Småbarnsfarsa på sporthoj

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Fyfasiken moddlaren. Det måste skära så i föräldrahjärtat när sånt händer ens eget kött och blod. Bra gjort, helt rätt. Du tog ansvar och agerade.
Det gör det o har man ett lite tyst barn som inte tar plats utan bara flyter med sådär lite bakom mitten av flocken och är nöjd med detta så blir det jobbigt.

Men han skötte skolan gick ur skolan med högsta betyg, läste 2 gymnasie kurser samtidigt o gick ur med högsta betyg, läste till el ingenjör med mycket bra betyg. Tjänar bra med pengar o är skit nöjd med att 2 av dom 3 bor hemma hos mamma o pappa fortfarande.

Så att gå bananas den gången kanske var det som räddade hela skolgången och att han har ett bra liv i dag.

Barn är jävligt jobbiga när dom är små men dom är bara små en gång dom åren går galet fort, rätt vad det är har man en 13-15 åring som hatar allt o alla utan att igentligen göra det, puberteten är jävligt jobbig för en del ungar..

Bara striden med 14 årig tjej som skulle ha string o kortkort kjol????? men idag var det värt det med, jag blev dock gråhårig på tjejen?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En granne med nyss utflyttat ensambarn sade åt mig igår att passa på att njuta, så är det nog.
Minns fortfarande en tant på tunnelbanan när jag var med min då 1-åring som sade att "de växer upp så fort, passa på nu". Sådant fattar man ju aldrig förrän efteråt, men det är väl bara att tänka tio år bakåt i tiden, det har sannerligen gått fort, medan man tror att kommande tio år är oceaner av tid.
Jag har haft några bekanta vars barn dött också, senast nu i veckan efter åtta års sjukdom, första fem åren var bra. Sådant kan ju också få en att fundera på hur man prioriterar saker och ting.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
En granne med nyss utflyttat ensambarn sade åt mig igår att passa på att njuta, så är det nog.
Minns fortfarande en tant på tunnelbanan när jag var med min då 1-åring som sade att "de växer upp så fort, passa på nu". Sådant fattar man ju aldrig förrän efteråt, men det är väl bara att tänka tio år bakåt i tiden, det har sannerligen gått fort, medan man tror att kommande tio år är oceaner av tid.
Jag har haft några bekanta vars barn dött också, senast nu i veckan efter åtta års sjukdom, första fem åren var bra. Sådant kan ju också få en att fundera på hur man prioriterar saker och ting.

Ja fyfan, där sade du ett sant ord. Prioritering av tiden, man vet ju aldrig om det inte blev mer…

Till tröst för småbarnsföräldrarna så är det sett i backspegeln en OERHÖRT kort tid som barnen är små.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ha kul?

Det var ju för bövelen det som satte mig i den här sitsen från början... ?

(Slampade ju runt tills jag var 40. Mitt roliga är verkställt)

Skämt åsido. Man får påminna sig att det inte kommer vara såhär inihelvete jobbigt för evigt.
Du fick iallafall ha kul när dina tillverkades :7peta En annan lider föräldraskapets kval och fick inte ens ha det där roliga i början (jag är "bara" bonuspappa på deltid då tjejen har två små sedan ett tidigare äktenskap, de var ett och tre när jag kom in i bilden). Barn tenderar ju dessutom att ha sönder och försämra den där roliga biten på mamman när de kommer ut, så var du glad att du åtminstone fick ha roligt innan det hände... :gnissla :hihi

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ja fyfan, där sade du ett sant ord. Prioritering av tiden, man vet ju aldrig om det inte blev mer…

Till tröst för småbarnsföräldrarna så är det sett i backspegeln en OERHÖRT kort tid som barnen är små.
Intalat mig det varje dag sedan hösten 2016.(mina är snart tre och sju)

Visst sug finns märkligt nog efter en tredje unge.

Man är ju dum i huvet nå jävulskt.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Intalat mig det varje dag sedan hösten 2016.(mina är snart tre och sju)

Visst sug finns märkligt nog efter en tredje unge.

