Skulle hellre haft tillgång till smc´s speziale forum dit endast smc folk har tillträde och länkat in det i den här tråden när det gäller den gångna helgen på Åsen.
Det är många som vill ha tillgång till det men håller vissa diskussioner stängda för andra.
Inte för att vi är hemlighetsfulla men vi har ganska högt i tak när vi diskuterar och för att det inte ska missförstås eller misstolkas, är det bäst att "prata" i ett mera privat forum.
Vi tar även upp händelser, och andra saker som påverkar vårt jobb eller vår inställning till saker o ting.
Behövs fler instruktörer som Hansi,Tom,jan,robban,jan olov och Compijer och säkert än fler som jag inte haft chansen att träffa än för att göra dessa dagar roliga för oss med lite mer ambitioner än att glida ner till den lokala korvmojen,
Tur att dessa guldkorn finns och att dom tar hand om även sporthojsåkarna som vill lära sig att använda sina maskiner som det är tänkt istället för att vara som många av dom andra skitnödiga och stelbenta sprättarna som springer runt och tror dom är bäst och kan allt och bara vill mästra.
De flesta instruktörerna ser till deltagarens behov.
De har deltagarens bästa i minne samt att försöka hålla det på en nivå som stämmer med det vi lär ut. (trafiksäkerhet mao)
En del av oss har varit med tillräckligt länge för att se saker på ett annat sätt.
Men att kalla resten av oss(SMC's instruktörskår) för stelbenta sprättar är inte riktigt rätt. Däremot så funkar inte alla instruktörer med alla deltagare. Personkemi spelar också roll.
Jag har haft deltagare som jag inte kunnat lära någonting då personkemin inte har stämt. Då lämnar man över delatagern till en annan instruktör.
Denna helgen var det enormt mycket steg 4 och väldigt många snabba.
SMC steg 1-4 är fortfarande gatorienterat och inriktar sig på att ta sig runt kurvorna säkert....inte snabbt.
Det blir en motstridighet där, oavsett om man vill eller inte.....
Handen på Hjärtat Mojje....det var inte för att öka dina marginaler i trafiken som du var där eller hur
Frågan är igentligen vad som krävs för att bli instruktör på storbana och ska en deltagare som endast har en säsong på bana behöva känna sig nervös över vad instruktören framför har för sig?
Det blir en gallring av folk.
Alla som vill bli Instruktör blir inte det.
Däremot har en del folk med "dold agenda" slunkit igenom.
SMC Väst och Skåne har riktigt bra metoder och utbildningar för att få fram intresserade, bra och duktiga instruktörer.
Hela vårt AIA-program ses över just nu.
Men nej, du som deltagare ska inte behöva undra vad instruktören framför dig sysslar med.
Hoppas denna deltagare säger till sin instruktör eller TL om något sånt sker.
En del av oss som körde söndagen kurs på Åsen fick köra AI passet och mindre respekt av medåkarna än under dessa pass har jag då aldrig upplevt. Stjäla spår macho attityd köra över sin förmåga var bara en del av sakerna som man stötte på sedan skulle deltagarna som körde dessa pass köras om till varje pris även om et innebar att köra dem av banan eller bara komma förbi för att sedan flaxa runt hela banan och tappa spår.
Oacceptabelt beteende.
Det är dock inte speciellt vanligt att deltagare med instruktör när de kör helt egna träningspass
Det SKA ändå inte förekomma, oavsett vilken färg du har på västen.
Denna helg verkar ha varit ett undantag från hur vi normalt uppför oss.
Varför håller vi på att ta reda på.
Jag har en hel del roligt video matrial från helgen där diverse instruktörer beter sig på ett minst sagt konstigt vis på banan, Funderar nästan på att klippa ihop det och lägga ut det på tuben.
Film finns på det mesta kanske blir en best of film om jag blir nog sne.
Om du blir tillräckligt sne och klipper ihop en rulle, så lämna gärna materialet till mig
Vi ska ha internutbildningar och och som Niklas sa, ett sådant material är guld värt i utbildningssyfte.
Jag tror att det skadar vår verksamhet om det läggs ut på tuben.
Ge oss istället en chans att fixa problemen.
mao ring mig när det är dags för videokväll
Tackar samtidigt för det beröm jag har fått i denna tråden.
Sånt värmer själen och gör mig motiverad att fortsätta.
Men tyvärr är det det många deltagare som struntar i att utvärdera sin instruktör.
De fyller bara i 4
r på allt och skickar sen in.
För att vi ska kunna bli bättre som instruktörer, måste vi få feedback.
Bra eller dålig spelar ingen roll, så länge den är konstruktiv.
/Tom