En generell reflektion, som jag dragits med i snart trettio år:
Utan undantag så upplever jag att varenda gång man har någon aning om ett ämne eller händelse som media rapporterar om så är det ju bara skit.
Som nu, halvautomatisk hit, halvautomatisk dit, de vet ju inte ens vad de skriver om.
Japp.
Jag minns ögonblicket jag slutade lita på allt som skrevs i media till och med, och det var ett så fånigt exempel på att de inte hade någon som helst aning om vad de skrev om.
Det var i aftonblasket eller ex-pressen, och det var ett "test" av årets julmustsorter. Jag är uppvuxen i Vimmerby (vilket antagligen förklarar mycket av mitt avvikande beteende), där Åbro blaskbryggeri ligger. De hade en pall etiketter från förra årets Julmust kvar, så de körde slut på dem innan de började använda årets nya (och mycket barnsligare etiketter).
Den musten med den gamla etiketten fick en halv vad-de-nu-använde och den med den nya fick fyra av fem vad-de-nu-använde.
Samma jävla must, från samma jävla produktionslina, det kunde inte bli tydligare. De hade kunnat läsa på etiketterna att det var samma julmust.
Och sedan läste jag några mer artiklar med kritiska ögon, och jösses vilket knaseri det var.
Det är sådär 25 år sen nu, och media har inte direkt blivit bättre.