Ska man vara orolig för Ryssland?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Putin ger kontrollen över Wagners mediagren till....*trumvirvel*...sin älskarinna
:crash
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En inredningsbutik i Ryssland har börjat sälja släggor som man kan ha som inredning.
Påminner inte så lite om tredjeriket fan-merchen som cirkulerade runt under nassarnas tid i Tyskland.
Vilket ryskt hem vill inte ha en Wagner-slägga eller fejk-LEGO till barnen?


View attachment 486356
Fejk Legot är väl Polskt?

Dom har ju Lego från alla krig.
Jag har för mig att dom hade en snubbe med snedlugg och lustig mustach också.
(kan ha varit någon som målat om en vanlig soldat från WW2 också)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Får kolla om någon vecka när jag är där om jag kan hitta lite WWII lego :unsure:

Jag tror det är bättre att googla det, jag tror inte det säljs av leksaksbutikerna då det är en piratkopia på LEGO.
Det brukar finnas ute på tradera/Ebay ibland också
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tycker för övrigt det är fult att kalla folk vidriga och landsförädare, men det är nog bara jag som växt upp med hyfs.

Fundera på vad du tror händer med honom i Turkiet, och förklara varför du vill att det ska hända. Kolla med de som uppfostrade dig med hyfs innan du svarar om du känner dig osäker.

Vidrigt var ordet, grina på du, pm-boxen öppen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
"International Atomic Energy Agency (IAEA) experts present at Ukraine’s Zaporizhzhya Nuclear Power Plant (ZNPP) have in recent days and weeks inspected parts of the facility – including some sections of the perimeter of the large cooling pond – and have also conducted regular walkdowns across the site, so far without observing any visible indications of mines or explosives"

"The IAEA experts have requested additional access that is necessary to confirm the absence of mines or explosives at the site, Director General Grossi said. In particular, access to the rooftops of reactor units 3 and 4 is essential, as well as access to parts of the turbine halls and some parts of the cooling system at the plant, he added."


"The IAEA experts have requested additional access that is necessary to confirm the absence of mines or explosives at the site, Director General Grossi said. In particular, access to the rooftops of reactor units 3 and 4 is essential, as well as access to parts of the turbine halls and some parts of the cooling system at the plant, he added."

Det var väl just reaktor 3 och 4 som påstods vara riggade, bland annat just på taken dessutom.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Är just nu i östra Finland, jag tycker det är bra irriterande att ryssarna åker runt här i sina äckliga Land Rovers och italienska kläder och beter sig. Ut ur pikko ruotsi för perkele.
Som Silja-kryssningarna för 10-15 år sedan. Fullt med ryssar (Jo det syntes vilka det var, på långt håll). Brackiga och skräniga, betedde sig som den mest bortskämda och dryga ortenunge man kan tänka sig.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Fundera på vad du tror händer med honom i Turkiet, och förklara varför du vill att det ska hända. Kolla med de som uppfostrade dig med hyfs innan du svarar om du känner dig osäker.

Vidrigt var ordet, grina på du, pm-boxen öppen.
Du, jag, zoda och tammer är tydligen samma person numera. För det kan aldrig vara så att flera tycker likadant ibland?

Vet inte var man en sådan försvarsmekanism kommer ifrån. Bra uppfostran kanske.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Nog för att man känner sig lite schizo ibland men nää. En användare att ha koll på räcker.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du, jag, zoda och tammer är tydligen samma person numera. För det kan aldrig vara så att flera tycker likadant ibland?

Vet inte var man en sådan försvarsmekanism kommer ifrån. Bra uppfostran kanske.
Bra uppfostran kombinerat med adekvat utbildning.

Kan göra underverk.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Bra uppfostran kombinerat med adekvat utbildning.

Kan göra underverk.

Pff, utbildning betyder ingenting.

Bara för att man har adekvat utbildning och erfarenhet inom ett område betyder ju inte att man vet mera än någon som saknar det.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag tror det är bättre att googla det, jag tror inte det säljs av leksaksbutikerna då det är en piratkopia på LEGO.
Det brukar finnas ute på tradera/Ebay ibland också
@Wiseguy

 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Pff, utbildning betyder ingenting.

Bara för att man har adekvat utbildning och erfarenhet inom ett område betyder ju inte att man vet mera än någon som saknar det.

Var det inte du som för en tid sedan vägrade lyssna på de som saknade utbildning/erfarenhet av ett ämne?

Jag tror rent av att du hade en överenskommelse med Markus om att ni bara skulle skriva om sånt ni hade utbildning och erfarenhet av?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Var det inte du som för en tid sedan vägrade lyssna på de som saknade utbildning/erfarenhet av ett ämne?

Jag tror rent av att du hade en överenskommelse med Markus om att ni bara skulle skriva om sånt ni hade utbildning och erfarenhet av?

Det kan ha varit en gnutta ironi i mitt inlägg....
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Ett "hemma-hos-reportage" hos Prigozhin med bilder tagna under kuppförsöket när de raidade hans hus.


View attachment 486391
Passen till höger ser intressanta ut. Det övre en bild på honom men med fel namn, förfalskat pass? Han är ju numera (ö)känd i hela världen, lär ju inte finnas en chans att någon släpper igenom honom i fel namn. Det undre ser ut att ha rätt efternamn men fel bild. Eller är det hans far?

Och massa dollarbuntar, duger inte rubel för honom? Ja jag fattar att de vill framställa honom i dålig dager.

Snygga peruker dock, med den blonda och lite styling tror jag nog att han hade kunna göra succé på en pridefestival. Speciellt med medaljerna.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top