Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Nog för att min nettolön är högre än frugans bruttolön, men det är inte det som avgör vem som vabbar. Nu tar hon inskolningen av småtjejerna, dels för att hon är den ende som står ut med heldagar på ett dagis, och dels för att jag började ett nytt jobb samma dag som inskolningen började. Historiskt har hon inlett vabbandet, eftersom jag oftast har varit på jobbet när dom andra vaknade, för att jag skulle hinna hämta. Sen har vi pragmatiskt löst dagarna mellan oss, ibland halvdagar beroende på vad jobbet har krävt.
Värst var det med grabben i början, han har samma egenskap som mig, snoken rinner så fort det är +5 eller kallare, så han blev klassad som sjuk och hemskickad så fort dom var ute och lekte på dagis
-Har han snorat sen ni kom in? Hostat? Visat trötthet?
-Nej, inte en droppe! Pigg som få och hostar inte.
-Ja, men då är han ju inte sjuk, då är det ju för att han, precis som jag, farsan, brorsan och hans ungar, snorar när det är kallt ute.
-Nej, han är sjuk, HÄMTA! NU!
Det tog hela första vintern att få dom att förstå att han inte är sjuk bara för att det droppar lite om näsan när han är ute i kylan
Det som är mer irriterande är att dom drar med sig en massa mög hem, och jag reser i jobbet ibland, till mina projekt/kollegor/kunder runt om i Sverige, och det funkar ju dåligt om man är snorig. Och det är svårt att helt distansera sig från 3 ungar en vecka bara för att man har en viktig grej på jobbet.
Värst var det med grabben i början, han har samma egenskap som mig, snoken rinner så fort det är +5 eller kallare, så han blev klassad som sjuk och hemskickad så fort dom var ute och lekte på dagis
-Har han snorat sen ni kom in? Hostat? Visat trötthet?
-Nej, inte en droppe! Pigg som få och hostar inte.
-Ja, men då är han ju inte sjuk, då är det ju för att han, precis som jag, farsan, brorsan och hans ungar, snorar när det är kallt ute.
-Nej, han är sjuk, HÄMTA! NU!
Det tog hela första vintern att få dom att förstå att han inte är sjuk bara för att det droppar lite om näsan när han är ute i kylan
Det som är mer irriterande är att dom drar med sig en massa mög hem, och jag reser i jobbet ibland, till mina projekt/kollegor/kunder runt om i Sverige, och det funkar ju dåligt om man är snorig. Och det är svårt att helt distansera sig från 3 ungar en vecka bara för att man har en viktig grej på jobbet.