Ska man vara orolig för Ryssland?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Nej, nu är det din tur att faktiskt länka något relevant.

Jag har bifogat hur många länkar som helst. Inte ens det duger. Sen åter igen….. Sprängskiss på något som troligtvis är rejält hemligstämplat? Det lyckas nog varesig du eller jag med troligtvis. Även du har lyckats länka till saker som helt och fullt bekräftar det jag redan sagt.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Nja, där håller jag inte med dig. Min erfarenhet är att ryssar eller för den delen ukrainare, serber eller finnar pucklar på sin bättre hälft mera än svenskar gör.

Så Putins alla tal där han talar om sina homofoba åsikter mot HTBQ är falska?

Visst kan vi göra det. Vill du det, så är det bara starta en tråd om det. Ingen som förbjuder det.

Svenskar är hyfsat bra på att puckla på sina respektive. Och även vid skador så läggs anmälningar ner här inom några dagar.

Han har uttalat sin egen tanke gällande det hela. HAN är inte homo och förstår inte grejen. Samtidigt är inte Ryssland ett av dom 70 + länder på planeten där homosexualitet är förbjudet och Lettland, Litauen, Bosnien, Ungern, många av USA’s stater har hårdare lagar gällande detta än vad Ryssland har.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj

0cfbe87cde6b42660870cda5c3000343.jpg

1a892d9645a1d4b8e10edd3cbbd6e7b9.jpg

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ja......de uppger källa.
Förstår att detta är något nytt för dig, men det är så man bör göra.
Sen vet alla att siffror under pågående konflikt från en sida sällan är tillförlitliga till 100%, men det är där t.ex. Oryx kommer in som bekräftar förluster via bild/video.

Eller var det faktumet att Ryssland har förlorat en ubåt i ett krig mot en nation som saknar marina stridskrafter?

Edit: Här har du förresten länken till den sidan.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Ingen verkar ha tänkt på att det kanske är just parader och demonstrationer som väcker avsky hos de som ogillar hbtq. Man provocerar medvetet fram reaktioner från "vanligt folk", men det kanske är den del av tjusningen? Så länge hbtq-personer utövar sina intressen hemma är det ingen som bryr sig. Man kan ju tro att dessa sexuellt avvikande gillar att chockera och provocera...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har bifogat hur många länkar som helst. Inte ens det duger. Sen åter igen….. Sprängskiss på något som troligtvis är rejält hemligstämplat? Det lyckas nog varesig du eller jag med troligtvis. Även du har lyckats länka till saker som helt och fullt bekräftar det jag redan sagt.
Du har inte lyckats bekräfta eller motbevisa att 3bm60 inte innehåller utarmat uran, jag har å andra sidan bidragit med ett femtontal länkar om 3BM60, dels där det visas att den används i Ukraina, och dels att den är gjord av en legering med wolfram och utarmat uran. Det är som sagt din tur att visa att 3BM60 INTE innehåller utarmat uran.
Du har bara pekat på en av mina länkar där de säger att det är en wolframkärna, jag har redan förklarat varför det inte stödjer din propaganda, det är din tur att länka något som vidimerar din ståndpunkt.
Jag sa inte att det behövde vara sprängskiss, det finns öppna källor om projektilen för den beskrivs och vad den är gjord av enligt den där ryska tomten som pratade om projektilen i ett par av mina länkar. Har du rätt så kan du leta reda på det och länka.
Men nu är det din tur att länka relevant information. Lycka till.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Finns det NÅGOT som tyder på att det är meningsfullt att diskutera denna fråga här?

Det närmaste jag sett var när den där dåren som företräder Nordkorea (svensk-koreanska vänskapsförbundet) skulle förklara på TV varför Nordkorea egentligen var mer demokratiskt än Sverige.

Ibland är det helt enkelt inte värt bandbredden/elförbrukningen/elektronerna att skriva ett inlägg på internet, det är slöseri på alla vis.

Tids nog hänger Putin i lyktstolpen eller sitter i Haag och Ryssland får betala krigsskadestånd i ett halvsekel eller så. Förhoppningsvis också en rejäl omstart typ Tyskland 1945 annars börjar det bara om igen om något decennium. Sovjet/Ryssland ligger ju bakom ca 99% av allt skit som hänt i världen de senaste 100 åren och det borde bli ett slut på det nu.

Hyllar man regimen kan man gott flytta dit. Då blir alla nöjda.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Du har inte lyckats bekräfta eller motbevisa att 3bm60 inte innehåller utarmat uran, jag har å andra sidan bidragit med ett femtontal länkar om 3BM60, dels där det visas att den används i Ukraina, och dels att den är gjord av en legering med wolfram och utarmat uran. Det är som sagt din tur att visa att 3BM60 INTE innehåller utarmat uran.
Du har bara pekat på en av mina länkar där de säger att det är en wolframkärna, jag har redan förklarat varför det inte stödjer din propaganda, det är din tur att länka något som vidimerar din ståndpunkt.
Jag sa inte att det behövde vara sprängskiss, det finns öppna källor om projektilen för den beskrivs och vad den är gjord av enligt den där ryska tomten som pratade om projektilen i ett par av mina länkar. Har du rätt så kan du leta reda på det och länka.
Men nu är det din tur att länka relevant information. Lycka till.

"Today this tank, says Omsktransmash, fires both the 3BM59 APFSDS depleted uranium projectile and the 3BM60 tungsten ammunition".

Jag vet inte hur många gånger jag måste skriva detta..... 3BM60 verkar inte innehålla utarmat uran utan tungsten...... Andra ammunitionsgranater gör det dock. 3BM59 som ett exempel. Men den verkar inte ryssarna använda i Donbass. Dom lär dock göra det när Ukraina sätter igång och använder det dom fått av USA och England. I princip alla ryska tanks kan använda flera olika ammunitionstyper.

Jag ger upp. Adjö.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Finns det NÅGOT som tyder på att det är meningsfullt att diskutera denna fråga här?

Det närmaste jag sett var när den där dåren som företräder Nordkorea (svensk-koreanska vänskapsförbundet) skulle förklara på TV varför Nordkorea egentligen var mer demokratiskt än Sverige.

Ibland är det helt enkelt inte värt bandbredden/elförbrukningen/elektronerna att skriva ett inlägg på internet, det är slöseri på alla vis.

Tids nog hänger Putin i lyktstolpen eller sitter i Haag och Ryssland får betala krigsskadestånd i ett halvsekel eller så. Förhoppningsvis också en rejäl omstart typ Tyskland 1945 annars börjar det bara om igen om något decennium. Sovjet/Ryssland ligger ju bakom ca 99% av allt skit som hänt i världen de senaste 100 åren och det borde bli ett slut på det nu.

Hyllar man regimen kan man gott flytta dit. Då blir alla nöjda.
Om inte USA/NATO tvingas inför Haag och döms till krigsskadestånd till ett GÄNG länder kan man omöjligt döma Ryssland. Det är inte möjligt. Och den dagen "Putin hänger från en lyktstolpe" så lär det smälla ordentligt. Det vill vi inte. Att påstå att Sovjet/Ryssland ligger bakom ca 99 % av all skit dom senaste 100 åren är ju totalt sinnesförvirrat..... Ursäkta att jag säger det. Till och med FN säger att USA är bakom ca 80 % av alla krig och konflikter vi haft sen andra världskriget. Dom är också dom enda som använt kärnvapen. Vägrade till och med att be japanerna om ursäkt..... Vilken svensk militär myndighet jobbar du för?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

"Today this tank, says Omsktransmash, fires both the 3BM59 APFSDS depleted uranium projectile and the 3BM60 tungsten ammunition".

Jag vet inte hur många gånger jag måste skriva detta..... 3BM60 verkar inte innehålla utarmat uran utan tungsten...... Andra ammunitionsgranater gör det dock. 3BM59 som ett exempel. Men den verkar inte ryssarna använda i Donbass. Dom lär dock göra det när Ukraina sätter igång och använder det dom fått av USA och England. I princip alla ryska tanks kan använda flera olika ammunitionstyper.

Jag ger upp. Adjö.

Tycker den verkar innehålla en wolfram/uran legering som jag sagt gång på gång nu. Jag förstår att du ger upp. Det är inte lätt att få sin världsuppfattning utmanad. Dissonansen är jobbig.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj

Tycker den verkar innehålla en wolfram/uran legering. Jag förstår att du ger upp. Det är inte lätt att få sin världsuppfattning utmanad. Dissonansen är jobbig.
Vad får dig att tro det? Volfram är samma som Tungsten.

Den hårdaste metallen på jordklotet i sina renaste form. Det är DÄRFÖR den används..... Varför du tjatat dig blind på just 3BM60/Svinets-2 fattar jag inte. Du har bevisligen fel och du klarar inte av att erkänna det heller. Vilken faktaresistent svensk militär enhet jobbar du för?

Jag har inte tid med dig. Inte lust heller. Tack och adjö.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Vad får dig att tro det? Volfram är samma som Tungsten.

Den hårdaste metallen på jordklotet i sina renaste form. Det är DÄRFÖR den används..... Varför du tjatat dig blind på just 3BM60/Svinets-2 fattar jag inte. Du har bevisligen fel och du klarar inte av att erkänna det heller. Vilken faktaresistent svensk militär enhet jobbar du för?

Jag har inte tid med dig. Inte lust heller. Tack och adjö.
Här har du en studie på ämnet som säger att 3bm60 är en WHA, Wolfram Heavy Alloy, dvs volfram och utarmat uran.
Du verkar oförmögen att förstå att du har fel.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Här har du en studie på ämnet som säger att 3bm60 är en WHA, Wolfram Heavy Alloy, dvs volfram och utarmat uran.
Du verkar oförmögen att förstå att du har fel.

"Lead, and Uranium are unsuitable alternatives most typically due to their highly toxic to organic life".

Alltså på allvar.....!! WHA innehåller INTE uran!!! Utan exakt det jag skrev tidigare. Jässes människa!! :huvet

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka