Hänger inte med. Varför är det dumt? Det är väl rätt?Jag det är ju dumt att skjuta på stackars ryska soldater också, dom ville ju inte till Ukraina.
Om de skjuter mot mig så får jag väl skjuta tillbaka.
Hänger inte med. Varför är det dumt? Det är väl rätt?Jag det är ju dumt att skjuta på stackars ryska soldater också, dom ville ju inte till Ukraina.
Så svara då på min fråga, ska vi inte ha några sanktioner alls, eller du tror det finns sanktioner som drabbar endast Putin? Tror du utöver det att alla andra ryssar är oskyldiga förutom just Putin?Javisst är det det.
Är det det som är själva tanken alltså, att sanktionera mot oskyldiga för att Putte ska få tasken? Tycker det blir lite väl långsökt i brist på bättre ord och en snårigt väg att vandra att sätta någon sort personligt värde utifrån nationalitet och inte faktiskt gott/ont handlande från individen i fråga.
Diskrimineringslistan kan ju göras hur lång som helst för vad ryssar ska nekas tillträde till och vad de inte ska få ta del av, hur sätter man den gränsen? Ska de inte få sitta i publiken heller enligt samma resonemang?
- Hej zoda, du får tyvärr inte åka skidor med oss?
- Varför inte då?
- Du är ryss.
- Ehh ja ok, vad spelar det för roll?
- Jo men det är så att det finns en idiot som är ryss som kallas Vladde, så iom att han är en påse skit som är ryss så har vi bestämt att ingen ryss öht får tävla i skidor här.
- Ok, låter rimligt rent logiskt. Ha en trevlig skidtur så hörs vi.
Bäst hade ju varit en kovert operation där Putin blir skjuten/sprängd av en "Rysk demonstrant".
-men det hade nog varit enklare för några veckor sedan.
En ryggsäck full med C4 i rummet där erkännandet av utbrytarstaterna filmades hade ju tex varit alldeles fantastiskt underbart.
Jag kan inte säga att jag är insatt nog för att säga hur det skall göras logistiskt.
Sanktioner mot oskyldiga i russland är inte jämförbart med det som sker i Ukraina.Javisst kan man tycka det.
Är det det som är själva tanken alltså, att sanktionera mot oskyldiga för att Putte ska få tasken? Tycker det blir lite väl långsökt i brist på bättre ord och en snårigt väg att vandra att sätta någon sort personligt värde utifrån nationalitet och inte faktiskt gott/ont handlande från individen i fråga.
Diskrimineringslistan kan ju göras hur lång som helst för vad ryssar ska nekas tillträde till och vad de inte ska få ta del av, hur sätter man den gränsen? Ska de inte få sitta i publiken heller enligt samma resonemang?
- Hej zoda, du får tyvärr inte åka skidor med oss?
- Varför inte då?
- Du är ryss.
- Ehh ja ok, vad spelar det för roll?
- Jo men det är så att det finns en idiot som är ryss som kallas Vladde, så iom att han är en påse skit som är ryss så har vi bestämt att ingen ryss öht får tävla i skidor här.
- Ok, låter rimligt rent logiskt. Ha en trevlig skidtur så hörs vi.
Vi ska ska ha sanktioner mot den som förtjänar sanktioner såklart, vem som nu bestämmer det. Jag är emot att straffa och inskränka andra (oskyldiga) människors frihet, det är inte värdigt enligt mig sen får andra tycka olika.Så svara då på min fråga, ska vi inte ha några sanktioner alls, eller du tror det finns sanktioner som drabbar endast Putin? Tror du utöver det att alla andra ryssar är oskyldiga förutom just Putin?
jag bryter ut frågan igenVi ska ska ha sanktioner mot den som förtjänar sanktioner såklart, vem som nu bestämmer det. Jag är emot att straffa och inskränka andra (oskyldiga) människors frihet, det är inte värdigt enligt mig sen får andra tycka olika.
Kanske/kanske inte. Om jag vill straffa Putte så är det Putte jag ska straffa.
Nej på sista frågan beroende på vad som menas med skyldig.
Vem har rätten att sanktionera mot helt oskyldiga människor egentligen? Hur långt sträcker sig den rätten? Får vi neka ryssar att handla mat tex? Vart går gränsen, är den godtycklig?
Ja. Pss som att vi kan reglera på individnivå vem som får delta i en skidtävling. Det som sker när en domare delar ut ett straff i en rättssal till en tjuv.jag bryter ut frågan igen
du tror det finns sanktioner som drabbar endast Putin?
Syftet är ju att få folket att fatta att ingen tycker det är okej med vad deras ledare håller på med. Alla sanktioner mot landet kommer ju bidra till missnöje mot regimen och följderna av detta.Lite märkligt. De ryska åkarna kanske inte alls vill ha något med putin och konflikter och krig att göra. Man blir inte en dålig person bara för att det står ryss i passet.
Absolut, det kommer förhoppningsvis något gott ur det, det är jag med på.Syftet är ju att få folket att fatta att ingen tycker det är okej med vad deras ledare håller på med. Alla sanktioner mot landet kommer ju bidra till missnöje mot regimen och följderna av detta.
Oki då lever du i en utopisk fantasivärld och jag finner det inte meningsfullt att diskutera det här ämnet med dig framöverJa. Pss som att vi kan reglera på indiividnivå vem som får delta i en skidtävling.
Hade du tänkt att svara på någon av mina frågor.
Ok.Oki då lever du i en utopisk fantasivärld och jag finner det inte meningsfullt att diskutera det här ämnet med dig framöver
Vi ska ska ha sanktioner mot den som förtjänar sanktioner såklart, vem som nu bestämmer det. Jag är emot att straffa och inskränka andra (oskyldiga) människors frihet, det är inte värdigt enligt mig sen får andra tycka olika.
Kanske/kanske inte. Om jag vill straffa Putte så är det Putte jag ska straffa.
Nej på sista frågan beroende på vad som menas med skyldig.
Vem har rätten att sanktionera mot helt oskyldiga människor egentligen? Hur långt sträcker sig den rätten? Får vi neka ryssar att handla mat tex? Vart går gränsen, är den godtycklig?
Allt går.Hade det gått att göra hade det varit gjort.
Åk och gör det då!Allt går.
Vackert!
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka