Småbarnsfarsa på sporthoj.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Ett generellt råd jag jag kan ge är att ta fajten.
Ge inte efter. Ögonblicket du ger monstren rätt är du kokt gällande framtida förhandlingar.
Det gäller oavsett om du har " rätt" eller "fel". Håll linjen.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är ju den där jääävla toaletträningen som är helt jävla omöjlig att få in. Känns som att vi (mest jag) trugat i 1.5 år snart, men det går liksom inte att få in informationen - kissa här -> tvätta sig.

Ny svordom så lär man sig hur bra som helst, första försöket - perfekt! Men kissa på toan istället för i soffan - helt omöjligt.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ett generellt råd jag jag kan ge är att ta fajten.
Ge inte efter. Ögonblicket du ger monstren rätt är du kokt gällande framtida förhandlingar.
Det gäller oavsett om du har " rätt" eller "fel". Håll linjen.
Det där försöker jag övertyga frugan om också. Har man en gång börjat säga en sak, då är det det som gäller. Ett nej, och sen ge upp, är ju ett perfekt sätt att lära ungarna att det inte betyder något. Det är ganska tydligt här hemma, i 80% av fallen räcker det med att jag tittar strängt så slutar åtminstone fyraåringen med sina dumheter, men det kvittar lite vad frugan gör, dom lyssnar inte ändå.

Håll gränsen, som sagt :D
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det där försöker jag övertyga frugan om också. Har man en gång börjat säga en sak, då är det det som gäller. Ett nej, och sen ge upp, är ju ett perfekt sätt att lära ungarna att det inte betyder något. Det är ganska tydligt här hemma, i 80% av fallen räcker det med att jag tittar strängt så slutar åtminstone fyraåringen med sina dumheter, men det kvittar lite vad frugan gör, dom lyssnar inte ändå.

Håll gränsen, som sagt :D
Jag skulle säga att i 100% av alla familjer så står pappan för disciplin och mamman för "snällism". Det medför en massa problem, främst för pappan.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag skulle säga att i 100% av alla familjer så står pappan för disciplin och mamman för "snällism". Det medför en massa problem, främst för pappan.

Nja, efter 20 års erfarenhet av att jobba med föräldrar så skulle iaf jag säga att det i verkligheten är ca 50/50. Även om det kan låta annorlunda.

Gränssättning handlar om att ta ansvar och det är lika ofta pappa som mamma som tar ansvaret för sina barns utveckling när det brinner till.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Nja, efter 20 års erfarenhet av att jobba med föräldrar så skulle iaf jag säga att det i verkligheten är ca 50/50. Även om det kan låta annorlunda.

Gränssättning handlar om att ta ansvar och det är lika ofta pappa som mamma som tar ansvaret för sina barns utveckling när det brinner till.
Jag är böjd att hålla med.

Visserligen har jag varit förälder i blott 6 år men jobbat ideellt med ungdomar längre.

Däremot har jag sett pendeln svänga vad gäller föräldraledighet när jag pratar med blivande pappor. Yngre män har i större utsträckning attityd att ledighet är mammans ansvar och jobb pappans nu än för ca dussinet år sen. Det är synd tycker jag. Men jag är min egen referensram med ungefär 23 månaders ledighet på två barn med 4 års mellanrum. Blev inte pappa föränn efter 40, så det kanske påverkar?
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Min ställde sig bredbent och sket på gräsmattan. När vi var på besök hos en kompis.

Tänkte en stund att vi skulle skylla på hans hund...

En kompis unge gjorde samma sak på någon släktings gräsmatta i ett radhusområde vid ett släktkalas.
Kommentaren han fick "det märks att ni bor på landet"
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag är böjd att hålla med.

Visserligen har jag varit förälder i blott 6 år men jobbat ideellt med ungdomar längre.

Däremot har jag sett pendeln svänga vad gäller föräldraledighet när jag pratar med blivande pappor. Yngre män har i större utsträckning attityd att ledighet är mammans ansvar och jobb pappans nu än för ca dussinet år sen. Det är synd tycker jag. Men jag är min egen referensram med ungefär 23 månaders ledighet på två barn med 4 års mellanrum. Blev inte pappa föränn efter 40, så det kanske påverkar?

Medvetenheten minskar nog i största allmänhet.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nja, efter 20 års erfarenhet av att jobba med föräldrar så skulle iaf jag säga att det i verkligheten är ca 50/50. Även om det kan låta annorlunda.

