VBK
Mas.
Var fick du det ifrån?
Läste kanske för mycket ur dina tidigare inlägg om att minimera staten.
sorry.
Var fick du det ifrån?
Jag är mest undrande om 50åring med stor plånbok får ny pump före 18åring som råkar stå utan allt för stor plånbok med den sortens lösning?
Så den lilla stat du vill ha kvar skall enkom upprätthålla ordning?
vill du ha en privatiseras ordningsmakt????
det låter sunt...
Själv tycker jag inte att bajskastningen är särskilt omfattande här, eftersom alla verkar hålla en ordnad ton. Sen förstår jag inte varför det svenska samhället skulle vara något bra exempel för att vi kan debattera det här. Det samhället jag förespråkar står för utökad yttrandefrihet.
Vad, mer exakt, är det som utmärker ett fungerande samhälle enligt dig?
Det börjar vi ju till stora delar redan ha.
Ordning kan tolkas olika, men i stort sett - ja.
en klassiker som jag gärna ställer mig bakom är ju.
"Välfärd är hur bra vi tar hand om dom svaga"
Vi krya och med en bra ekonomi klarar oss alltid.
Ser du inga som helst problem med det menar du?
Vem skall stifta lagarna i det landet är det tänkt?
Då förstår jag lite bättre. Jag ifrågasätter varför staten skulle behövas för att sköta det. Det är knappast som att det inte skulle existera vård- och välfärdssystem bara för att staten inte skulle styra dessa. Skillnaden skulle vara att det blev frivilligt att ta del av och stå utanför dessa.
Vilka problem skulle det vara?
Gällande lagar skulle som sagt en minimal stat finnas kvar. En fråga är då hur mycket lagskrivande som skulle behövas i och med att staten egentligen bara skulle finnas till för att säkerställa individens mest grundläggande rättigheter.
Vilka problem skulle det vara?
Gällande lagar skulle som sagt en minimal stat finnas kvar. En fråga är då hur mycket lagskrivande som skulle behövas i och med att staten egentligen bara skulle finnas till för att säkerställa individens mest grundläggande rättigheter.
Vilka skyldigheter syftar du på?
Nu förstår jag inte riktigt var du ställer individens grundläggande rättigheter.
På vilket sätt skulle det minska behovet av nya lagar i takt med att bilden ändras?
Det är svårt att uttala sig om, eftersom jag inte kan förutse framtiden. Men som sagt finns staten kvar om än i kraftigt reducerad form.
Det är svårt att uttala sig om, eftersom jag inte kan förutse framtiden. Men som sagt finns staten kvar om än i kraftigt reducerad form.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|