Ska man vara orolig för Ryssland?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Grundproblemet är ju att regimen aldrig varit intresserad av folkligt stöd.
Jag tror inte att det kommer att gå att besegra över Ryssland med militär makt. Även om man skjuter bort varenda en soldat som marscherar mot Ukraina.
Vladimir Palpatine sitter ju tyvärr på 6000 kärnvapen. Och han är inte typen som tar ett nederlag väl.
Ett dera vinner hans styrkor med traditionella medel, eller också så kan vi vänta att huvudmålen jämnas med kejsarbomb.

Att skjuta av ryska soldater ger endast effekten att ryska familjer inte får sin son hem.

Det är just Vladimir och ja - sägarna som personligen behöver dö för att denna konflikt skall lösas.

Jag hoppas innerligt att jag har fel.
Att skjuta av ryska soldater ger opinion emot kriget på hemmaplan.
Alternativet är att ge upp och överlåta landet till Putler för att han har kärnvapen och kan avsluta med en stor smäll.
Vilket land ska vi låta honom ta nästa gång? Finland? Sverige?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Sverige kanske vill återuppta försäljningen av vapen till Indien....VI har ju erfarenhet av det :rolleyes:
Tror att vi erbjöd Gripen men dom valde franska Rafael.

På 70-talet var dom intresserade av Viggen men då blockerade amerikanarna då stora mängder komponenter kom därifrån och Indien var närmare Ryssland på det tiden
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Jag tycker att det är synd om/att det drabbar oskyldiga. Är det något du inte håller med om eller vad menar du med frågan?
Samtidigt är det en extremt liten "uppoffring" att inte få tävla under rysk flagg jämfört med folkmordet som pågår just nu.

Det är något man får acceptera helt enkelt.
Sanktionera skiten ur russland.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Att skjuta av ryska soldater ger opinion emot kriget på hemmaplan.
Alternativet är att ge upp och överlåta landet till Putler för att han har kärnvapen och kan avsluta med en stor smäll.
Vilket land ska vi låta honom ta nästa gång? Finland? Sverige?
Det gör det.
Och? Sen när har Putin varit intresserad av opinion?
Hur många tyska väljare tyckte att det var schysst att gasa judar på 40-talet? Klar majoritet?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det gör det.
Och? Sen när har Putin varit intresserad av opinion?
Hur många tyska väljare tyckte att det var schysst att gasa judar på 40-talet? Klar majoritet?

Vad menar du att alternativet till att skjuta ryska soldater som invaderar ett annat land är?

Vad var alternativet till att skjuta tyskar?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tror att vi erbjöd Gripen men dom valde franska Rafael.

På 70-talet var dom intresserade av Viggen men då blockerade amerikanarna då stora mängder komponenter kom därifrån och Indien var närmare Ryssland på det tiden
Jag tänkte mest på kanoner från Bofors egentligen.


Såg denna och om det stämmer blir det väldigt intressant.
Vem är då denne Riho Terras. Jo, Estlands fd försvarsminister. Han är ganska insatt och Estland är ju allmänt kända för att kunna producera bra underrättelser.
Men ta det för vad det är och ta höjd för att det kan vara desinformation.

 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vad menar du att alternativet till att skjuta ryska soldater som invaderar ett annat land är?

Vad var alternativet till att skjuta tyskar?
Tyskarna gav upp när Adolf dog.
Adolf hade inte kärnvapen.
Vad tror du hade hänt om Adolf haft alternativet när det började gå lite trögt?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tyskarna gav upp när Adolf dog.
Adolf hade inte kärnvapen.
Vad tror du hade hänt om Adolf haft alternativet när det började gå lite trögt?
Så om Adolf hade haft kärnvapen skulle vi inte ha kämpat emot honom heller?

Adolf dog (begick självmord) när han var besgrad

Putler sitter enligt uppgift i sin bunker i Uralbergen nu, förhopningsvis med en flaska och en pistol
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Så om Adolf hade haft kärnvapen skulle vi inte ha kämpat emot honom heller?

Adolf dog (begick självmord) när han var besgrad

Putler sitter enligt uppgift i sin bunker i Uralbergen nu, förhopningsvis med en flaska och en pistol
Hur länge kämpade Japanerna efter bomberna?

Sista stycket - Det hoppas jag också. Men vet inte om jag vågar tro att så är fallet. - Jag tror att han behöver hjälp på traven.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tyskarna gav upp när Adolf dog.
Adolf hade inte kärnvapen.
Vad tror du hade hänt om Adolf haft alternativet när det började gå lite trögt?

