Skulle du försvara Sverige???

Skulle du försvara sverige? Kriga för det? Dö för det?

• Antal röstningar
    0

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Försvara-JA!! Skjutvapen, kniv.... sked... Jag dör hellre än ger mig om jag blir trampad på! :4skrika

Anfalla (som kommit upp till diskussion) kommer aldrig att hända! Krig är förkastligt och alla förlorar. :huvet

Sannorlikheten att ovanstående scenarion kommer att inräffa: Jävligt låg... :arsele

Och varför vikingar på hjälmen?? Myten om den svenska vikingen grundades på 1800-talet av ett gäng uppsalastudenter och mottogs med tacksamhet eftersom vi precis hade slarvat bort Finland till ryssarna och den nationalistiska självkänslan var i botten...
Viking...*Fnys* jag sär, jag sär... Lurade! :tungan

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Bingo skrev:
Jo R2, det är precis det det är. Det är ett högre ansvar.
ja nu är det mitt ansvar i högsta grad, att utöva mina medborgerliga rättigheter och skyldigheter, som att diskutera detta med dig...

och Stony, jupp, lägg ner alla dagis - köp ett jas. :tummenupp

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Chris Ash skrev:
Ganska skrämmande att se att mindre än 50% är absolut säkra på att de tänker försvara sina släktingar och vänner......Är det vi som blivit bortskämda med fred och frihet eller?

Det kan vara frågan som är felformulerad. Dra inte för stora växlar på svaren.

gladh

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Nisse Järnet skrev:
Om jag får en sniper och ett jäääääättehögt torn så :D Ne men itne vet ja..

Vad ska du gör med en sniper i ett högt torn ???
Du e väl inte lagd åt det håller ? Eller ???? :lol

// TOK :fyllisar

Last edited:

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
stony skrev:
Jag jobbar med skiten.. :kulspruta
Frågan är hur man ska föra ett krig med ett konkursdrabbat försvar?
Tror inte folk vet hur illa det är ställt i försvarsmakten idag.
Men vad kan man göra när det sitter en regering som prioriterar bort försvaret,

40 miljader om året kostar det att driva försvaret någorlunda,
Tänk om dom kunde bistå med det dubbla.. och skära ner på annan skit som vi betalar till.

Så frågan är varför ska man ställa upp och försvara sverige, när regeringen inte ställer upp för oss.
Enligt dom är försvaret bara dyrt och obekvämt men det är nog jävligt bra att ha när det blir krig,
Det dom gjort mot oss nu dom senaste åren kan man inte bara återställa över en natt. Det kommer ta årtionden

men det lutar nog att följa det på tv från bahamas eller nått, För med dagens försvar är vi utdömda ganska så snabbt.

Jag är ganska så glad att vi har en regering som prioriterar "rätt hotbild". Om hotet är att vår ekonomi kroknar för att folk inte vågar testa nya idéer för att de har ingen tid för att det inte fins dagisplatser. Eller hotet är lågutbildad arbetskraft för att ingen har råd att utbilda sig och för att man inte ökar sin chans att få jobb. Eller att hotet är att man inte vågar gå ute i mörka gränder för att vi har få poliser och ingen slutenvård, då anser jag att man kan minska försvarsanslagen med 20 miljarder ytterligare.

Men eftersom du är militär har du säkert koll på vad vi ska skära i, eller?

Om du sedan tjänstgör inom armén och frågar dig varför du ska försvara Sverige när regeringen ändå inte gör något för er, då ska du söka dig utanför armén jäkligt snabbt. Rätta munnen efter matsäcken, ta skeden i vacker hand och gilla läget.

gladh

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Chris Ash skrev:
Ganska skrämmande att se att mindre än 50% är absolut säkra på att de tänker försvara sina släktingar och vänner......Är det vi som blivit bortskämda med fred och frihet eller?
Tror nog 100% skulle försvara sin släkt och sina vänner men det var väl inte det frågan gällde???

Eller har jag missat nåt?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
t-rex skrev:
Deecati...... "Om jag bara kunde flytta".....??!?!? Det är väl bara att flytta? Det bestämmer du väl själv? "Om jag bara kunde" låter som om du inte har tarmarna för det :D

ehhh, nej? Knappast bara att flytta. Dels måste man sälja alla grejjer man inte kan ta med sig, sen måste man övertala sambon osv. Vore det krig däremot så skulle jag nog bry mig mindre om dessa grejjer och bara ta sambon och fly landet.

