Skulle du försvara Sverige???

Skulle du försvara sverige? Kriga för det? Dö för det?

• Antal röstningar
    0

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
berggren_martin skrev:
Vi skänker Skåne till Danmark, Stockholm till Finland och så erövrar vi Norge istället. Det här blir bra det, när startar vi? :)

Så snart som möjligt. Har du tid på Söndag?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Grädde skrev:
Nu ska jag bli ännu mer :kocko
Varför tar inte alla som inte vill försvara detta land och inte tycker om hur det styrs (dom flestas anledning till att flytta i såna fall?) och flyttar till något annat land på direkten.

Inte för jag inte tycker att ni kan bo kvar här men det verkar som dom flesta vill det. Och sen när ni väll har flyttat och upptäcker att man måste knega lika mycket i dom flesta andra länder så kommer ni kanske önska er tillbaka till sverige

Kunde jag flytta imorrn skulle jag göra det. Skulle det bli krig så skulle jag aldrig försvara det här landet, och inget annat land heller. Varför ska jag offra livet för att några feta politiker bestämmer att det ska bli krig när de själv ainte går ut och skjuter oskyldiga människor? Och varför skapa en sådan här tråd när man vet vad svaren blir?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Kawa Tina skrev:
Jag är blir gärna en G.I Jane :machinegu :kulspruta (filmversionen :D ) och försvarar vårt blågula land
Värsta skitfilm jag nånsin sett! Till och med värre än Goldie Hawn-filmerna :zpy

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Chrille skrev:
"Kanske, beror på vad kriget handlar om"

DET var smart sagt!!!Varför i hela helvetet tror ni att Sverige NÅGONSIN skulle gå i krig?? För att invadera Danmark.

FÖRSVARSmakten

This means something....
För enkelt. Konfliktens omfattning och orsaker avgör i högsta grad om jag skulle anmäla mig som frivillig.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Ugluk skrev:
För enkelt. Konfliktens omfattning och orsaker avgör i högsta grad om jag skulle anmäla mig som frivillig.

Du menar att du hade skitit i det om vi anfölls av en vänligt sinnad nation? :va

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Sickna gamla föreställningar alla har... vilka skulle kunna tänkas överfalla oss? Det vore samma sak som att förklara krig mot hela EU, eller hela västvärlden rättare sagt.

Det finns inga nationsgränser på det sättet längre. Allt är globalt - allt är lokalt, men skalorna däremellan får en allt mindre betydelse.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Chrille skrev:
Du menar att du hade skitit i det om vi anfölls av en vänligt sinnad nation? :va
Nej, men enstaka ubåtskränkningar gör inte att jag blir till mig heller.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Chrille skrev:

DET var smart sagt!!!Varför i hela helvetet tror ni att Sverige NÅGONSIN skulle gå i krig?? För att invadera Danmark.

FÖRSVARSmakten

This means something....
Klart vi ska ta danskarna en vacker dag :mattias

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Jag mena, klart man ställer upp för sitt land!!!
Och så ska man såklart gör lumpen, bli stor och få ta en stor stark, och så är det skitkul också ... i love too bang, bang !!
Eller vara hemma och dricka folkpiss. Det är upp till var och en.

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
McB skrev:
Förstå ironi, lille vän.

Vari ligger ironin? (var det bara jag som missade det roliga i att skjuta alla invandrare och bidragstagare när vi ändå höll på :va )

Vi verkar ha olika känla för humor du och jag

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
matte_mannen skrev:
Vari ligger ironin? (var det bara jag som missade det roliga i att skjuta alla invandrare och bidragstagare när vi ändå höll på :va )

Vi verkar ha olika känla för humor du och jag

Ironi syftar inte alltid till att vara rolig. Tror varken Mattias eller McB ville vara roliga, de var nog mer sarkastiska. (Och pssst, Mattias är moderator så han får skriva som han vill).

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Chrille skrev:

FÖRSVARSmakten

This means something....

Do you have a strange feeling of deja vu? :D

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...