Ja, om inte Putte blir avsatt av sina egna generaler så tror jag risken är över 50% att han i frustration skickar en atombomb på Kiev i tron att folket ska ge upp ifall han har ihjäl Zelenskyj.
Men jag tror folket fortsätter kämpa även utan Zelenskyj, dom verkar nästan välja döden hellre än att bli ryssar.
Så det krävs nog fler än en atombomb innan Ukraina kapitulerar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hur länge kämpade Japanerna efter bomberna?

Sista stycket - Det hoppas jag också. Men vet inte om jag vågar tro att så är fallet. - Jag tror att han behöver hjälp på traven.
Svara på min fråga, Vad ska vi göra istället?

Ska vi låta Putler ta Ukraina?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, om inte Putte blir avsatt av sina egna generaler så tror jag risken är över 50% att han i frustration skickar en atombomb på Kiev i tron att folket ska ge upp ifall han har ihjäl Zelenskyj.
Men jag tror folket fortsätter kämpa även utan Zelenskyj, dom verkar nästan välja döden hellre än att bli ryssar.
Så det krävs nog fler än en atombomb innan Ukraina kapitulerar.

Dom äldre Ukrainarna har "varit ryssar" av tvång en gång tidigare, och dom väljer fortfarande en atombom före att ge upp för Putler
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Putler har nu utlyst nödplanen att terrorbomba civila, då vapnen börjar ta slut för en traditionell invasion.

Hans dagar är räknade, terrorbombningar leder sällan till seger.
Att bomba civila (från båda sidor) under WW2 ledde bara till onödigt lidande och kraftigare motstånd
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Samtidigt är det en extremt liten "uppoffring" att inte få tävla under rysk flagg jämfört med folkmordet som pågår just nu.

Det är något man får acceptera helt enkelt.
Sanktionera skiten ur russland.
Javisst kan man tycka det.

Är det det som är själva tanken alltså, att sanktionera mot oskyldiga för att Putte ska få tasken? Tycker det blir lite väl långsökt i brist på bättre ord och en snårigt väg att vandra att sätta någon sort personligt värde utifrån nationalitet och inte faktiskt gott/ont handlande från individen i fråga.
Diskrimineringslistan kan ju göras hur lång som helst för vad ryssar ska nekas tillträde till och vad de inte ska få ta del av, hur sätter man den gränsen? Ska de inte få sitta i publiken heller enligt samma resonemang?

- Hej zoda, du får tyvärr inte åka skidor med oss?
- Varför inte då?
- Du är ryss.
- Ehh ja ok, vad spelar det för roll?
- Jo men det är så att det finns en idiot som är ryss som kallas Vladde, så iom att han är en påse skit som är ryss så har vi bestämt att ingen ryss öht får tävla i skidor här.
- Ok, låter rimligt rent logiskt. Ha en trevlig skidtur så hörs vi.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Så västvärlden ska atombomba hans bunker?

Vad ska vi göra fram tills han är död? Låta honom ta Ukraina?
Bäst hade ju varit en kovert operation där Putin blir skjuten/sprängd av en "Rysk demonstrant".
-men det hade nog varit enklare för några veckor sedan.
En ryggsäck full med C4 i rummet där erkännandet av utbrytarstaterna filmades hade ju tex varit alldeles fantastiskt underbart.

Jag kan inte säga att jag är insatt nog för att säga hur det skall göras logistiskt.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Javisst kan man tycka det.

Är det det som är själva tanken alltså, att sanktionera mot oskyldiga för att Putte ska få tasken? Tycker det blir lite väl långsökt i brist på bättre ord och en snårigt väg att vandra att sätta någon sort personligt värde utifrån nationalitet och inte faktiskt gott/ont handlande från individen i fråga.
Diskrimineringslistan kan ju göras hur lång som helst för vad ryssar ska nekas tillträde till och vad de inte ska få ta del av, hur sätter man den gränsen? Ska de inte få sitta i publiken heller enligt samma resonemang?

- Hej zoda, du får tyvärr inte åka skidor med oss?
- Varför inte då?
- Du är ryss.
- Ehh ja ok, vad spelar det för roll?
- Jo men det är så att det finns en idiot som är ryss som kallas Vladde, så iom att han är en påse skit som är ryss så har vi bestämt att ingen ryss öht får tävla i skidor här.
- Ok, låter rimligt rent logiskt. Ha en trevlig skidtur så hörs vi.

Jag det är ju dumt att skjuta på stackars ryska soldater också, dom ville ju inte till Ukraina.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top