Snygga MC-kläder till tjejer

_rills_

Guest
Inte riktigt i linje med dina syftningar men nånstans vid 15-17 grader tycker jag det kan vara lite väl svalt med bara (ventilerat) skinn så då åker den på, vid 12-13 grader kör jag textil.

Fast jag bor inte i Boden så jag kan lyxa till det så här misstänker jag :-D

hehe, jo kan man lyxa så ska man lyxa =)

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Detta är riktigt fint!

Image.ashx

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Det finns bara ett par snygga ställ och ett av de finns i tejejversion. Varken W Frame, Sukhoi eller Kirishima finns ju som tjejställ.

Köp en cool W Frame och modda den hos skräddare. Du gör två flugor på smällen...får ett exklusivt ställ som kreti & pleti inte har och har ett ställ som är verkligen snyggt...och det i svart !

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Min fru har samma problem som du, tjejställ är mer flash än säkerhet och användbarhet och dom passar inget vidare på kroppen hennes.

Men Spykes herr-helställ passar henne alldeles utmärkt. Dessutom riktigt bra ställ.

/ Jens

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Som många andra redan har sagt så är ju helställ säkrare än delat skinnställ. Jag kör med delat skinnställ, men med Gore tex till och från jobbet när jag kör hoj då av praktiska skäl. Visst är det dumt att speciellt i Stockholms innerstad med all trafik tumma på säkerheten, men ibland får bekvämligheten gå före.

Håller inte alls med om att det finns många damställ att välja bland. Finns det 10 herrställ i en butik, brukar det totalt sett hel+delat ställ finnas 1-2 att välja bland. Värdelöst faktiskt. Mitt problem är främst att jag är kort med tjocka ridvader, som fler här verkar ha problem med. (För att inte tala om hur svårt det är att hitta mc-stövlar i rätt vidd).

När det gäller utseende behöver väl inte ett snyggt ställ innebära att säkerheten är sämre :va ?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
det är ju tur att de gör ställ i med "löjliga mönster" på samt utan sånt bladdigt så att det passar alla här i världen.

Ja, det är väl klart. Sen när har inte jag rätt att uttrycka min åsikt utan att du ska bli grinig?

Som många andra redan har sagt så är ju helställ säkrare än delat skinnställ. Jag kör med delat skinnställ, men med Gore tex till och från jobbet när jag kör hoj då av praktiska skäl. Visst är det dumt att speciellt i Stockholms innerstad med all trafik tumma på säkerheten, men ibland får bekvämligheten gå före.

Håller inte alls med om att det finns många damställ att välja bland. Finns det 10 herrställ i en butik, brukar det totalt sett hel+delat ställ finnas 1-2 att välja bland. Värdelöst faktiskt. Mitt problem är främst att jag är kort med tjocka ridvader, som fler här verkar ha problem med. (För att inte tala om hur svårt det är att hitta mc-stövlar i rätt vidd).

När det gäller utseende behöver väl inte ett snyggt ställ innebära att säkerheten är sämre :va ?

Eftersom flertalet tjejer verkar ha problem med det här med vaderna vore det kanske något för tillverkarna att fundera på. Mitt problem med stövlarna är att jag måste ha jättestorlek i foten för att de ska gå om vaden, och det funkar inte heller ju. Det är ett helt projekt var gång stället ska på, eftersom man måste dra som en besatt för att knäppa det över vaderna. Har lyckats dra sönder den ena kedjan, så nu sitter där ett gem i stället. Jätteskönt för fingrarna att dra i det. :3freak

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
[YOUTUBE-ID]66PpN2eCVNQ[/YOUTUBE-ID]

Spola till ca. 3.10 ang. fit vid vaderna.

Alpinestars Stella Julie, det ställ som tjejen lutar åt att införskaffa till kommande säsong, i vitt. Helställ förvisso, men bra skit. Finns att få tag på i England till ca. 4 lök mindre än här hemma.

Johanna

Guest
detta köpte jag men i helställ.
riktigt najsigt :tummenupp

jag har köpt ett likadant. håller med, helställ är bäst. de är ingen pass form på delat ställ. iaf inte för mig. då sitter de som typ 5 stl för stort över midjan men tajt resten. Helställ snyggast och sitter tajt över hela(fast de är slickat tajt över rumpan haha)

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Gortex = Om du åker BMW med dina 55åriga kompisar året runt. Gärna i regn.
Helställ = Du åker uteslutande bana och du gillar att vurpa.
Delat = Praktiskt bra och funkar både bana och gata.

RobnRaz

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
såååå
Jag köpte nyligen detta 2-delade stället till min fru , o det sitter kanon på henne, Ixs har många lady size på sin collection,
www.ixs.com kanske värt att kolla upp:tummenupp

Bifogat

• 014.JPG
    014.JPG
    223 KB · Visningar: 407

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Alpinestars Stella Julie, det ställ som tjejen lutar åt att införskaffa till kommande säsong, i vitt. Helställ förvisso, men bra skit. Finns att få tag på i England till ca. 4 lök mindre än här hemma.

Verkade praktiskt men allt "praktiskt" tenderar till att bli fult, gillade inte det ställets utseende alls. Tur att man är kille och har mer att välja på.

Jag kör i Arlen Ness, bra skit:tummenupp

Suktar dock efter helstället i känguruskinn men det är lite för saftig prislapp på det:gnissla

Bifogat

• ll.JPG
    ll.JPG
    68.7 KB · Visningar: 176

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
[YOUTUBE-ID]66PpN2eCVNQ[/YOUTUBE-ID]

Spola till ca. 3.10 ang. fit vid vaderna.

d e najs! :tummenupp sånt har jag :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...