Skrotnisse
What would Shervin do?
Å andra sidan:
http://www.youtube.com/watch?v=F0U8hpBnP8Y
http://www.youtube.com/watch?v=F0U8hpBnP8Y
mitt helljus funkar kanon helldriver.
Som med alla mongon som åker runt och blinkar vänster i rondeller trots att lagen säger man ska göra på annat vis, för de personligen tycker det är bättre. Resultatet är att alla gör olika folk blir irriterade och vissa skiter i att blinka alls pga irriitation och det blir helt kaos i varenda rondell i hela sverige, PGA "jag vet bäst"-are.
Blir du inte störd av att de du möter också blinkar / kör på helljus? Bilar har ju grymt starka xenonljus nuförtiden.
Vilken lag, om du nu vet bäst själv?
http://www.transportstyrelsen.se/Gl...pv09302_att_kora_i_cirkulationsplats_utg2.pdf
Avseende ljussignal och omkörning står det uttryckligen att denna kan användas före omkörning vid mörker. Man kan således tycka att TS gjorde ett "skolboksexempel". Om nu andra "jag vet bästare" inte anser att det är rätt får de väl se till att ändra utbildningen...
instämmer till 100% angående heljus på dagen,men tyvärr så finns det några moralkärringar som säger annat....
Vi släpper detta nu,jag tror inte vi kommer så mycket längre ärligt talat.Du borde köpa fyra rallyknick att sätta i fram och ha på jämt! och köra med rakarör! Förstå så säker du skulle bli då! Helljust på, full gas, håll tummarna! Så överlever man i trafiken.
Jag har sagt det tidigare och säger det igen, om din säkerhet i trafiken beror på att du har helljuset på så skall du sälja hojen och köpa en bil!
(Vid såna här diskutioner så kommer jag alltid att tänka på en lokal förmåga som alltid gnäller på mig för att jag är osäker och kör utan reflexväst. När han välte på macken, fastnade under hojen och inte kunde komma loss så garvade jag så jag höll på att dö! Tur att han hade västen på sig så ingen trodde att han var ett farthinder!)
Du borde köpa fyra rallyknick att sätta i fram och ha på jämt! och köra med rakarör! Förstå så säker du skulle bli då! Helljust på, full gas, håll tummarna! Så överlever man i trafiken.
Jag har sagt det tidigare och säger det igen, om din säkerhet i trafiken beror på att du har helljuset på så skall du sälja hojen och köpa en bil!
Som med alla mongon som åker runt och blinkar vänster i rondeller trots att lagen säger man ska göra på annat vis, för de personligen tycker det är bättre. Resultatet är att alla gör olika folk blir irriterade och vissa skiter i att blinka alls pga irriitation och det blir helt kaos i varenda rondell i hela sverige, PGA "jag vet bäst"-are.
En fråga, är det FEL att ÖKA säkerheten YTTERLIGARE med att ha
helljuset på (dagtid) ?
Vem är det som är mongot här egentligen. Man måste blinka höger när man ska ut. Man MÅSTE inte blinka vänster om man ska åt vänster, men det är definitivt inte förbjudet, och det förtydligar för övriga bilister. Ingen kan förvirras av att man blinkar vänster då det omöjligt kan missförstås.
Om du inte var vaken under körkortsutbildningen kan du lära dig hur man gör online:
http://korkortonline.se/teori/cirkulationsplats/
Diskussionen om vänsterblink i rondeller har förts otaliga gånger på nätet. Hittills har ingen lyckats prestera en vettig förklaring till varför man inte bör blinka vänster, förutom att man inte MÅSTE göra det. Det finns dock en jävla massa saker som man inte måste göra, trots att de enbart har positiva effekter.
/Mongo
Läs mitt förtydligande inlägg högre upp på denna sida.
Sen blir som sagt problemet att det blir inkonsekvent. Så nästa gång jag kör i en rondell så komemr en "vänsterblinkmongo" och nästan kör rakt in i sidan på mig när jag e i rondellen, men motiveringen "vaddå du blinka ju inte!"
och som jag redan skrivit, vänsterblinkarna åker och blinkar vänster sen svänger de ut höger, de ändrar ju inte och börjar blinka höger innan de ska svänga ut, då hade det inte varåt så mongo bara lite smådumt med tanke på detdär med inkonsekventheten
Givetvis blir det konstigt om man blinkar vänster ända tills man ska svänga. Men det har jag nog aldrig sett under mina 15 år och ca 30.000 mil bakom ratten, och jag har heller aldrig hört att någon förespråkar detta.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|