Kratoz
Gudomlig sporthojare
Eller bara rysstroll som sprider rysspropaganda.Min tolkning är att han/det är ryss, iom grava faktafel.
Eller bara rysstroll som sprider rysspropaganda.Min tolkning är att han/det är ryss, iom grava faktafel.
Kanske, eller så är en del lite för förväntansfulla och optimistiska. Både och skulle jag nog gissa.Eller bara rysstroll som sprider rysspropaganda.
De har ju uppgraderats rätt mycket genom åren.De är ju ändå 50 år gamla, och åtminstone någon generation (som vi vet om).
F16 är äldre idag än vad P-51 var när den introducerades.
Helt klart, men jag tycker ändå att det är en intressant poäng när de lyfts fram som ett wunderwaffen.De har ju uppgraderats rätt mycket genom åren.
Oaktat så verkar Putins talepunkt om demilitarisering av Ukraina gå lite sådär knackigt när de nu får in modernare interoperatibla (med västmateriel) system.Kanske, eller så är en del lite för förväntansfulla och optimistiska. Både och skulle jag nog gissa.
Japp, men det låter på vissa som att när F16 kommer, då minsann. Låt oss se svarar jag på det. Hoppas jag har fel.Oaktat så verkar Putins talepunkt om demilitarisering av Ukraina gå lite sådär knackigt när de nu får in modernare interoperatibla (med västmateriel) system.
Skulle exempelvis Polen välja att stödja Ukraina har de snart täckning av både luft och markmateriel som kan dela information, och logistik. Är f-16 en gamechanger? Nej, men den är i vart fall en förmågehöjning.
lika mycket som elsparkcykel kontra splitterskyddad trupptransport är en förmågesänkning..
Vi kommer nog se mer bekämpning av ryska baser likt den senaste i Morosovsk (igår natt).Japp, men det låter på vissa som att när F16 kommer, då minsann. Låt oss se svarar jag på det. Hoppas jag har fel.
Finns väl inga Wunderwaffen i detta krig och F16 kommer inte vara det heller.Helt klart, men jag tycker ändå att det är en intressant poäng när de lyfts fram som ett wunderwaffen.
Ja, det är ju bara ett bra jaktplan inte något revolutionerande. Bestyckningen gör ju event stor skillnad med.Helt klart, men jag tycker ändå att det är en intressant poäng när de lyfts fram som ett wunderwaffen.
Mediokert och mediokert, men iom att vi pratar så små volymer så blir det ju inte världsomvändande direkt.Ja, det är ju bara ett bra jaktplan inte något revolutionerande. Bestyckningen gör ju event stor skillnad med.
Överlag är alla wunderwaffe psykologiska, och är ofta ganska mediokra i verkligheten.
Det är inte många wunderwaffe genom historien som faktiskt gjort stor skillnad på riktigt. Till och med atombombens största effekt är psykologisk, även om det onekligen var ett effektivt wunderwaffe.Mediokert och mediokert, men iom att vi pratar så små volymer så blir det ju inte världsomvändande direkt.
2500 är inte riktigt statistiskt signifikant, och att de sedan inte presenterar hälften av datan stinker manipulering.Många i Ukraina vill prata fred med Ryssland nu
Svenskfinansierad studie: Majoritet av ukrainarna vill förhandla
Publicerad 14:00
En majoritet av ukrainarna vill inleda förhandlingar med Ryssland. Det framgår av ännu en studie, som Sverige varit med och finansierat.
Det är USA-baserade NDI, National democratic institute, som ställt ett 40-tal frågor till drygt 2500 slumpmässigt utvalda ukrainare. Den liberala organisationen har därefter valt att sammanställa och redovisa svaren på omkring hälften av frågorna
Artikeln från Samnytt som du citerar har lite fel och intressanta vinklingar, men det är ju vad Samnytt brukar ha så inget nytt under solen liksom.Många i Ukraina vill prata fred med Ryssland nu
En majoritet av ukrainarna vill inleda förhandlingar med Ryssland. Det framgår av ännu en studie, som Sverige varit med och finansierat.
Det är USA-baserade NDI, National democratic institute, som ställt ett 40-tal frågor till drygt 2500 slumpmässigt utvalda ukrainare. Den liberala organisationen har därefter valt att sammanställa och redovisa svaren på omkring hälften av frågorna
Zelenskyj är inte ett dugg intresserad av diskussioner, han har äntligen chansen att krossa sin gamle fiende Putin. Med hundraprocentigt stöd från Nato och EU kommer han inte vika sig en tum, det spelar ingen roll vad folket vill.Många i Ukraina vill prata fred med Ryssland nu
All den blå tejpen gör att jag undrar om det inte är en bild från övning.
Det kommer bli fred och Ukraina kommer bli av med Krim. Trist men tåget gick.
Båda sidor är lika tejpade ute på slagfältet. I detta krig så verkar man annars skjuta på sina vänner.All den blå tejpen gör att jag undrar om det inte är en bild från övning.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|