Skolskjutning i Örebro

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vet inte hur det är där du bor men här omkring är grävling-jacka ytterst sällsynt, även om det på min bucket list är att ha en egentillverkad djurmössa tex varg, räv, vad som helst och ta långpromenad längs Hornsgatan, in på Mariatorget, runda en krog, upp till Götgatan, ner på Medis, vidare en sväng på Folkungagatan sedan till Nytorget, tillbaka till Götgatan, bort till Skanstull och sedan bli upphunnen av en hord med parkasklädda veganhennar som knuffar mig i kanalen där jag sedan simmar graciöst över till sjöstan med min bäverhatt.

Dreams can come true!
Har förvisso ingen jacka, men väl ett skinn liggandes någonstans. Hittade en död grävling i vägrenen som tonåring, och det enda logiska att göra var givetvis att ta hem den, flå den och garva skinnet :crash Kanske får ge mig ut och jaga fler så att det kan bli ett plagg av det hela någon gång... Säg till när du ska göra det, har jag fått ihop tillräckligt med skinn för en kappa vid det laget så vill jag haka på :rofl

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
När man nu funderar på vapenförbud så tycker jag det är värt att fundera på att antagligen skulle kunna skapa lika stor förödelse med ett katana.
Det är väl inte förrän polisen dyker upp som skjutvapnet gör skillnad.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
När man nu funderar på vapenförbud så tycker jag det är värt att fundera på att antagligen skulle kunna skapa lika stor förödelse med ett katana.
Stämmer det att det tagit en timme för polis att ta sig in så är det ju inte omladdningshastighet som sätter gränser direkt.

Att debattera om något är överdrivet för rådjursjakt är rätt irrelevant, då krasst, människor som sitter i skolbänken och känner sig trygga är troligen ett mycket lättare byte än ett hjortdjur i skogen.
Frånsett de moraliska & empatiska spärrarna som begränsar de flesta av oss, så är en människa inte speciellt svår att ta livet av.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Som sagt, vad använder Pripps för lastbilar? Vad har de för växellåda? Hur ser elektroniken ut? Har de rätt bredd? Tyngd?

Så många frågor.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har förvisso ingen jacka, men väl ett skinn liggandes någonstans. Hittade en död grävling i vägrenen som tonåring, och det enda logiska att göra var givetvis att ta hem den, flå den och garva skinnet :crash Kanske får ge mig ut och jaga fler så att det kan bli ett plagg av det hela någon gång... Säg till när du ska göra det, har jag fått ihop tillräckligt med skinn för en kappa vid det laget så vill jag haka på :rofl
Två män iklädda djurhudar hittades avlidna vid Hammarbyslussen, polisen misstänker drunkning

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Tog det en timme innan de gick in eller en timme de hittade honom?
Med tanke på hur byggnaden ser ut lär det finnas flera ställen att ligga på.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tog det en timme innan de gick in eller en timme de hittade honom?
Med tanke på hur byggnaden ser ut lär det finnas flera ställen att ligga på.
En timme då de inte gick in.
1 tim 45 min för insatsstyrkan flyga från Solna.
Det senare kan det finnas skäl till, inte det första.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tell me more hur Kreml styr alternativ media, eller berätta varför detta inte är en nyhet på fler ställen.

Bästa vore i och för sig om de som förstört landet helt enkelt höll käften faktiskt.
😃

1000044990.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vi såg hur värdelösa polisen var tex kravallerna i Örebro.

Nu detta.

Ynkryggar i polis, ynkryggar i militären, vi är så förlorade.

1000044994.jpg

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
En timme då de inte gick in.
1 tim 45 min för insatsstyrkan flyga från Solna.
Det senare kan det finnas skäl till, inte det första.
Hade det kommit från någon annan hade jag kunnat tro på det, men du brukar göra vad du kan för att visa missnöje med svenska myndigheter så jag bryr mig inte om ditt svar. Med en trovärdig källa, kanske...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tell me more hur Kreml styr alternativ media, eller berätta varför detta inte är en nyhet på fler ställen.

Bästa vore i och för sig om de som förstört landet helt enkelt höll käften faktiskt.
😃

View attachment 510166
Hon är antagligen en sån där vänsterprettofeministkärring som går först i ledet vid "HBTQ+ supports Islam"-manifestationer... Med andra ord ungefär lika intelligent som en jude i 40-talets tyskland som propagerar för judiskt stöd till nazismen... :dummer

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Stämmer det att det tagit en timme för polis att ta sig in så är det ju inte omladdningshastighet som sätter gränser direkt.

Att debattera om något är överdrivet för rådjursjakt är rätt irrelevant, då krasst, människor som sitter i skolbänken och känner sig trygga är troligen ett mycket lättare byte än ett hjortdjur i skogen.
Frånsett de moraliska & empatiska spärrarna som begränsar de flesta av oss, så är en människa inte speciellt svår att ta livet av.

Var det inte insatsstyrkan som behövde tid? Lokala polisen var väl snabbare?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hade det kommit från någon annan hade jag kunnat tro på det, men du brukar göra vad du kan för att visa missnöje med svenska myndigheter så jag bryr mig inte om ditt svar. Med en trovärdig källa, kanske...
Lite trist ton det där kanske?

Jag har läst båda sakerna i SvD och SVT, förvisso regimens media så vi får väl fundera på om det är trovärdigt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har läst något om långa tider på flera ställen, men jag vet egentligen ingenting, därav "stämmer det"?
Undrar varför fokus hamnat på en vapentyp som inte ens användes. Åh vad jag undrar.

Hur många dog medan polisen inte vågade gå in? Jag vill veta det.

Vem ska utreda? Polisen? Lille Ulf med gråt i halsen som ett litet barn vid presskonferensen?

Snälla rädda oss.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Lite trist ton det där kanske?

Jag har läst båda sakerna i SvD och SVT, förvisso regimens media så vi får väl fundera på om det är trovärdigt.
Trist, men baserat på det du skriver.
Jag har läst att de gick in, men inte gick vidare. Därför frågar jag efter någon trovärdig källa.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Trist, men baserat på det du skriver.
Jag har läst att de gick in, men inte gick vidare. Därför frågar jag efter någon trovärdig källa.

Varsågod, i detta fall ser jag inte att SVT har skäl att svartmåla polisen.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Polisen var på plats fem minuter efter larmet. Det var en trafikpolis och några aspiranter.
Källa någon nyhetssändning på tv idag.

En polis ska alltid avbryta pågående dödligt våld sägs det. Om en trafikpolis tillsammans med några aspiranter under utbildning ska göra det vet inte jag. Kanske hade de kunnat rädda liv. Kanske hade de förlorat några polisers liv.

Om de runt hundra poliserna på plats inväntade insatsstyrkan (6-12-18 pers?) som hade en framkörning på 1 timme och 45 minuter, då är det illa. Jag vet inte hur det var. Vi får väl vänta lite.
Det fanns nog ett befäl på plats som hade ansvar. Yttre befäl och Inre befäl via radio oavsett var de befann sig när förstärkningen började anlända efter 6,7,8 minuter. Örebro är inte så stort och larmet var prioriterat.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!