Småbarnsfarsa på sporthoj.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Apropå Leos, som mina barn som sagt aldrig kommer att uppleva innan dom kan betala för det själva. Igår var jag på Naturhistoriska med grabben. Ett kolonialhistoriskt bygge, där man mest har skrapat ihop saker från hela världen, travat dom på varandra, och utelämnat det mesta av informationen. Men, istället för skyltar har man satt ut plattor lite här och var, som man kan läsa lite allt möjligt på, så vill man läsa om det man står vid måste man leta efter det :huvet

Och sen var det besökarna då, INGEN verkar vara intresserad av själva föremålen, det är som ett jävla jättedagis där föräldrar och/eller mor/farföräldrar kan släppa loss sina ungar så att dom fritt kan springa runt och härja, medan dom själva går in i mobilkoma. Efter en stund höll jag på att krevera, det är ungefär sådär jag föreställer mig helvetet.

1689745824627.png
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Apropå Leos, som mina barn som sagt aldrig kommer att uppleva innan dom kan betala för det själva. Igår var jag på Naturhistoriska med grabben. Ett kolonialhistoriskt bygge, där man mest har skrapat ihop saker från hela världen, travat dom på varandra, och utelämnat det mesta av informationen. Men, istället för skyltar har man satt ut plattor lite här och var, som man kan läsa lite allt möjligt på, så vill man läsa om det man står vid måste man leta efter det :huvet

Och sen var det besökarna då, INGEN verkar vara intresserad av själva föremålen, det är som ett jävla jättedagis där föräldrar och/eller mor/farföräldrar kan släppa loss sina ungar så att dom fritt kan springa runt och härja, medan dom själva går in i mobilkoma. Efter en stund höll jag på att krevera, det är ungefär sådär jag föreställer mig helvetet.

View attachment 486984
Haha det är inte så jag minns NRM men det är något år sedan vi var där.

Däremot har jag en "citatbok" över min sons alla knasiga grejer han sagt (kan inte nog rekommendera att göra det samma för er med små barn förresten, man glömmer lätt allt sjukt kul goja de snackar, påstår mm) och jag skrev upp vad han berättade om för mamman efter besöket, så du kanske har en poäng ändå:

"Dagen summeras:

Mamma, vi såg gul lastbil i morse.
Sen såg vi bajs.
Vi var på museum också.
Någon åt glass där

20/3-2018 (naturhistoriska riksmuseet)"

Minns, och dokumenterade, någon vidrig wokeskit också.

Absolut äckligaste aktivistmuseum i Sverige måste annars vara polismuséet, det är helt galet urspårat.
 

Bifogat

  • 1000025459.jpg
    1000025459.jpg
    679.3 KB · Visningar: 19
  • 1000025458.jpg
    1000025458.jpg
    604.5 KB · Visningar: 18

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag som passerat småbarnsåldern (minsta nu 16) säger bara - HEJJA HEJJA !!!!
Kämpa på, det är ett liv efteråt med.
Glöm inte att ha kul med hustrun under tiden
Ha kul?

Det var ju för bövelen det som satte mig i den här sitsen från början... ?

(Slampade ju runt tills jag var 40. Mitt roliga är verkställt)

Skämt åsido. Man får påminna sig att det inte kommer vara såhär inihelvete jobbigt för evigt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag fattar inte vad det är som är jobbigt men det kanske är för att jag har ett barn, de som tycker det är jobbigast verkar vara de med två, ett eller fyra verkar erbjuda avslappning.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag fattar inte vad det är som är jobbigt men det kanske är för att jag har ett barn, de som tycker det är jobbigast verkar vara de med två, ett eller fyra verkar erbjuda avslappning.

Ett - den andra kan ta hand om den.

Fyra - man har ändå gett upp.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
En grabb och ett tvillingpar med 3 år emellan är uselt på allt sätt, det är mer avslappnande att köra mot trafiken på Essingeleden med hoj.
Vet hur min treåring är. Två stycken samtidigt skulle få mig att tappa förståndet. Bara måltider är ju fan som att försöka äta tapas i en berg och dalbana.

Imponerad jag är.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vet hur min treåring är. Två stycken samtidigt skulle få mig att tappa förståndet. Bara måltider är ju fan som att försöka äta tapas i en berg och dalbana.

Imponerad jag är.
Ja, Guffar var och hälsade på min i veckan.
Frågare om det var sådan kaos hela tiden, eller om det var för att vi hade besök. Saken är att han var relativt lugn just då.

-"Näää, det här är ju tomgång. Man ser det på att han ibland nuddar golvet..."
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Vet hur min treåring är. Två stycken samtidigt skulle få mig att tappa förståndet. Bara måltider är ju fan som att försöka äta tapas i en berg och dalbana.

