Störiga tråden.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Människor som inte förstår att det är deras eget ansvar att tänka till på saker och ting retar jag mig nå kopiöst på!

Som tex i helgen, en kvinna som gick en bit framför mig halkade omkull och killen i det mötande paret började mumla något om skyltar och halka. Jag är inte hundra på om han inte förstod hur det kunde vara halt när det inte fanns någon skylt, eller varför det inte fanns någon skylt när det var halt. Men alla som inte har bott i en kuvös förstår att en sluttande bro av tryckimpregnerat hyvlat virke med några cm snömodd på är skithalt, det ska man inte behöva ha skyltar för. Skär sig såna människor på varenda kniv utan varningstexter också? :va

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Stör mig på folk som uttalar Någonstans som Nånstanch! ... I don't get it, gjorde tyskland en sådan stor inverkan på svenska språket under 2WW ? :D

Och du som dalkarl, hur uttalar du det här bynamnet? :va (Romme Alpin i bakgrunden)
Både stavning och uttal lär vara äldre än ww2... :D

Spraxkya_skylt.jpg

Tog tid innan de 'infödda' avslöjade hemligheten för mig... :lol

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Varför blir det alltid svart-vitt när det kommer till barndiskussioner? Jag håller fast vid att alla inte behöver ta med sina ungar överallt. Om vi utgår från att de flesta INTE är ensamstående föräldrar med utdöd släkt, så ser jag inte varför hela familjen ska åka till Obs och veckohandla. Är det kul för en unge i vagn, really?

Jag tror mer det handlar om att föräldrarna inte vill åka ensamma och handla för det är så tråkigt, så då drar man med sig hela familjen istället. Sen ursäktar man sin egen feghet utåt med standardsvaret "Du kommer förstå när du får barn".

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Stör mig när jag ser skitsnygga tjejer plocka upp och tända en cigg eftersom de blir så djävla fula, korkade och äckliga då.
Kan ha visst överseende om det bara gäller feströkning för om man är full får man göra dumma saker. Dessutom gör spriten att alla blir snygga igen.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Jag tror mer det handlar om att föräldrarna inte vill åka ensamma och handla för det är så tråkigt, så då drar man med sig hela familjen istället. Sen ursäktar man sin egen feghet utåt med standardsvaret "Du kommer förstå när du får barn".

helvete. klickade gilla va misstag :mad:

det dar tror jag inte ett skit pa, finns inget varre an att behvoa dra med ungjavlarna till affaren. och jag kanner INgen foralder som inte haller med

For ovrigt stor jag mig som fan pa folk som stor sig pa skitsaker. frugan tex kan borja gnalla om smasaker som hon inte ens kan gora nagot at. det stor mig som satan!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
det dar tror jag inte ett skit pa, finns inget varre an att behvoa dra med ungjavlarna till affaren. och jag kanner INgen foralder som inte haller med

True! :fakta
Man är masochistisk lagd om man frivilligt tar med sig en kortbent, humörpendlande bajsmaskin som behöver äta, skita, kissa vid de mest olämpliga tillfällen. Ett monster som kommer skrika som en mistlur för att försöka få det den vill eller sittstrejka när du har som mest bråttom alternativt hänga i dina ben/armar när du försöker plocka ner de saker du skall handla bara för att fem minuter senare kräva att få sitta i vagnen och väl där kräva att få komma ut och väl på golvet igen kommer eländet vara för varm för att vid mejeriavdelningen vara för kall....

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
helvete. klickade gilla va misstag :mad:

Är väl ingen som påstått motsatsen?

Däremot måste förälder B följa med förälder A vilket gör att ungjävel C måste med :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96

Däremot måste förälder B följa med förälder A vilket gör att ungjävel C måste med :)
Jag är ensamstående med tre barn. Då åker man helst inte och handlar med alla tre men ibland är man så illa tvungen. De som stör sig på det kan hoppa upp och snurra. ;)

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag stör mig på att det kluckar i magen när jag går efter att ha druckit för mycket juice.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS

eeh jo. se ovan

Jag är ensamstående med tre barn. Då åker man helst inte och handlar med alla tre men ibland är man så illa tvungen. De som stör sig på det kan hoppa upp och snurra. ;)

forstar inte varfor folk stor sig pa det, forhojer ju snarast shoppingen (hatar shopping for ovrigt). det ar pa nagot vis upplyftande att se foraldrar som tampas med tva ungar springande pa var sitt hall, medan den tredje sitter och gallskriker i vagnen.
man kanner for dom, men blir sa jaavla glad att det inte ar en sjalv! :hihi

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03

Hahahahaha att handla utan barn är en av mina stunder som jag uppskattar mest!!! Jag har inte en springa efter barn på affärer fetisch, tro mig det har ingen förälder! Konstigt nog har även dom mest uppfostrade barn en egen vilja som inte alltid överensstämmer med egna tankar.
Allt är inte svart-vitt men det hade varit bra om folk hade fattat att man inte kan ha 100% koll på sina barn och att det inte alltid kan bli som man har tänkt sig. Jag är en av dom som stör mig på föräldrar som kör med "fri uppfostran", barn behöver veta vad som är rätt eller fel och om någon säger ifrån till mina ungar tar inte jag det personligt utan tackar för hjälpen.
Kommentaren "Du kommer förstå när du får barn" är dock på plats. Man vet inte hur det är att vara djurägare om man inte själv ha varit det, man vet inte hur det är att vara anställd om man aldrig ha varit det och samma gäller förälder!!!
Det behövs lite mera förståelse i världen om du frågar mig...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Folk som hittar på (alternativt missförstått alternativt hört fel) ord och uttryck.

Exempel:

'Ta det säkra för det osäkra'. Inte 'ta det säkra före det osäkra'.
'Omständligt'. Inte 'omständigt'.
'Sticka under stol med'. Inte 'sticka under stolen med'.
'Sila mygg och svälja kameler.' Inte några andra djur.
'Det ska böjas i tid (det som krokigt ska bli)'. Inte 'det ska börjas i tid'.
'Det täcka könet'. Inte 'det täckta könet'.
'Vallningar (kärringar som blir varma)'. Inte 'svallningar'.

Last edited:

tivolit

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2011
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Och du som dalkarl, hur uttalar du det här bynamnet? :va (Romme Alpin i bakgrunden)
Både stavning och uttal lär vara äldre än ww2... :D

View attachment 353072

Tog tid innan de 'infödda' avslöjade hemligheten för mig... :lol

Hahaha, som "infödingarna" säkert har berättat så uttalar man det "Spráchá" ... Antar att det är den byn för har aldrig sett hur det stavas men vet att det är helt åt helvete :D

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka