VBK
Mas.
Du ser ingen möjlighet till fungerande samhällen utan detaljerad statlig inblandning?
Jodå men inte på denna planet.
har du nått bra exempel?
förutom Kristania..
Du ser ingen möjlighet till fungerande samhällen utan detaljerad statlig inblandning?
Så länge du kör på dina egna vägar, vurpar på egen hand, har en egen ambulans som kör dig till ditt eget sjukhus och en egen vårdare som sondmatar dig så skiter jag i om du betalar skatt eller inte.
Men sen är man ju tyvärr tvungen att väga in allt annat som kollektivet Svea ser till att du har, så jag tror inte på ett samhälle utan en stark stat som styr över alla oss avarter som bor här. Så jag tar tillbaka det första.
Frihet under ansvar är nog en av dom största flosklerna, näst efter en fungerande fri ekonomi.
Som sagt: minimal stat innebär inte laglöshet.
Jodå men inte på denna planet.
har du nått bra exempel?
förutom Kristania..
Vi har redan laglöshet trots stor stat, betyder det att laglösheten försvinner om staten gör det.
Ja, naturligtvis gör den det om lagen försvinner, men skall en liten stat vara kvar kommer även lagen vara det.
Varför tror du inte att det skulle kunna gå på den här planeten?
Eller hur menar du att svenska läkare alltså tar större risker än läkare i tex usa bara för att staten finansierar istället för försäkringsbolagen?
På vilket sätt råder laglöshet i dagens Sverige?
För att vi människor av naturen är egoister, och ett fungerande samhälle inte fungerar med sånna som oss utan regler och gränser.
kan vara en av anledningarna till att straff från gruppen har funnits sen vi klev upp på 2 ben.
Förorter, organiserad brottslighet t.ex.
En grupp individer som aktivt väljer att bryta mot lagen och leva efter egen lag borde väl anses som laglösa ur statens synhåll?Det är laglöst för att det finns ett antal människor som bryter mot lagen? Jag tycker inte riktigt det resonemanget håller. Och på vilket sätt skulle det vara laglöst i förorter?
Dessutom undrar jag hur den påstådda laglösheten skulle bli värre om staten fick mindre inflytande över individens livsval.
Jag har inte pratat om något samhälle utan regler och gränser, bara ett samhälle fritt från överflödig statlig och övrig medborgerlig inblandning. Vad är enligt dig ett fungerande samhälle?
En grupp individer som aktivt väljer att bryta mot lagen och leva efter egen lag borde väl anses som laglösa ur statens synhåll?
Eller föreställer du dig typ mad max?
Individen är av naturen lat och kommer således försörja sig på det sätt som möter minst motstånd. Precis som företagande kommer att maximera vinst och minimera utgifter.
Sverige är ett i stort sett fungerande samhälle enligt mig.
Sen att jag är färgad och har mina värderingar som i vissa delar inte linjerar helt med det styret vi har i dag gör det inte till att jag tycker det är ett system i totalt förfall.
Att det kan och får kastas bajs mellan oss från dom olika värderingarna är ju tex ett lysande exempel på att det svenska samhället inte är helt illa.
Jag kan inte föreställa mig hur den sortens "laglöshet" ska kunna försvinna. Det är just därför ordningsmakten finns, vare sig vi pratar socialdemokrati eller nattväktarstat.
Med den logiken skulle ingen människa i Sverige arbeta i nuläget heller.
Jag kan inte föreställa mig hur den sortens "laglöshet" ska kunna försvinna. Det är just därför ordningsmakten finns, vare sig vi pratar socialdemokrati eller nattväktarstat.
Med den logiken skulle ingen människa i Sverige arbeta i nuläget heller.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|