Ska man vara orolig för Ryssland?

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Javisst är det det.

Är det det som är själva tanken alltså, att sanktionera mot oskyldiga för att Putte ska få tasken? Tycker det blir lite väl långsökt i brist på bättre ord och en snårigt väg att vandra att sätta någon sort personligt värde utifrån nationalitet och inte faktiskt gott/ont handlande från individen i fråga.
Diskrimineringslistan kan ju göras hur lång som helst för vad ryssar ska nekas tillträde till och vad de inte ska få ta del av, hur sätter man den gränsen? Ska de inte få sitta i publiken heller enligt samma resonemang?

- Hej zoda, du får tyvärr inte åka skidor med oss?
- Varför inte då?
- Du är ryss.
- Ehh ja ok, vad spelar det för roll?
- Jo men det är så att det finns en idiot som är ryss som kallas Vladde, så iom att han är en påse skit som är ryss så har vi bestämt att ingen ryss öht får tävla i skidor här.
- Ok, låter rimligt rent logiskt. Ha en trevlig skidtur så hörs vi.
Så svara då på min fråga, ska vi inte ha några sanktioner alls, eller du tror det finns sanktioner som drabbar endast Putin? Tror du utöver det att alla andra ryssar är oskyldiga förutom just Putin?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Intressant rapport från UK om läget:
Ukr.jpg

Det notervärda att Ryssland inte har luftherravälde ännu. Ukrainsk flyg är uppe och luftvärnet fungerar om än i nedsatt läge.

Vad sägs om att se till att de aldrig får luftherravälde?
Hur gör man det då?
Man säger ja till tyska företaget KMW som erbjuder 50 st Gepard Flakpanzer som de har ståendes i lager och kan skicka iväg direkt.
Ukr_3.jpg
Nu måste ju dock Tyskland godkänna en sådan sak och det lär inte ske. Tyvärr.
Hade de gjort det så skulle deras gasproblem nog kunna lösas snabbare. SItter inte Putin vid makten får de nog köpa gas hur mycket de än skulle vilja. Problemet är Putin just nu.

Nederländerna skickar ju redan 200 stingers till Ukraina.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Bäst hade ju varit en kovert operation där Putin blir skjuten/sprängd av en "Rysk demonstrant".
-men det hade nog varit enklare för några veckor sedan.
En ryggsäck full med C4 i rummet där erkännandet av utbrytarstaterna filmades hade ju tex varit alldeles fantastiskt underbart.

Jag kan inte säga att jag är insatt nog för att säga hur det skall göras logistiskt.

Hade det gått att göra hade det varit gjort.
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Javisst kan man tycka det.

Är det det som är själva tanken alltså, att sanktionera mot oskyldiga för att Putte ska få tasken? Tycker det blir lite väl långsökt i brist på bättre ord och en snårigt väg att vandra att sätta någon sort personligt värde utifrån nationalitet och inte faktiskt gott/ont handlande från individen i fråga.
Diskrimineringslistan kan ju göras hur lång som helst för vad ryssar ska nekas tillträde till och vad de inte ska få ta del av, hur sätter man den gränsen? Ska de inte få sitta i publiken heller enligt samma resonemang?

- Hej zoda, du får tyvärr inte åka skidor med oss?
- Varför inte då?
- Du är ryss.
- Ehh ja ok, vad spelar det för roll?
- Jo men det är så att det finns en idiot som är ryss som kallas Vladde, så iom att han är en påse skit som är ryss så har vi bestämt att ingen ryss öht får tävla i skidor här.
- Ok, låter rimligt rent logiskt. Ha en trevlig skidtur så hörs vi.
Sanktioner mot oskyldiga i russland är inte jämförbart med det som sker i Ukraina.
Att inte kunna tävla för rysk flagg eller att resa över Lettlands luftrum är en SKITSAK i sammanhanget.
Mängder av civila människor har inte börjat dö i russland.
Sanktionerna mot civilbefolkningen i russland är triviala än så länge.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Så svara då på min fråga, ska vi inte ha några sanktioner alls, eller du tror det finns sanktioner som drabbar endast Putin? Tror du utöver det att alla andra ryssar är oskyldiga förutom just Putin?
Vi ska ska ha sanktioner mot den som förtjänar sanktioner såklart, vem som nu bestämmer det. Jag är emot att straffa och inskränka andra (oskyldiga) människors frihet, det är inte värdigt enligt mig sen får andra tycka olika.
Kanske/kanske inte. Om jag vill straffa Putte så är det Putte jag ska straffa.
Nej på sista frågan beroende på vad som menas med skyldig.