Man är ju dum i huvet nå jävulskt.
Du kan få veta att det blir enklare med dom sista man lär sig små knep under vägen. 4 st är ur huset?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Skaffa så många du kan, de kommer sköta varandra och du kan chilla
Ett varningens ord: Den taktiken är säkert bra för dig som förälder, på kort sikt. Dina äldre ungar kommer inte uppskatta det lika mycket, och det kan få långtgående konsekvenser... Förstår absolut tanken, om kidsen har många syskon och kan umgås med/sköta varandra så får föräldrarna det lättare. Är ju fett nice med gratis barnpassning, för att inte tala om när de äldre fyller 18, skaffar körkort och kan agera gratistaxi till skola, hobbyer och så vidare åt sina småsyskon... Talar av egen erfarenhet som äldste syskon i en större syskonskara när jag säger att det är inte så jävla kul för vår del, och vill du ha en god relation med dina barn i vuxen ålder så gör du bäst i att axla rollen som förälder ordentligt istället för att överlåta tråkjobben på dina äldsta barn. Inte så jävla konstigt att en del ungdomar blir bittra och säger upp kontakten med släkten så fort de blir myndiga när de tvingas agera extraföräldrar åt barn som de inte valt att skaffa...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ett varningens ord: Den taktiken är säkert bra för dig som förälder, på kort sikt. Dina äldre ungar kommer inte uppskatta det lika mycket, och det kan få långtgående konsekvenser... Förstår absolut tanken, om kidsen har många syskon och kan umgås med/sköta varandra så får föräldrarna det lättare. Är ju fett nice med gratis barnpassning, för att inte tala om när de äldre fyller 18, skaffar körkort och kan agera gratistaxi till skola, hobbyer och så vidare åt sina småsyskon... Talar av egen erfarenhet som äldste syskon i en större syskonskara när jag säger att det är inte så jävla kul för vår del, och vill du ha en god relation med dina barn i vuxen ålder så gör du bäst i att axla rollen som förälder ordentligt istället för att överlåta tråkjobben på dina äldsta barn. Inte så jävla konstigt att en del ungdomar blir bittra och säger upp kontakten med släkten så fort de blir myndiga när de tvingas agera extraföräldrar åt barn som de inte valt att skaffa...
Chill mannen, jag skojar lite. ?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Chill mannen, jag skojar lite. ?
Var inte menat som ett påhopp på någon utan bara som ett råd i all välmening :) Alla har ju inte erfarenhet av att ha vuxit upp med en massa syskon, och många syskonlösa har nog snarare tänkt att det vore nice med en massa syskon. Sen växer de upp, bildar familj och tänker att den bästa gåvan de kan ge sina barn är en massa syskon... Ville mest bara dela med mig av min erfarenhet till de som tänker så, för de kanske aldrig tänkt på saken ur det perspektivet. Man vet ju aldrig, någon kanske får sig en välbehövlig tankeställare.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Gott nytt år!

Om jag för ett år sedan hade haft "bli hockeypappa" på min bucket list hade jag kunnat bocka i det.

Fantastisk sport enligt mig om man vill lägga tid och engagemang.

Och ja, hälsningar från fjällen med sjukt barn så kollar hockeyreels på YouTube istället för att åka skidor. ?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Gott nytt år alla småbarnsfarsor, blivande eller fd! (-morsor också förstås).

Från den förhoppningsfulla framtiden kan meddelas att livet som storbarnsfarsa inte är så dumt alls; den yngre dottern (strax 22 bast) är hemma över mellandagarna och gjorde en fantastisk gourmetmiddag häromdagen. Hon har råkat bli väldigt matlagningsintresserad vilket gör det till en upplevelse varje gång vi ses.

Apropå hockeypappa så är den tid man lägger ned på idrott och andra aktiviteter tillsammans med sitt barn mycket välinvesterade timmar. De ger förutom samhörighet ofta också ett utvidgat socialt liv med nya vänner, närvaron av mycket känslor och erfarenhet av att hantera både med- och motgång tillsammans.

(Bara en regel är viktig: Inget gormande från läktaren, inga förebråelser mot barnet om de förlorar eller om det går dåligt. Det där hanterar en bra tränare/lagledare. Föräldern finns där för att i varje läge vara stolt över och älska sitt barn. Och de behöver känna det som mest när det gått dåligt av någon anledning. Det har ingenting med "vinnarinstinkt" att göra; det värsta som finns är ju vuxna som sitter och skriker könsord på läktaren - känslor eller ej.
HUR skall barn kunna ha respekt för dessa "vuxna" människor?)

Det kommer en tid när ni kanske tar MC-kort med era barn och åker på långtur tillsammans, på varsin hoj. DET är något att se fram emot.

Gott nytt år!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jaha, nu är Markus expert på hockey också. Orka detta!
Brooklyn upplyser, sin vana trogen; "Ingen hockey för gourmander."

Gott Nytt År, ska vi säga, samtliga!

/Omåttligt stolt pappa till vuxen dotter.

(Jodå, hon kommer och meckar kulinariska sensationer åt far sin. Skadar inte att hon gjort några år på restaurang.)

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jaha, nu är Markus expert på hockey också. Orka detta!
Brooklyn upplyser, sin vana trogen; "Ingen hockey för gourmander."

Gott Nytt År, ska vi säga, samtliga!

/Omåttligt stolt pappa till vuxen dotter.

(Jodå, hon kommer och meckar kulinariska sensationer åt far sin. Skadar inte att hon gjort några år på restaurang.)
Mina kids höll på med fotboll, gymnastik, längdskidor. Fick min dos av gormande på fotbollsläktaren.

Även om jag säkert låter docerande är det inte min avsikt utan snarare en yrkesskada. Vetefan hur jag skall låta annars... :)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Mina kids höll på med fotboll, gymnastik, längdskidor. Fick min dos av gormande på fotbollsläktaren.

Även om jag säkert låter docerande är det inte min avsikt utan snarare en yrkesskada. Vetefan hur jag skall låta annars... :)
Det var en av mina dokumenterat torra ordvitsar. Aktiviter, (eller frånvaron av dem), styrdes av boföräldern men jag har tillfört vad jag kan och det får jag emellanåt kvitto på var bra. Mycket ut i bushen och aktiviteter där man har kul när man slår sig...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln