valmers skrev:Jag tror inte banåkning sänker tempot på allmän väg överhuvudtaget. Snarare tvärtom.
Ok, där har vi olika erfarenheter och åsikter, ibland är det så.
valmers skrev:Jag tror inte banåkning sänker tempot på allmän väg överhuvudtaget. Snarare tvärtom.
valmers skrev:Jag tror inte banåkning sänker tempot på allmän väg överhuvudtaget. Snarare tvärtom.
P-E skrev:Håller faktist med, folk kommer köra och bli bättre eller tro att de blir bättre. Det kommer leda till att de tror att de kan köra fort för att de är så "duktiga" och har kört på bana..
RoLLER skrev:Hur löser vi det då?
P-E skrev:Håller faktist med, folk kommer köra och bli bättre eller tro att de blir bättre. Det kommer leda till att de tror att de kan köra fort för att de är så "duktiga" och har kört på bana..
Pasi skrev:Egen upplevda erfarenheter?
Mycket bra inlägg, sammanfattar den horribla inställning och attityd många sporthojsåkare har.soppatorsken skrev:Intressant urspårning, folk kör som dårar i allmänhetens ögon och debatten förs mot att vi hojåkar helt plötsligt förtjänar en bana i Stockholm.
Vad har de två sakerna med varandra att göra?
Och kan någon förklara varför folk buskör lika mycket i Karlstad/Karlskoga nånannanstans i Sverige.
Tror att "Axxexs" sa det bäst:
Så lägg av med att blanda seriös idrottsverksamhet med illegala hanlingar!
Trafikvett får man på annat håll!
valmers skrev:Mycket bra inlägg, sammanfattar den horribla inställning och attityd många sporthojsåkare har.
Inlägg 203.Pasi skrev:Vilken är den horribla inställningen och attityden.
soppatorsken skrev:Intressant urspårning, folk kör som dårar i allmänhetens ögon och debatten förs mot att vi hojåkar helt plötsligt förtjänar en bana i Stockholm.
Vad har de två sakerna med varandra att göra?
Mattias skrev:Efter min första bankörning insåg jag hur mycket jag hade fegat på gatan, så efter det bromsade jag senare, gasade tidigare och åkte fortare i svängarna. Bankörning för säkrare trafikmiljö låter märkligt för mig. Visst blir man en bättre förare, men det enda man gör är att flytta sin egen gräns för vad som känns otäckt. Åtminstone är/var det så för mig.
No1 skrev:Nedlagt av åklagaren då ingen sett eller kunnat bevisa att jag framfört fordonet, så ditt märke var onödigt om du läst hela tråden...
No1...
Pejo skrev:Det är inte så svårt egentligen. Skapa platser där det är enkelt att legitimt köra sin sporthoj på, eller så kommer folk att köra på mindre legitima/lämpliga platser. Det är enklare att åka till slingerbulten/bogesund/[din närmaste smisk-väg] än att åka till G-åsen eller S-stad.
Köras kommer det att göras i vilket fall.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |