Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag har tidigare haft en viss förståelse för amerikaner som röstar på Trumpeten för att det andra alternativet verkar mer skrämmande. Men med tanke på de två senaste dagarnas uttalanden så börjar man ju undra hur det egentligen står till…? Lider karln av något slags tourettes syndrom som tvingar honom att säga provokativa saker…? Eller är det han snarare än Joe Biden som är dement på riktigt…?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det var inte jag som drog in svenska system i diskussionen. Huruvida man har dött eller flyttat till Irak spelar kanske roll för den enskilde, men man ska ut ur registren.

Jag är inte speciellt förvånad över att register i USA är dåligt uppdaterade. De har en annan inställning till att bli offentligt inskrivna. Där är fortfarande staten till för att tjäna folket och inte tvärtom.

Exakt. Jämförelsen finns eftersom många verkar förvänta sig att register är fungerande och uppdaterade. Vilket de sällan är i de flesta länder. Och därför bör man ha en lite kritisk inställning till den typen av screendumpar.

Mvh

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag har tidigare haft en viss förståelse för amerikaner som röstar på Trumpeten för att det andra alternativet verkar mer skrämmande. Men med tanke på de två senaste dagarnas uttalanden så börjar man ju undra hur det egentligen står till…? Lider karln av något slags tourettes syndrom som tvingar honom att säga provokativa saker…? Eller är det han snarare än Joe Biden som är dement på riktigt…?

Det har väl stått alldeles klart sedan 2014? Finns det NÅGOT som tyder på att han är vid sina sinnens fulla bruk?

Mvh

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det var väl det man var orolig för när Trump skulle samtala med Putler att han skulle vara idiotisk nog att svälja hela det ryska narrativet.
Helt sjukt att höra honom rapa upp propaganda från Rysk statstelevision.

Kanske ska starta en ny tråd: Ska man vara rädd för USA+Ryssland? 🤔

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jan Hallenberg spekulerade om nåt besök gjort Trump i Ryssland för 15 år sen.

Stormy Daniels är nog bara toppen på isberget.
Tveksam till att han skulle vara påverkat alls av att det läcker ut historier om hur han knullat horor och porrskådisar även om det är hundratals på samma gång.
Han kan ändå inte bli omvald igen, och sålänge han inte för för sig att säga "I did not have sexual relations with that woman" under ed så är det inget problem för presidentskapet han innehar just nu heller.

Om det är nån hållhake lär det vara något mer mutkolvsaktigt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tveksam till att han skulle vara påverkat alls av att det läcker ut historier om hur han knullat horor och porrskådisar även om det är hundratals på samma gång.
Han kan ändå inte bli omvald igen, och sålänge han inte för för sig att säga "I did not have sexual relations with that woman" under ed så är det inget problem för presidentskapet han innehar just nu heller.

Beror väl på om det finns på film och vad det innehåller, tror inte hans självkänsla klarar att visa snårren tex. Tänk en så banal sak som om han har en liten pille och det syns tydligt i filmen. Jag kan LOVA att han aldrig skulle kunna leva med Kamala och Whoopis fniss åt det.
Plus att vi vet att han har små händer, var det inte Rubio och han som presidentmannamässigt käbblade om det 2016?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tror som Markus. liten snorre och för tidig utlösning skadar nog Trumps ego enormt...

Kan vara nåt annat kinky också. Kanske han blivit borrad med en gaggboll i munnen.

Eller så har han blivit mutad nu eller nåt gammalt som Putin vet och har bevis för.

Eller så har han och Putin kokar ihop någon ännu mer jävulsk plan som vi inte anat början av ännu.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia

Franklin D Roosevelt valdes till President 1932, 1936, 1940 och 1944 men då endast 8 dagar.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Franklin D Roosevelt valdes till President 1932, 1936, 1940 och 1944 men då endast 8 dagar.
22a tillägget kom först 1951 så det gällde inte honom, men det gäller dagens presidenter. Så vill Trump sitta en runda till måste han få med båda kamrarna på att avskaffa det, med olika mycket kvalificerad majoritet, dvs betydligt mer än hälften av rösterna, vilket inte lär inte hända.

En märklig sidovariant som i teorin skulle fungera var om han blir talman i representanthuset och både president och vicepresident avgick innan ersättare utses, då skulle han i teorin kunna bli president utan att blivit vald pga successionsordningen.

Last edited:

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Klickar man på youtube och skrollar ner på hemsidan har jag sett Arnold Schwarzenegger, Bruce Springsteen och Robert de Niro uttala sig om trumpetaren, ingen av dom är nöjda med vad han håller på med.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...