Imponerad jag är.
Vi är nog snubblande nära att springa till skogs, både jag och frugan, om dom inte joddlar eller skriker så bråkar dom eller vill ha uppmärksamhet på andra sätt. Det är ALDRIG tyst eller lugnt, utom möjligen när dom sover, men då är man så spyfärdigt trött att man mest hålls vaken av tinnitusen dom orsakar. Man orkar åtminstone inte njuta av lugnet.

Igår tog det närmare 2h att få i grabben frukostmackan. Första tuggan var svår, sen åt han med visst lirkande 2/3, och tyckte att det var gott. Men sen tog det stopp, han var hungrig men vägrade äta just den. Frugan var som vanligt på väg att duka upp en buffé av andra saker, han måste ju ha mat, stackarn. Men jag satte mig på tvären, han skulle äta mackjävlen. Innan den var uppäten blev det ingen annan mat. Han är envis, det får man ge honom, men än så länge är jag kung på den tronen, för han åt upp mackan.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Och att lägga två timmar av sitt liv på en macka åt en treåring är möjligen också ganska envist.
Tack! :hjarta

Eller, det kanske inte var en komplimang? :va Mitt hus, mina regler, mina ungar ska inte bli bortskämda puckon som tror att hela världen är deras tjänare och att dom ska få göra vad dom vill.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tack! :hjarta

Eller, det kanske inte var en komplimang? :va Mitt hus, mina regler, mina ungar ska inte bli bortskämda puckon som tror att hela världen är deras tjänare och att dom ska få göra vad dom vill.
Jag vet inte om det var det ena eller det andra, bara noterar att två timmar är mycket tid för en smörgås, och att du verkar ha väldigt hårda principer, det kan ju vara bra, eller gå överstyr.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vi är nog snubblande nära att springa till skogs, både jag och frugan, om dom inte joddlar eller skriker så bråkar dom eller vill ha uppmärksamhet på andra sätt. Det är ALDRIG tyst eller lugnt, utom möjligen när dom sover, men då är man så spyfärdigt trött att man mest hålls vaken av tinnitusen dom orsakar. Man orkar åtminstone inte njuta av lugnet.

Igår tog det närmare 2h att få i grabben frukostmackan. Första tuggan var svår, sen åt han med visst lirkande 2/3, och tyckte att det var gott. Men sen tog det stopp, han var hungrig men vägrade äta just den. Frugan var som vanligt på väg att duka upp en buffé av andra saker, han måste ju ha mat, stackarn. Men jag satte mig på tvären, han skulle äta mackjävlen. Innan den var uppäten blev det ingen annan mat. Han är envis, det får man ge honom, men än så länge är jag kung på den tronen, för han åt upp mackan.
Hos mor och far gällde att man åt det som serverades eller så fick man vackert vänta med att äta till nästa mål mat. När man blev äldre fick man laga mat själv istället med, typ 10-12. Men då fick man städa upp efter sig med.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Hos mor och far gällde att man åt det som serverades eller så fick man vackert vänta med att äta till nästa mål mat.
Låter rimligt.
Inge bråk och tjafs om att lille Ulvhamne ska äta upp sin skål med fil och flingor.
Frukost serveras och när den är över så dukar man av och så är det inget mer med det. Nästa mål blir lunch kl 12, inga extra mellanmål för att du valde att inte äta upp din frukost.
Ingen diskussion, det bara är vad det är.
 

Yah007

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2022
Ort
Sörmland
Hoj
Yamaha YZF R1 -22 60th gpmoto anniversary edition
Sonen bor hos mamman, varannan helg hos mig.
Redan 9, o utmaningarna ter sig olikt ett flertal av tidigare inlägg.
Befriad från mycket av de klassiska, däremot har många timmar handlat om att förhålla sig till papparollen, anknytningen, mammans utspel och försöka se pojkens främsta genom det grumliga omständigheterna.
Med ett öga i framtiden finns onekligen farhågor, rent statistiskt, likväl som pojken har egenskaper som talar för ett bättre utfall.
Så jäkla korkat o kliniskt har mitt resonemang blivit, då jag har en anknytning till sonen som utvecklats parallellt med en oro för mammans alla infall och påhitt.
Konsekvent och kontinuerligt umgänge tror jag är vägen till att vår, grabbens och min, relation hittar hem oberoende av mammans inflytande.
Än så länge finns inget som pappa gör som är annat än dumt, när det gäller hobbys, men trots allt så cyklade han ömsom på egen hand, då detta är vad en nioåring inte behöver lära sig för att det inte krävs idag. Fördröjd inlärning då pappa har varannan helg till förfogande. Kanske är jag gammeldags, men cykla och simma hör väl till vardagens självklarheter.
Knappast father of the year I år heller. Men har tillit och känner mig trygg, good enough
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top