steffe
"Mannen som talar med whisky"
Tukrfeilsnissen/autokorrupt/offise365writespell eller AI-översittarenJag tror att Expressen behöver en korrekturläsare. Annars har kriget tagit en vändning som är oväntad.
View attachment 503170
Tukrfeilsnissen/autokorrupt/offise365writespell eller AI-översittarenJag tror att Expressen behöver en korrekturläsare. Annars har kriget tagit en vändning som är oväntad.
View attachment 503170
Jag tror att Expressen behöver en korrekturläsare. Annars har kriget tagit en vändning som är oväntad.
View attachment 503170
Samma tidning hade garanterat kallat det fake news om det stod i någon annan publikation som inte föll dem i smaken.Så expressen...balterna har alltså anfallit Poltava?
"balterna har alltså anfallit den svenska staden Poltava"...Så expressen...balterna har alltså anfallit Poltava?
Jag har träffat en och annan balt som kunnat beskrivas som ballistisk...och som missil...Ballistiska är väl ordet.
Inte för att dagens journalister förstår betydelsen av vare sig baltisk eller ballistisk, lätt hänt att blanda ihop dem…
Det är väl inget specifikt för ryssar, det förekommer i många krig. Men av någon anledning uppmärksammas det först när det är ryssar som gör detta...^ ^ ^ DETTA ^ ^ ^
Det finns mängder med dokumentation som bekräftar detta, till och med i vårat närområde. Dels från tidigt 1800-tal och krig mellan Sverige och Ryssland, dels från Karelen och finska vinterkriget. Och nu alltså i Ukraina.
Det kan bara tolkas som att moskoviterna tycker att våldtäkt är en helt OK del av krigföring.
Något särskilt du tycker man skall leta efter om man nu har andra aktiviteter planerade för kvällen?Nyttigt är att läsa denna tråd från början. Vi har ju de som är intresserade av trådarkeologi och det är bildande läsning.
Det är väl inget specifikt för ryssar, det förekommer i många krig. Men av någon anledning uppmärksammas det först när det är ryssar som gör detta...
Sök på "utvecklingssamtal".Något särskilt du tycker man skall leta efter om man nu har andra aktiviteter planerade för kvällen?
Är vi inte klara med det?Sök på "utvecklingssamtal".
Varför begränsa sig till modern tid? Jag tror jag har nämnt karolinska dagböcker från början av 1700-talet, till och med vikingarna som sannerligen inte generellt var några snöflingor ansåg den bysantinska synen på människor med korruption, stympningar och utdragen tortyr av meningsmotståndare vara både ovärdig och meningslös. Detta blev sedermera Rysslands signum genom historien.Och därför ska vi förlåta dem och glatt låta dem härja vidare, eller vad fan menar du…?
Återigen - det finns mängder med dokumentation som vittnar om att moskoviter i krig har betett sig som svin, oavsett tidsålder. 1800-tal, 1900-tal eller nutid - same story. Våldtäkter, stölder och allehanda dåd mot civil befolkning har varit och är en väsentlig del av deras krigsföring.
Precis som hos ett antal andra barbariska och fullständigt genomruttna skurkstater i centrala Afrika där ett människoliv inte är värt någonting.
Nej, jag tycker faktiskt att du gjort avbön och det har jag också påpekat förut.Är vi inte klara med det?
Inte är väl Brooklyn så fast i historien att det var det han via krångliga omskrivningar ville ta upp igen? Det var nästan oförskämt att insinuera att det var vad han fiskade efter.
Kan du inte citera de inlägg du tycker är intressanta, du kan ta mina också.Nej, jag tycker faktiskt att du gjort avbön och det har jag också påpekat förut.
Det som är intressant är hur diskussionen gick innan kriget och hur den går idag. Det är skillnad och det är intressant att fundera på varför.
Min analys är att många varit totalt omedvetna om Rysslands historia och väsen, samt i större eller mindre utsträckning påverkade av olika grupper i samhället som faktiskt betalats för att gå Putins ärenden.
Likaså blir det uppenbart om man gjort militärtjänst i Sverige eller inte - de flesta har där fått lära sig grunderna i hur Ryssland för krig och hur de skall hindras att göra det på svenskt territorium. Och som vi tydligt ser idag i Ukraina så måste de till varje pris förhindras från att ens kunna göra det från luften.
Så inga naiva föreställningar om Ryssland längre.
Jag har absolut ingenting emot ryssar, det är deras regimkultur som är genomusel och därför vill jag ha dem långt borta från Sveriges gränser.Kan du inte citera de inlägg du tycker är intressanta, du kan ta mina också.
Sedan är det inte alla som hatar ryssar lika mycket som du, man kan tycka att invasionen av Ukraina är fel utan att bära det där brinnande hatet.
Ok, tror att en del av dina inlägg kan läsas annorlunda.Jag har absolut ingenting emot ryssar, det är deras regimkultur som är genomusel och därför vill jag ha dem långt borta från Sveriges gränser.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |