Snart arbetslös :(

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
bikerwoman skrev:
Hehe, han blev lite spak när vi hade köpt soffa o soffbord till honom i 18-årspresent och vi sa: -"Nu har du de flesta möbler du behöver när du flyttar hemifrån"!
Problemet i Sthlm är ju att man får ha ungarna hemma tills dom är 25 för att det är omöjligt att få en lägenhet!
Själv flyttade jag hemifrån när jag var 16.


Skicka ner han till Farbror Chrille så ska jag sätta han å mitt gamla jobb: skyffla sten i hamnen. Bygger fysik, bra för karaktären, bra betalt och bostäderna här är billiga. Med X2000 är han hemma hos mamsen på ett par timmar när det är dags för helgmiddag.

Allvarligt talat förstår jag inte hur ni står ut. Dels som föräldrar att stå ut med ungarna hur länge som helst o dessutom vice versa. Hemma hade vi alla bråttom som helvete att flytta ut och pärona hade bråttom som faaan att ta våra rum o besittning.

Så när pärona var 44-45 bast flyttade den sista av 4 ongar ut och ingen vill ha det annorlunda.

Jag hade heller flyttat till Jokkmokk än bott hos mina päron som 25-åring.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Jag tycker att det är skrämmande att höra att det finns folk som "trivs" med att vara arbetlösa..!!! :skrämd

Ska man förtjäna sitt levebröd o kunna ha lite fritidsnöjen... då får man nog fan bita ihop o jobba.. även om det inte är "kul" alla gånger. :fakta

Jag har jobbat på en fabrik i 10 år... så jag vad pratar om. Intetsägande jobb, förslitningskador...o chefer som va så jävla pucko att man ville göra såhär... :kocko

Men en fast inkomst som betalar ens räkningar är ju att föredra. :rolleyes:

Nu har jag lyckats ta mig vidare... med lite jävlar anamma och en rejäl portion "social kompetens" så har jag ett jobb som jag trivs kanon med.

//Mad
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Fy fan vad gamla vi låter nu.... Jag, Madde och Bikerwoman , 30-40 år och låter precis så som vi för inte så länge sen lovade oss själva att aldrig låta.

Annat var det på min tid..
Det är inte roligt alla gånger..
When I was your age...
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Chrille skrev:
Fy fan vad gamla vi låter nu.... Jag, Madde och Bikerwoman , 30-40 år och låter precis så som vi för inte så länge sen lovade oss själva att aldrig låta.

Annat var det på min tid..
Det är inte roligt alla gånger..
When I was your age...


:D :D Du har helt rätt! Jatack, jag skickar gärna ner honom till dig! Dessutom har vi ju tre ungar till, 16,16,14 år.... Inse hur kul det blir när alla dom bor hemma och är 20-24 bast!
Då kommer jag att se ut såhär :3freak
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Chrille skrev:
Fy fan vad gamla vi låter nu.... Jag, Madde och Bikerwoman , 30-40 år och låter precis så som vi för inte så länge sen lovade oss själva att aldrig låta.

Annat var det på min tid..
Det är inte roligt alla gånger..
When I was your age...
Vi är ju gamla,tänk att när man va 20 så tyckte man att farsan va en gubbjävel,nu e man där själv.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Nr:18 skrev:
Den fysiken är sedan länge borta.....

Ja att jag skyfflade sten som tjugoåring hjälper inte när jag är trettio och sitter på kontor. Skyfflat nån sten själv :tungan ?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Chrille skrev:
Ja att jag skyfflade sten som tjugoåring hjälper inte när jag är trettio och sitter på kontor. Skyfflat nån sten själv :tungan ?
Nej, bara staplat tegelpannor i massor. Jävla skitjobb, men det var det enda som bjöds som outbildad 17-åring.
 

semlan

slemlan
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sverige
Hoj
semla
VAFAN Rudeboy du måste ju plugga iallafall under tiden tills du hittar ett jobb!!! Läs upp lite betyg från gymnasiet tex det tjänar du på. Eller
så börjar du plugga permanent på universitet med något du trivs med.
Faktum är att det är väldigt liten risk att få ett jobb man trivs med
som dessutom är hyffsat betalt om man inte gör sig attraktiv på arbetsmarknaden genom att plugga med bra resultat eller startar
ett eget företag.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Nr:18 skrev:
Nej, bara staplat tegelpannor i massor. Jävla skitjobb, men det var det enda som bjöds som outbildad 17-åring.

Jag säger som en annan välbyggd kille tidigare i tråden - Det kan man inte tro när man ser dig nu.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Chrille skrev:
Jag säger som en annan välbyggd kille tidigare i tråden - Det kan man inte tro när man ser dig nu.
Behöver bara deffa mej ca. 25 kg så kommer magrutorna att synas igen :D
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Chrille skrev:
Fy fan vad gamla vi låter nu.... Jag, Madde och Bikerwoman , 30-40 år och låter precis så som vi för inte så länge sen lovade oss själva att aldrig låta.

Hähä...jag är faktiskt glad åt att jag uppfostrad i den "gamla" skolan... :) Där fick vi i alla fall fick lära oss, att man tar det jobb som finns om man vill tjäna sina egna pengar.

Glidarjobb fanns lixom inte som nåt alternativ. :rolleyes:
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
ktmjacke skrev:
Vi är ju gamla,tänk att när man va 20 så tyckte man att farsan va en gubbjävel,nu e man där själv.


Det jag har problem med nu är mina unga päron. Jag inser ju nu att farsan, som var trettiofyra när jag skaffade moppe, förstod mig jävligt väl. Det märkte man fan inte då.... Nu sitter en annan på släktmiddagarna och ger trimtips till fjortisarna. Och farsan den stackarn var tvungen att vara ansvarsfull!!

.....men provköra Zundappen med 70-kubikare på kunde han inte ge fan i :D
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Chrille skrev:
Det jag har problem med nu är mina unga päron. Jag inser ju nu att farsan, som var trettiofyra när jag skaffade moppe, förstod mig jävligt väl. Det märkte man fan inte då.... Nu sitter en annan på släktmiddagarna och ger trimtips till fjortisarna. Och farsan den stackarn var tvungen att vara ansvarsfull!!

.....men provköra Zundappen med 70-kubikare på kunde han inte ge fan i :D
Har oxå unga päron,morsan o farsan va 17 när dom fick mig
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Själv försörjde jag mig på att ha tre jobb samtidigt när jag var 16-20, jobbade som vårdbiträde, plockade potatis, ägg och jobbade i kiosk.
Fyra blev det visst...

Mådde illa av att se en potatis eller ett ägg i flera år efteråt... plockade ca 5000 ägg om dan och 300 ton potatis på en säsong!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top