Dr.Bike
Guest
Chris Ash skrev:Här har du en hel flock....
http://images.google.se/images?clie...=Napier Sabre&btnG=Google-sökning&sa=N&tab=wi
Tusen tack!
Inser nu att det var en sån jag såg på flygmuseet i Sharja (Dubai).
Coolt.
Chris Ash skrev:Här har du en hel flock....
http://images.google.se/images?clie...=Napier Sabre&btnG=Google-sökning&sa=N&tab=wi
Viggen är coolast, pungtMcFille skrev:Nej nej nej, klart J35 är häftigare. Ljudet och profilen får Viggen att framstå som en flygande bulle...vilket den iof. är...en flygande bulle som dock låter jäkligt gött.
Camel och Biggles, Camel och Biaggi.... här ligger en hund gravadt-rex skrev:Sopwith Camel (Biggles flög ett sånt=coolt)
Har en polare som servade JAS och han vinkade i väg ett plan av misstag en gång och stod rakt bakom när de drog i väg.heimdal skrev:men ibland blir man förvånad av vilka nötter som blir intagna.. fast iofs.. kanske inte ska ha alltför intelligenta snubbar som sopar flygfält å transporterar fotogen då kanske de tröttnar eller komer på att de kunde ha de bättre
pinnen? läs på....sandstream skrev:Kan tilläggas att han lyckades kröka "pinnen" längst fram på ett JAS också när de svängde lite för snävt med en robotvagn
Ja eller hur. I valet mellan att skicka sin ofantliga pansarflotta och sin ofantliga pansarkil så valde de att skicka pansarkilen. Good choice!Chris Ash skrev:En ofantlig pansarkil genom östeuropa var också en möjlighet, vilket var precis vad de valde.
Chris Ash skrev:Såna finns det nog en uppsjö av. En av de intressantare är ett möte mellan en dansk J35 Draken och två ryska Su-15 som slutade med två ryska Su-15 som frontade havsytan....
Ska se om jag hittar källan till det där.
sandstream skrev:Viggen är coolast, pungt
Camel och Biggles, Camel och Biaggi.... här ligger en hund gravad
Har en polare som servade JAS och han vinkade i väg ett plan av misstag en gång och stod rakt bakom när de drog i väg.
Han flög en bit, svimmade och sen luktade han fotogen ett tag.
Kan tilläggas att han lyckades kröka "pinnen" längst fram på ett JAS också när de svängde lite för snävt med en robotvagn
sandstream skrev:Viggen är coolast, pungt
Camel och Biggles, Camel och Biaggi.... här ligger en hund gravad
Har en polare som servade JAS och han vinkade i väg ett plan av misstag en gång och stod rakt bakom när de drog i väg.
Han flög en bit, svimmade och sen luktade han fotogen ett tag.
Kan tilläggas att han lyckades kröka "pinnen" längst fram på ett JAS också när de svängde lite för snävt med en robotvagn
Chris Ash skrev:Det stämmer inte, under en tid på 50-talet ska Svenska Flygvapnet ha varit världens 4:e största räknat till antalet flygplan (Efter Sovjetunionen, USA och Storbritannien i nämnd ordning) som ska ha varit runt 1200 st, reserver och skolflygplan EJ räknade. Men på 50-talet ingick inte J35 i krigsorganisationen, den testflög bara.
General E skrev:Befälen säger alltid att just din pluton är extra bra och just din utb är speciell. Kan liksom inte säga så mycket annat och det är bra för moralen.
General E skrev:CV90 var da shit. Om den är det fortf vet jag inte, kommer hela tiden nya fordon och uppdateringar
Twosaint skrev:Jo det är man lite införstådd i iaf, men nån lek vet jag inte om jag tycker att det var. Sen blir jag förbannad då det sitter nån jävla lirare och säger att det är fjantigt då han aldrig ätit guldburk,ätit ur snuskburken 4:e dagen i fält, spenderat en vecka ute i skogen i lomben med fan -25 i snittemperatur eller haft nån jävla vapenvård.
Twosaint skrev:Stridsfordonet med beteckningen CV9035 har blivit en stor succé för verkstadsföretaget i Örnsköldsvik. Hittills har Hägglunds i och med ordern till Danmark sålt 1 170 stridsfordon till sex olika länder.
"Ordern bekräftar återigen att Stridsfordon 90 är konkurrenskraftigt och stärker sin position som det europeiska stridsfordonsalternativet", Stridsfordon 90 har tidigare köpts av försvaren i Sverige, Norge, Finland, Schweiz och Holland.
Twosaint skrev:Ädit: Förresten det där med moralen dom berättade ungefär hur många minuter sveriges försvar skulle stå emot Mother Russia. Tror inte ens jag skulle hinna med en skinnhiss.
Lugn skrev:Vad menar ni med att Viggen "låste" på planen?
När jag skruvade Viggen så hade beredskapsroten endast skarp AKAN och den låser man väl inte på målet?
Chris Ash skrev:Rb71 Skyflash, radarjaktrobot. Låter mycket märkligt att incidentberedskapen inte är beväpnad.......
Chris Ash skrev:Rb71 Skyflash, radarjaktrobot. Låter mycket märkligt att incidentberedskapen inte är beväpnad.......
intressant, penibeltMcFille skrev:Så är det faktiskt. När jag låg på beredskap 2004 så var gripenkärrorna också bara laddade med AKAN...vi fick höra att det var någonting med krigsberedskapen, att vi inte fick flyga med skarpa robotar om det inte var högre krigsberedskap.
McFille skrev:Så är det faktiskt. När jag låg på beredskap 2004 så var gripenkärrorna också bara laddade med AKAN...vi fick höra att det var någonting med krigsberedskapen, att vi inte fick flyga med skarpa robotar om det inte var högre krigsberedskap.
R2 skrev:intressant, penibelt
läget va ju ett annat på sr71 incident tiden, då hade viggen högst troligen robotar
Lugn skrev:På övningar använde vi skarp last emellanåt. Då flög vi iofs upp till Östersund och utgick därifrån, sen sköts det mot mål långt upp i Norrland nånstans (Insel?).
McFille skrev:Ja, de övningsskjuter däruppe...det är väl enda gången de flyger med skarpa robotar kan jag tänka mig. Vi fick hänga skarpa robotar en gång under vår utbildning, men de tog vi av illa kvickt igen.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|