Gränssättning handlar om att ta ansvar och det är lika ofta pappa som mamma som tar ansvaret för sina barns utveckling när det brinner till.

Efter 44 års betraktelser så kan jag säga att du har fel och eftersom alla vet att 44 är mer än 20 så vann jag denna duell. Better luck next time och slut på lektionen.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Efter 44 års betraktelser så kan jag säga att du har fel och eftersom alla vet att 44 är mer än 20 så vann jag denna duell. Better luck next time och slut på lektionen.
Haha, 53 slår 44. Men jag lovar att jag hanterat fler föräldra-problem än vad du gjort... :hihi

Jag har nog genomfört fler lektioner/utbildningspass också, apropå det. ;)

Ut och kör hoj nu!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Haha, 53 slår 44. Men jag lovar att jag hanterat fler föräldra-problem än vad du gjort... :hihi

Jag har nog genomfört fler lektioner/utbildningspass också, apropå det. ;)

Ut och kör hoj nu!
Tyvärr för sent, du har redan angett 20 år som relevant erfarenhet. Går inte att uppdatera till 53 nu. ??‍♂️
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ett generellt råd jag jag kan ge är att ta fajten.
Ge inte efter. Ögonblicket du ger monstren rätt är du kokt gällande framtida förhandlingar.
Det gäller oavsett om du har " rätt" eller "fel". Håll linjen.
Glöm inte bort att detta även, eller rentav i synnerhet, gäller mamman.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ge fan
Aldrig
Upp

Som det står på flertalet av mina tishor.

(Nu har jag tur med val av fru. Kommer aldrig hitta nån med så dålig smak på karlar igen.)
Just så, för så fort du viker ner dig så vet hon inte bara att utan dessutom hur hon kan få sin vilja fram.

Mvh han som just kom hem från Leos Lekland trots att han igår lät meddela damen att hon fick ta ungarna och åka själv om de nu nödvändigtvis skulle dit... :huvet
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Just så, för så fort du viker ner dig så vet hon inte bara att utan dessutom hur hon kan få sin vilja fram.

Mvh han som just kom hem från Leos Lekland trots att han igår lät meddela damen att hon fick ta ungarna och åka själv om de nu nödvändigtvis skulle dit... :huvet
Vi är aldrig så kompromisslösa som när vi pratar med andra män om våra respektive när de inte är med. ?

Mvh Han som ensam tog tre tjejer mellan 2,5 och 6,5 år på Leos och överlevde att tala om det.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vi är aldrig så kompromisslösa som när vi pratar med andra män om våra respektive när de inte är med. ?

Mvh Han som ensam tog tre tjejer mellan 2,5 och 6,5 år på Leos och överlevde att tala om det.
Jag sa aldrig att jag är fullständigt kompromisslös, bara att man bör sträva efter att vara det för jag misstänker att man är fan så mycket lyckligare då... :gnissla Jag vek ner mig i ett tidigt skede så hon vet dessvärre precis vilka jävla knappar hon ska trycka på för att jag ska göra som hon vill :huvet

Jag har försökt förklara för henne att man kan gå själv med ungarna på Leos, bevisligen finns det folk som gör det. Men nej, det är ju jääättejobbigt, tänk om de springer åt olika håll, och oj oj oj hur ska det gå då, jag kan ju inte dela på mig, du kan väl följa med, *blinka blinka* snälla snälla, det går fort, du kan väl umgås, barnen vill ju leka med dig också och inte bara mig, varför vill du inte umgås med oss?... Snyft buhu...
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag sa aldrig att jag är fullständigt kompromisslös, bara att man bör sträva efter att vara det för jag misstänker att man är fan så mycket lyckligare då... :gnissla Jag vek ner mig i ett tidigt skede så hon vet dessvärre precis vilka jävla knappar hon ska trycka på för att jag ska göra som hon vill :huvet

Jag har försökt förklara för henne att man kan gå själv med ungarna på Leos, bevisligen finns det folk som gör det. Men nej, det är ju jääättejobbigt, tänk om de springer åt olika håll, och oj oj oj hur ska det gå då, jag kan ju inte dela på mig, du kan väl följa med, *blinka blinka* snälla snälla, det går fort, du kan väl umgås, barnen vill ju leka med dig också och inte bara mig, varför vill du inte umgås med oss?... Snyft buhu...
Knapparna letar de raskt upp.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top