Störiga tråden.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Folk som stressar som dårar när man flyger. De stormar fram när gaten öppnar, fast alla har utpekad plats och ser sura ut när man glider på bland de sista och ska sitta innanför dem. Likadant när planet landat. Lampan för bälte har knappt släckts innan alla flyger upp (hihi) ur sätena och står halvhukade med halva jackan på sig, taxfree-kassen i ena näven och handbagaget hängandes i armvecket. När dörrarna öppnas stormar de i ilfart ner till bagagebandet för att .... vänta.

Såklart att någon skulle reagera på mitt inlägg ang barn, men faktum är att i Sverige kan man tro att det är lag på att ta med ungarna överallt vid alla tillfällen. Vill ni göra nåt med ungarna, gör nåt meningsfullt för fan. Hänga i köpcentrum och varuhus kan väl USAs vita slödder få fortsätta tro är roande och utvecklande.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Haha! det där med flyget är ju bara FÖR roligt, ÄR verkligen folk så dumma i huvet??
Stå i gången i en kvart som Ringaren I Notre Damme...jag brukar sitta kvar & läsa tidningen & le lite åt dom...haha....ses vid bagagebandet..liksom.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Då låser jag in ungarna i bilen nästa gång, öppnar fönstret lite så borde dom klara sig med en påse chips och lite vatten på flaska!!! Ännu bättre, jag låser in mig i huset tills dom är 15 då borde dom inte störa någon, men vänta då kan dom hitta på dumheter bäst att låsa in dom tills dom fyller 25 i sann Fritzl anda!!! ;-)

Jag PMar dig nästa gång jag behöver barnvakt :p

Det finns något som kallas barnvakt ja. Jag hade inte med mig varken min hund eller min häst in där. De hade nog haft ungefär lika mycket ut av det som en unge som inte kan annat än skrika, bajsa och spy.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Haha! det där med flyget är ju bara FÖR roligt, ÄR verkligen folk så dumma i huvet??
Stå i gången i en kvart som Ringaren I Notre Damme...jag brukar sitta kvar & läsa tidningen & le lite åt dom...haha....ses vid bagagebandet..liksom.

Fast det kan ju vara så att man kanske ska vidare och planet man står i gången och väntar på är ruggigt försenat och varje sekund räknas? Det har hänt mig flera gånger, hade jag inte stått o trängts o rusat av så hade jag missat anslutningen (Air France och Iberia naturligtvis, bara dem.) Jag vet inte om det är att kvalificeras som dum i huvet?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nåja så KAN det vara, men tror inte 80% av passagerarna ska till anslutande flyg faktiskt... ;)

Speciellt inte när det är charter till Mallis...

När jag reser utan incheckat bagage och ska vidare, då brukar jag försöka vara snabb av, men inte fan står jag i mittgången en kvart.

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det finns något som kallas barnvakt ja. Jag hade inte med mig varken min hund eller min häst in där. De hade nog haft ungefär lika mycket ut av det som en unge som inte kan annat än skrika, bajsa och spy.

Såklart att någon skulle reagera på mitt inlägg ang barn, men faktum är att i Sverige kan man tro att det är lag på att ta med ungarna överallt vid alla tillfällen. Vill ni göra nåt med ungarna, gör nåt meningsfullt för fan. Hänga i köpcentrum och varuhus kan väl USAs vita slödder få fortsätta tro är roande och utvecklande.

Nog för att alla ska få ha synpunkter om barn, men ni kommer förstå bättre när/om ni får barn. Självklart ska man få klaga på föräldrar som inte tillrättavisar eller inte uppfostrar(tex låter ungen pilla i smågodiset som Biltmore skriver) men är det verkligen så provocerande med barn i sig? Föddes ni vuxna eller? :va

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Nog för att alla ska få ha synpunkter om barn, men ni kommer förstå bättre när/om ni får barn. Självklart ska man få klaga på föräldrar som inte tillrättavisar eller inte uppfostrar(tex låter ungen pilla i smågodiset som Biltmore skriver) men är det verkligen så provocerande med barn i sig? Föddes ni vuxna eller? :va

Barn i sig är absolut inte provocerande, men föräldrar som tar med sina barn överallt är det.

Franska föräldrar förstår tydligen inte heller vad du menar - försök hitta en barnvagn i Paris. Helt underbart att röra sig där. Folk lämnar ungarna hemma så saker blir gjorda snabbare och de kan få mer tid med barnen hemma och göra något vettigt än på varuhuset.

Vive la France!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Barn i sig är absolut inte provocerande, men föräldrar som tar med sina barn överallt är det.

Franska föräldrar förstår tydligen inte heller vad du menar - försök hitta en barnvagn i Paris. Helt underbart att röra sig där. Folk lämnar ungarna hemma så saker blir gjorda snabbare och de kan få mer tid med barnen hemma och göra något vettigt än på varuhuset.

Vive la France!

Det är samma i Tokyo eller London eller vilken annan metropol som helst. Men det är nog snarare så att de har så stora centrala delar så man inte har promenadavstånd på samma sätt och har så mycket folk i rörelse att man drar sig för att ta med barnen in i värsta smeten.

Men ok, det är väl bara att lämna sin 2-åring och 9-månaders hemma nästa gång jag ska gå till ICA. Eller skaffa barnvakt för att jag ska gå och handla Treo, om jag ska följa Swish råd. Tack för förståelsen och råden och hoppas ni aldrig får egna barn då de förmodligen kommer lida av allvarlig apati av att bara se fyra väggar och ev en gungställning i närområdet. :hihi

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Men tar verkligen folk med alla ungar alltid?

Alla föräldrar varje gång?

Isåfall är nog tillväxten mycket låg i det här landet.

tivolit

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2011
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Stör mig på folk som uttalar Någonstans som Nånstanch! ... I don't get it, gjorde tyskland en sådan stor inverkan på svenska språket under 2WW ? :D

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Well, ibland MÅSTE man faktiskt till IKEA eller ett köpcentrum, och det är inte alla gånger man kan fixa barnvakt.
Nu är mina ungar alldeles för små för att uppskatta det, men jag kan tänka mig att en 10-åring tycker det är jättespännande, så varför skall inte de få följa med?

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Men tar verkligen folk med alla ungar alltid?

Alla föräldrar varje gång?

Isåfall är nog tillväxten mycket låg i det här landet.

Om VI båda måste göra något så måste ungarna med.
Eller ok, 9 åringen kan vara hemma själv ett tag.
Men 5 och 2 åringen är väll så där lagom bra
att lämna hemma när man åker till IKEA? :gnissla

Och barnvakter har vi inga.
Morsan är död, farsan bor i Frankrike.
Svärfar är strokedrabbad magcancerkonvalescent
och sköts i hemmet av svärmor som i sin tur är
2 mm från att gå in i väggen på grund av detta.
I den mån markservice ges så är det vi som
hjälper gamlingarna inte tvärt om.

Förra helgen körde dock syrran 20 mil för att
vi skulle kunna gå ut äta och sedan vidare
på bio för första gången på 10 år typ. :banana

Till ämnet, barn finns och syns, big deal?

Går dom över gränsen är det bara att ge dem onda ögat!
Funkar oftast kalas.
De flesta ungar har grym respekt för onda främlingar!
:hihi

/e

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Alltså, jag är en fruktansvärt lugn kille, men tamejfan om nån jefvel slår på helljuset 10-15 meter innan mötet är klart, då blir jag så förbannand så jag skakar. Två gånger har jag vänt och jagat den fan. Men jag sansade mig i vanlig ordning, och lät honom slippa undan.

Lika om jag står och ska ut på en större väg, och väntar på en som kommer från sidan. Sen när den tölpen är 10 meter från korsningen börjar han blinka in på samma väg som jag står på. Då kan det bli ett vansinnesutbrott, också.

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03

Seriöst Swish??? Jämför du barn med en hund eller en häst??? Barn lär sig genom att uppleva saker o ting och jag måste faktiskt säga att tro eller ej så har min fyråriga dotter mer hjärna än både din hund och din häst tillsammans och kan uppskatta en hoj på en helt annan nivå än dina djur!!!
Har ingen möjlighet till barnvakt, ställer du upp så går jag gladeligen på Top Gear showen i mars!!! ;-)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
IKEA ser jag inte som ett störigt barnområde.
Släng in knoddarna på förvaringen så slipper föräldrarna gnället och andra besökare reta sig på dem.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Alltså, jag är en fruktansvärt lugn kille, men tamejfan om nån jefvel slår på helljuset 10-15 meter innan mötet är klart, då blir jag så förbannand så jag skakar. Två gånger har jag vänt och jagat den fan. Men jag sansade mig i vanlig ordning, och lät honom slippa undan.

Lika om jag står och ska ut på en större väg, och väntar på en som kommer från sidan. Sen när den tölpen är 10 meter från korsningen börjar han blinka in på samma väg som jag står på. Då kan det bli ett vansinnesutbrott, också.

Åter igen:
Låt bli att titta i lysena.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE