 är en uranprojektil om använder wolframkarbid för att göra projektilen hårdare så den får bättre penetrationsförmåga.
Du är välkommen att hitta några ryska designdokument som slutgiltigt löser det, men jag har länkat ryska källor som säger att det är en uranprojektil med så säg vad du vill, men din gotcha är ett stort ingenting. Jag har inte nekat att projektilen innehåller wolfram, så att du nu själv upptäckt att den innehåller det tillför inget nytt.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Förutom alla källor, inklusive de tidigare jag länkat, som säger att 3BM60 är en uranprojektil om använder wolframkarbid för att göra projektilen hårdare så den får bättre penetrationsförmåga.
Du är välkommen att hitta några ryska designdokument som slutgiltigt löser det, men jag har länkat ryska källor som säger att det är en uranprojektil med så säg vad du vill, men din gotcha är ett stort ingenting. Jag har inte nekat att projektilen innehåller wolfram, så att du nu själv upptäckt att den innehåller det tillför inget nytt.
Men det ÄR ju ingen "uran-projektil".

Däremot har England först och nu senare även USA skickat dessa vapen till Ukraina. Vi VET vad som hände i Serbien, Irak och det finns bevis för samma skador även i Libyen efter NATO´s bombningar där. Hundratals döda i cancer, födelsedefekter etc..... När Ukraina börjar använda vapen med utarmat uran så lär Ryssland börja göra detsamma. Ryssland lär nog skicka skiten längre in i Ukraina och Ukraina lär panga mot Donbass...... Som Ukraina bedrivit inbördeskrig mot sedan 2014 med hjälp av NATO/USA. NATO har ett (1) enda egentligt syfte. Att försvara ett medlemsland från anfall utifrån. Det enda syftet har man aldrig någonsin utfört. Det enda man gjort är att anfalla länder UTANFÖR organisationen. Syrien, Libyen, Afghanistan etc etc....... Och nu bedriver man ett proxy-krig mot Ryssland och hela den skiten startade USA genom att hjälpa dåvarande oppositionen att genomföra en statskupp och därefter dränkt Ukraina i pengar, vapen och träning. Man tänker sig väl att göra samma mot Kina gällande Taiwan. Man har redan börjat men just nu är inte läget rätt och man har inte råd så man väntar...... Att du inte protesterar mot USA´s beteende klotet runt är ju hur snurrigt som helst.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Inga tankar på att människor belastar "jorden" med avfall och att det är människan som orsakat varmare klimat.
Many of our peoples maintain the tradition of the family, where four, five or more children are raised,” said Mr Putin. “Recall that in Russian families our grandmothers and great-grandmothers had both 7 and 8 children. Let us preserve and revive these traditions. Having many children, a large family, should become a norm, a way of life for all the peoples of Russia.
med tanke på att Putin själv bara har två barn så anar jag var problemet ligger !

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Men det ÄR ju ingen "uran-projektil".

Däremot har England först och nu senare även USA skickat dessa vapen till Ukraina. Vi VET vad som hände i Serbien, Irak och det finns bevis för samma skador även i Libyen efter NATO´s bombningar där. Hundratals döda i cancer, födelsedefekter etc..... När Ukraina börjar använda vapen med utarmat uran så lär Ryssland börja göra detsamma. Ryssland lär nog skicka skiten längre in i Ukraina och Ukraina lär panga mot Donbass...... Som Ukraina bedrivit inbördeskrig mot sedan 2014 med hjälp av NATO/USA. NATO har ett (1) enda egentligt syfte. Att försvara ett medlemsland från anfall utifrån. Det enda syftet har man aldrig någonsin utfört. Det enda man gjort är att anfalla länder UTANFÖR organisationen. Syrien, Libyen, Afghanistan etc etc....... Och nu bedriver man ett proxy-krig mot Ryssland och hela den skiten startade USA genom att hjälpa dåvarande oppositionen att genomföra en statskupp och därefter dränkt Ukraina i pengar, vapen och träning. Man tänker sig väl att göra samma mot Kina gällande Taiwan. Man har redan börjat men just nu är inte läget rätt och man har inte råd så man väntar...... Att du inte protesterar mot USA´s beteende klotet runt är ju hur snurrigt som helst.
Ingen av dina länkar pratar om designen och komponenterna i 3BM60, så vbad i hela friden länkar du dem för? Jag sa att jag ville se en länk på designspecen för 3BM60 om du vill visa att den inte innehåller uran, för jag har med rimlig tydlighet visat att den gör det, och du själv höll ju med om det tidigare så sluta att byta åsikt hela tiden enligt vad som passar.

