Helt fel, bara att titta på filmen tex 1:23-1:28.Nej.
De säger att de gick in direkt och backade. Inte att de gick in efter en timme.
Din lilla bråkstake
![Kissing face with closed eyes :kissing_closed_eyes: 😚](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/6.5/png/unicode/64/1f61a.png)
Helt fel, bara att titta på filmen tex 1:23-1:28.Nej.
De säger att de gick in direkt och backade. Inte att de gick in efter en timme.
På temat.Problemet med det du skriver är att det är inte vad experter på sk PDV säger redan nu i förhållande till Örebro massakern..
View attachment 510177
Ja, han brukar ha rätt.På temat.
Politikerna vill verka handlingskraftiga - utan direktion.
Polisen letar efter direktion - utan handling.
Det är ju svårt att beskylla enskilda poliser tycker jag, de har antagligen utrustning och utbildning för att plocka fortkörare och mopedister.
Men det är ju just när det börjar flyga kulor där det inte ska göra det, varesig det är en skolskjutning eller gängkrig i höghusparken, där man vill att de är på plats, väldigt fort, med västar hjälmar och rejäla vapen.
Det där andra tjafset kan de egentligen lämna.
Jag förväntar mig att polisen gör ett försök att avbryta dödligt våld och jag har valt att lägga min röst på politiker som tycker likadant samt att all polis självklart skall ha tillgång till förstärkningsvapen.Hade ni så höga tankar om polisen tidigare? Att varje enskild polisman skulle ta en kula för er i varje given situation. För att det är deras jobb?
Det var inget jag förväntade mig. Inte heller något jag tänkt på.
Jag är glad att ingen polis blev dödad.
Jag vet inte hur många som skadades eller dödades efter det att poliserna backade. Hade de kunnat göra skillnad? Det är skillnad att vara på plats jämfört med fördelen att vara efterklok hemma med sitt tangentbord.
Att rektorn inte gick in och plockade ut sin personal och sina elever var ju fegt. Verkligen. Det står väl i hens anställningsavtal att hon ska. Hon kunde väl leda insatsstyrkans andra våg annars.
Alltså det här är ju på nivån med en väns bekant som drunknade och på frågan varför ett vittne inte hjälpte till så var det läskigt att det var mörkt ute.
Det är ju ändå en del av jobbeskrivningen som polis. På samma sätt som det är det i en ännu större grad för soldater.Hade ni så höga tankar om polisen tidigare? Att varje enskild polisman skulle ta en kula för er i varje given situation. För att det är deras jobb?
Det var inget jag förväntade mig. Inte heller något jag tänkt på.
Jag är glad att ingen polis blev dödad.
Jag vet inte hur många som skadades eller dödades efter det att poliserna backade. Hade de kunnat göra skillnad? Det är skillnad att vara på plats jämfört med fördelen att vara efterklok hemma med sitt tangentbord.
Att rektorn inte gick in och plockade ut sin personal och sina elever var ju fegt. Verkligen. Det står väl i hens anställningsavtal att hon ska. Hon kunde väl leda insatsstyrkans andra våg annars.
Storyn är så klart längre, detta var på sommaren i Stockholms skärgård.Det där är för lite information för att döma din vän.
Förra året drunknade en traktorförare här uppe ute i skogen och det var många minusgrader ute. Jag har sett många skrivbordshjältar skriva om att dyka ner bland isflaken för att rädda kompisen men det skulle ofelbart ha slutat med två döda precis som så ofta sker när skridskoåkare går genom isen och kompisen ska hjälpa. Kompisen kunde bara stå och titta och hoppas att han skulle komma upp för att hjälpa från fast mark. Skulle bägge vara genomvåta i en temperatur under -10 grader så skulle dom inte haft lång tid kvar att leva även om de mot förmodan skulle lyckats ta sig upp på fast mark.
Det är en otroligt stor skillnad på skyttesoldater i kulregn och trafikpoliser, ordningspoliser, insatsstyrkan samt livvakter.Det är ju ändå en del av jobbeskrivningen som polis. På samma sätt som det är det i en ännu större grad för soldater.
Det är en otroligt stor skillnad på skyttesoldater i kulregn och trafikpoliser, ordningspoliser, insatsstyrkan samt livvakter.
Soldater är kanonmat och sas ha en medellivslängd på 7 sekunder.
Jag har aldrig läst jobbeskrivningen för poliser.
Det var svårt med rekryteringen tidigare. Blir det lättare nu tro? Folk som vet vad som förväntas av dem och folk som vet hur saker och ting ska gå till. Den första gruppen tänker om. Den andra gruppen har väl redan skickat in ansökan.
Konstigt? Världen också.Ja, han brukar ha rätt.
Har till och med en selfie med honom.
Men han har radikaliserats lite efter 7/10?
Jo pistol och bötesblock. Skjuttränar 1-2 ggr per år pga krav.Saknar trafikpoliser skjutvapen?
Nej det gör de inte och därmed har dom 10000 gånger bättre odds än skoleleverna som är kvar i byggnaden.
Jo pistol och bötesblock. Skjuttränar 1-2 ggr per år pga krav.
Trivs förmodligen med sitt jobb med trafiksäkerhet och felbeteenden. Vill inte dö. Tror förmodligen inte på sin egen förmåga i detta läge. Avvaktar. Klandervärd, visst.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |