Ta och lägg upp det så alla får se och bilda sig en uppfattning, istället för och smyga över den till smc.
Använd fantasin i stället. Man behöver inte alltid få allt "serverat på silverfat"!
Ta och lägg upp det så alla får se och bilda sig en uppfattning, istället för och smyga över den till smc.
Ska inte märkas, vilket vi försökt vara extra noggranna med.
Gör någon nåt "fel" så har vi inga problem att kommentera det med varandra heller.
Hur säkerställer ni kvallitén inför 2013?
Mvh!
// Niklas
Vad betyder AIA,AI, GI?
Var några år sen jag gick en SMC kurs men mycket var konstigt hur instruktörer körde, höll i teoripass men framför allt så borde feedbacken efter ett kört pass bli bättre tycker jag.Förstår att det blir svårt att ha hand om flera kursdeltagare men skillnaden mot Carlifornia Superbike School var stor.Dom ställer bara frågor hur man unfattade övningarna och sin egen körning, så man fick tänka till vad man gjort och vad som borde ändras på.Sen bör det väl vara en allmän positiv stämning vara bra.Jag åker för att det ska va kul!!
Var på en Knix på Gröndal i år, dom var kanon! Tack för det!
Skulle hellre haft tillgång till smc´s speziale forum dit endast smc folk har tillträde och länkat in det i den här tråden när det gäller den gångna helgen på Åsen.
Behövs fler instruktörer som Hansi,Tom,jan,robban,jan olov och Compijer och säkert än fler som jag inte haft chansen att träffa än för att göra dessa dagar roliga för oss med lite mer ambitioner än att glida ner till den lokala korvmojen,
Tur att dessa guldkorn finns och att dom tar hand om även sporthojsåkarna som vill lära sig att använda sina maskiner som det är tänkt istället för att vara som många av dom andra skitnödiga och stelbenta sprättarna som springer runt och tror dom är bäst och kan allt och bara vill mästra.
Jag har en hel del roligt video matrial från helgen där diverse instruktörer beter sig på ett minst sagt konstigt vis på banan, Funderar nästan på att klippa ihop det och lägga ut det på tuben.
Frågan är igentligen vad som krävs för att bli instruktör på storbana och ska en deltagare som endast har en säsong på bana behöva känna sig nervös över vad instruktören framför har för sig?
En del av oss som körde söndagen kurs på Åsen fick köra AI passet och mindre respekt av medåkarna än under dessa pass har jag då aldrig upplevt. Stjäla spår macho attityd köra över sin förmåga var bara en del av sakerna som man stötte på sedan skulle deltagarna som körde dessa pass köras om till varje pris även om et innebar att köra dem av banan eller bara komma förbi för att sedan flaxa runt hela banan och tappa spår.
Film finns på det mesta kanske blir en best of film om jag blir nog sne.
Skulle hellre haft tillgång till smc´s speziale forum dit endast smc folk har tillträde och länkat in det i den här tråden när det gäller den gångna helgen på Åsen.
Behövs fler instruktörer som Hansi,Tom,jan,robban,jan olov och Compijer och säkert än fler som jag inte haft chansen att träffa än för att göra dessa dagar roliga för oss med lite mer ambitioner än att glida ner till den lokala korvmojen,
Tur att dessa guldkorn finns och att dom tar hand om även sporthojsåkarna som vill lära sig att använda sina maskiner som det är tänkt istället för att vara som många av dom andra skitnödiga och stelbenta sprättarna som springer runt och tror dom är bäst och kan allt och bara vill mästra.
Jag har en hel del roligt video matrial från helgen där diverse instruktörer beter sig på ett minst sagt konstigt vis på banan, Funderar nästan på att klippa ihop det och lägga ut det på tuben.
Frågan är igentligen vad som krävs för att bli instruktör på storbana och ska en deltagare som endast har en säsong på bana behöva känna sig nervös över vad instruktören framför har för sig?
En del av oss som körde söndagen kurs på Åsen fick köra AI passet och mindre respekt av medåkarna än under dessa pass har jag då aldrig upplevt. Stjäla spår macho attityd köra över sin förmåga var bara en del av sakerna som man stötte på sedan skulle deltagarna som körde dessa pass köras om till varje pris även om et innebar att köra dem av banan eller bara komma förbi för att sedan flaxa runt hela banan och tappa spår.
Film finns på det mesta kanske blir en best of film om jag blir nog sne.
Så fan heller att du ska hänga ut folk på nätet!! Vare sig det är instruktörer eller deltagare måste du be om deras tillstånd först! Det kan drabba några som inte kastat en enda paj i den här tråden, de förtjänar inte att piskas offentligt med regplåt synlig och allt!
Jag lägger upp nästan varje varv jag kört på bana ocensurerat på youtube, så det är bara att sortera sig igenom mina 2-300 videoklipp på youtube så lär man hitta ett och annat instruktörspass om det är så intressant
Till dom som frågar om video snuttar på söndagens körning och enbart är ute efter AI AIA missödena kan sluta skicka PM. Är någon intresserad av om jag har matrial på dom själva så är ni välkomna att skicka pm eller fråga om det i tråden jag kommer kika igenom filmerna och klippa ut dom snuttar som jag har på er och enbart er.
Nu är det inte så att jag hängt på folk varv efter var har jag kommit ikapp långsammare piloter kanske dessa finns med ett par kurvor innan jag brassat förbi och har snabbare piloter kommit ikapp mig har dessa kört om och kört ifrån mig ganska fort.
Jag har även fått ett flertal pm från dom andra piloterna som körde AI passen i söndags vilka bekräftar det jag redan sagt om AI piloter som kört väldigt vårdslöst under egenträningen fler har upplevt samma sak och det är något smc själva måste jobba med i vinter.
Hoppas ni själva vågar/vill skriva om det i tråden så det verkligen kommer fram hur illa det var annars vill jag tacka er för att ni bekräftar det jag redan visste och beskrivit här och att ni upplevde det på samma vis som mig.
Håll er hela under hösten/vintern nu så ses vi till våren igen när solen tittar fram och en sak har vi ju alla gemensamt vi älskar motorcyklar och vill lära oss spaka dom på bästa vis och då är ju ändå smc´s kurser grymt roliga och utvecklande vilket är varför vi är där.
Hej
Vad det inte det jag precis gjorde????
Jag undrade ju om du hade film på MIG,
För jag var intresserad av min egen körning.
svart/vit kawwa zx10r med west logga på sidorna.
Tack på förhand
Daniel
Heh, Det är inte JAG som sitter på filmerna så JAG hänger inte ut någon. Hade JAG varit där och kört hade jag med all säkerhet lagt ut nån film på nätet.
Vänta lite nu, det låter som att det var total anarki helt plötsligt...nu var ju jag ute i AI-gruppen hela helgen, och givet att jag såg till att skapa mig fria varv hela tiden, och försökte att inte störa någon, men jag ser inte riktigt att det var så illa som det vill påstås ha varit?
Det var stora fartskillnader, givet, och i och med det lite tighta omkörningar från några, varav en slutade olyckligt med skrämd kollega på lördagen - och en deltagare som vurpade efter ejes och tog med en instruktör på söndagen.
Jag hade iofs skygglappar på (och kan ha missat något) och försökte ha en relaxad helg och fokusera på det jag tänkt träna på..
Och jag hade mest en kanonsöndag med med Peter1980 och Marcell...relaxat och fokus på att köra snyggt, safe och ha lite kul samtidigt som man jagar det där förbannade apexet.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|