Eller så kan du ju bara erkänna att berget av länkar håller med mig, och krypa till korset och fördöma Ryssland för deras använding av utarmat uran i projektiler som de använt i kriget.

Om du inte vill göra det så ligger bevisbördan på dig att hitta definitivt designdokument för 3BM60 nu, för jag har visat en hög med länkar där den specas som wolfram/uran-projektil, och du har inte länkat något alls som säger att den inte innehåller uran.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Ingen av dina länkar pratar om designen och komponenterna i 3BM60, så vbad i hela friden länkar du dem för? Jag sa att jag ville se en länk på designspecen för 3BM60 om du vill visa att den inte innehåller uran, för jag har med rimlig tydlighet visat att den gör det, och du själv höll ju med om det tidigare så sluta att byta åsikt hela tiden enligt vad som passar.

Eller så kan du ju bara erkänna att berget av länkar håller med mig, och krypa till korset och fördöma Ryssland för deras använding av utarmat uran i projektiler som de använt i kriget.

Om du inte vill göra det så ligger bevisbördan på dig att hitta definitivt designdokument för 3BM60 nu, för jag har visat en hög med länkar där den specas som wolfram/uran-projektil, och du har inte länkat något alls som säger att den inte innehåller uran.
Jag har ju konstaterat att Svinets-2 inne innehåller utarmat uran. Det gjorde du själv föresten. Det var du som bifogade den länken där det stod.....

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jag har ju konstaterat att Svinets-2 inne innehåller utarmat uran. Det gjorde du själv föresten. Det var du som bifogade den länken där det stod.....

Du har konstaterat att du läste att det var wolfram i kärnan, jag har sagt flera gånger att det är en wolframkarbid med uran. Jag har också länkat till flera källor som säger det, så nu får du hitta en källa som är bättre än mina källor, som ett designdokument på 3BM60, om du inte vill det utan hellre fortsätter förneka och sprida propaganda så håller jag fast vid mitt tidigare uttalande om ohederligt argumenterande.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Du har konstaterat att du läste att det var wolfram i kärnan, jag har sagt flera gånger att det är en wolframkarbid med uran. Jag har också länkat till flera källor som säger det, så nu får du hitta en källa som är bättre än mina källor, som ett designdokument på 3BM60, om du inte vill det utan hellre fortsätter förneka och sprida propaganda så håller jag fast vid mitt tidigare uttalande om ohederligt argumenterande.

Ta fram en sprängskiss själv. Allt annat än det är ohederligt. Troligtvis är det näst intill omöjligt misstänker jag då det säkert är hemligstämplat materiel.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Ta fram en sprängskiss själv. Allt annat än det är ohederligt. Troligtvis är det näst intill omöjligt misstänker jag då det säkert är hemligstämplat materiel.
Nej, nu är det din tur att faktiskt länka något relevant.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ryssland har alltid sett mycket mer allvarligt på våld mot kvinnor än vad Sverige gjort och så är det fortfarande.
Nja, där håller jag inte med dig. Min erfarenhet är att ryssar eller för den delen ukrainare, serber eller finnar pucklar på sin bättre hälft mera än svenskar gör.

Ryssland är inte mer homofobt än Sverige. Man ser annorlunda på den offentliga miljön bara. Pride-festivaler hålls inomhus. Det finns över 30 bögklubbar enbart i centrala Moskva.
Så Putins alla tal där han talar om sina homofoba åsikter mot HTBQ är falska?
Men DOM länderna ska vi ju inte prata om……
Visst kan vi göra det. Vill du det, så är det bara starta en tråd om det. Ingen som förbjuder det.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år