Vem har rätten att sanktionera mot helt oskyldiga människor egentligen? Hur långt sträcker sig den rätten? Får vi neka ryssar att handla mat tex? Vart går gränsen, är den godtycklig?
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Vi ska ska ha sanktioner mot den som förtjänar sanktioner såklart, vem som nu bestämmer det. Jag är emot att straffa och inskränka andra (oskyldiga) människors frihet, det är inte värdigt enligt mig sen får andra tycka olika.
Kanske/kanske inte. Om jag vill straffa Putte så är det Putte jag ska straffa.
Nej på sista frågan beroende på vad som menas med skyldig.

Vem har rätten att sanktionera mot helt oskyldiga människor egentligen? Hur långt sträcker sig den rätten? Får vi neka ryssar att handla mat tex? Vart går gränsen, är den godtycklig?
jag bryter ut frågan igen
du tror det finns sanktioner som drabbar endast Putin?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
jag bryter ut frågan igen
du tror det finns sanktioner som drabbar endast Putin?
Ja. Pss som att vi kan reglera på individnivå vem som får delta i en skidtävling. Det som sker när en domare delar ut ett straff i en rättssal till en tjuv.
Hade du tänkt att svara på någon av mina frågor.
 

Zeromannen

Guest
Lite märkligt. De ryska åkarna kanske inte alls vill ha något med putin och konflikter och krig att göra. Man blir inte en dålig person bara för att det står ryss i passet.
Syftet är ju att få folket att fatta att ingen tycker det är okej med vad deras ledare håller på med. Alla sanktioner mot landet kommer ju bidra till missnöje mot regimen och följderna av detta.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Syftet är ju att få folket att fatta att ingen tycker det är okej med vad deras ledare håller på med. Alla sanktioner mot landet kommer ju bidra till missnöje mot regimen och följderna av detta.
Absolut, det kommer förhoppningsvis något gott ur det, det är jag med på.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ja. Pss som att vi kan reglera på indiividnivå vem som får delta i en skidtävling.
Hade du tänkt att svara på någon av mina frågor.
Oki då lever du i en utopisk fantasivärld och jag finner det inte meningsfullt att diskutera det här ämnet med dig framöver
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vi ska ska ha sanktioner mot den som förtjänar sanktioner såklart, vem som nu bestämmer det. Jag är emot att straffa och inskränka andra (oskyldiga) människors frihet, det är inte värdigt enligt mig sen får andra tycka olika.
Kanske/kanske inte. Om jag vill straffa Putte så är det Putte jag ska straffa.
Nej på sista frågan beroende på vad som menas med skyldig.

Vem har rätten att sanktionera mot helt oskyldiga människor egentligen? Hur långt sträcker sig den rätten? Får vi neka ryssar att handla mat tex? Vart går gränsen, är den godtycklig?

Dom representerar ju sitt land i skidtävlingen, och det landet har invaderat ett grannland och bedriver krig och terror mot sitt grannlands befolkning.

Då får man inte vara med och leka med dom andra barnen.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ryssen överlag är emot krig. De vet att sanktioner som gör livet svårare är på grund av Putin. De vet att det kommer bättre tider när han är borta. Om sanktioner är priset för att bli av med Putin så är en stor del för det.

Han står utanför tunnelbanan i Moskva med en skylt där det står "Krama om du är emot krig"
Den äldre fabror säger att han upplevt krig
 

Zeromannen

Guest
Putin kommer aldrig att chefa över Ukraina, inte över nån längre tidsperiod iaf. Ryssland har så få kompisar med sig i denna invasion och så många motståndare att det kommer inte sluta väl. Oavsett hur propagandan ter sig så har Ukraina, dess befolkning och president, så många anhängare och påhejare runt om i världen att dom kommer segra detta, med eller utan omvärldens vapenhjälp.

Jag vill inte spekulera i några som helst scenarion, men jag har svårt att tro att Putin kommer kliva på så många fler röda mattor i andra länder efter detta. Man kan bara hoppas och tro att om han kommer till det läget att han ska trycka på Knappen med stort K så kommer någon i hans närhet ta en för laget, visa civilkurage och :machinegu
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Undrar om Putin har någon förvrängd idé om att ukrainska skulle välkomna honom som någon för av befriare? :va
Och att kriget därför skulle ta slut fort.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top