Chris Ash skrev:

Ganska skrämmande att så många ändå vill kriga när det finns så mycket valmöjligheter. Enligt EU och socialdemokraterna finns det iaf valmöjligheter, och de har väl alltid rätt? :gnissla
Men visst, vill man offra livet för dessa människor som sitter säkert på en stol och bestämmer att vi ska ha krig så är det ju deras förlust. Jag tar det säkra före det osäkra och bosätter mig på en ort där det inte är krig, mycket enklare så. Bortskämd? Javisst, men varför göra det svårt för sig?

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
gladh skrev:
minska försvarsanslagen med 20 miljarder ytterligare.

Men eftersom du är militär har du säkert koll på vad vi ska skära i, eller?

Om du sedan tjänstgör inom armén och frågar dig varför du ska försvara Sverige när regeringen ändå inte gör något för er, då ska du söka dig utanför armén jäkligt snabbt. Rätta munnen efter matsäcken, ta skeden i vacker hand och gilla läget.

gladh

1)Då försvinner ännumera jobb och mer pengar ska betalas ut till bidrag,låter som ett perfect sosse samhälle

2)Jag tänker inte gå in och skriva vad vi ska skära i för då kommer man bli klassad som både det ena och det andra, sen är jag inte ekonom.

3)Jag är inte innom armén utan flygvapnet

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
stony skrev:
1)Då försvinner ännumera jobb och mer pengar ska betalas ut till bidrag,låter som ett perfect sosse samhälle

2)Jag tänker inte gå in och skriva vad vi ska skära i för då kommer man bli klassad som både det ena och det andra, sen är jag inte ekonom.

3)Jag är inte innom armén utan flygvapnet

Vi gör om och gör rätt.

1. Hur många vårdbiträden får du för kostnaden av att JAS-plan?

2. Eftersom det allmännas kassa är finit måste du väl skriva vad vi ska ta av om du nu tycker dig vara förtjänt av 40 miljarder till.

3. byt ut alla mina referenser till armén mot försvarsmakten och ta sedan till dig mitt påstående och begrunda.

gladh

nikke

tror ibland inte sina öron :o)
Gick med
5 Dec 2003
Hoj
fd vmax98 160 kusar, nu honda cbr 600f (99a)
försvara 2 miljoner invandrare o flyktingar som inte gjort ett skit för sverige, mer än fått en budget på över 300 miljarder om året....hahahahaha..knappast!
hade givetsvis dratt till tex spanien o börjar knega!

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
nikke skrev:
försvara 2 miljoner invandrare o flyktingar som inte gjort ett skit för sverige, mer än fått en budget på över 300 miljarder om året....hahahahaha..knappast!

Du har alla vårans tillåtelse att sticka nu, om du känner för det :hej

gladh

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Flamma77 skrev:
Och varför vikingar på hjälmen?? Myten om den svenska vikingen grundades på 1800-talet av ett gäng uppsalastudenter och mottogs med tacksamhet eftersom vi precis hade slarvat bort Finland till ryssarna och den nationalistiska självkänslan var i botten...

Det kanske var en modern historieförfalskare som sa det där?:)

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
nikke skrev:

Du sa det jag inte vågade säga :gnissla, Tex därifrån skulle man kunna plocka 40 miljader så skulle det bli bra.

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
Flamma77 skrev:

Försök inte spela bildad nu :tungan
Bara för att du glodde på tv som alla andra i gårkväll och såg jan gillou's ''arns rike'' där han malde på om en massa sån skit :fyllisar :rofl

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
stony skrev:
Du sa det jag inte vågade säga :gnissla, Tex därifrån skulle man kunna plocka 40 miljader så skulle det bli bra.
Men va fan, då blir det ju bara 260 miljarder kvar i "invandrarbudgeten". Tror du att det räcker åt oss?

//Orolig för bidragen

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Silwer skrev:
Det kanske var en modern historieförfalskare som sa det där?:)

:rofl Där kom det!

Fler än jag som kollar på TV och historia light...

Hade dock misstankar om det redan på litteraturhistorian, på gymnasiet... fick göra något jävla specialarbete om Esajas Tegner...

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Bingo skrev:
Men va fan, då blir det ju bara 260 miljarder kvar i "invandrarbudgeten". Tror du att det räcker åt oss?

//Orolig för bidragen

Ey len - låna mig en tia... en tiamiljardar.

Schyrre
gladh

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...