Störiga tråden.

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
Folk som hittar på (alternativt missförstått alternativt hört fel) ord och uttryck.

Exempel:

'Ta det säkra för det osäkra'. Inte 'ta det säkra före det osäkra'.
'Omständligt'. Inte 'omständigt'.
'Sticka under stol med'. Inte 'sticka under stolen med'.
'Sila mygg och svälja kameler.' Inte några andra djur.
'Det ska böjas i tid (det som krokigt ska bli)'. Inte 'det ska börjas i tid.
'Det täcka könet'. Inte 'det täckta könet'.
'Vallningar (kärringar som blir varma)'. Inte 'svallningar'.

Kasta inte gurkor i växthus....:)

Fick du en till att störa dig på

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Folk som hittar på (alternativt missförstått alternativt hört fel) ord och uttryck.

Exempel:

'Ta det säkra för det osäkra'. Inte 'ta det säkra före det osäkra'.
'Omständligt'. Inte 'omständigt'.
'Sticka under stol med'. Inte 'sticka under stolen med'.
'Sila mygg och svälja kameler.' Inte några andra djur.
'Det ska böjas i tid (det som krokigt ska bli)'. Inte 'det ska börjas i tid.
'Det täcka könet'. Inte 'det täckta könet'.
'Vallningar (kärringar som blir varma)'. Inte 'svallningar'.

och hållfastighet :huvet

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Går dom över gränsen är det bara att ge dem onda ögat!
Funkar oftast kalas.
De flesta ungar har grym respekt för onda främlingar!
:hihi

/e

Det där är så galet sant. :D Jag pekar och blänger ondskefullt på ungar som stör mig, och de blir nästan alltid tysta och håller sig noga runt de kända vuxnas ben.
Funkar på tjutiga spädbarn med för den delen. Iofs kan det vara för att jag ser ut som ett halvpsykopatiskt troll...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det där är så galet sant. :D Jag pekar och blänger ondskefullt på ungar som stör mig, och de blir nästan alltid tysta och håller sig noga runt de kända vuxnas ben.
Funkar på tjutiga spädbarn med för den delen. Iofs kan det vara för att jag ser ut som ett halvpsykopatiskt troll...

Kommer det ett främmande halvpsykopatiskt troll och ondstirrar mig rakt i ögonen så skulle jag nog också bli tyst...:gnissla

Inte för att jag brukar bete mig som en skrikig unge, men iallafall:D

Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Det har diskuterats förr på olika ställen men jag stör mig i alla fall på +/- 0. Hela grejen med 0 är ju att det varken är + eller -.

Och skall vi riktigt kasta ved på brasan så retar jag mig också på uttrycket procentenheter.

Procent är ju lite samma sak som radian, det är en del av något och har då ingen enhet utan är alltså bara procent av....

Eller så anser man att procent är en enhet och vem skulle säga att hjulbasen på hojen är 1450 millimeterenheter.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Lika om jag står och ska ut på en större väg, och väntar på en som kommer från sidan. Sen när den tölpen är 10 meter från korsningen börjar han blinka in på samma väg som jag står på. Då kan det bli ett vansinnesutbrott, också.

Det är en höjdare när man står med lastbil i en rondell och folk bara slänger ut lillfingret för att slå på blinkersen när de ändå svänger.
Hade de blinkat ett par meter tidigare hade man hunnit ut innan nästa bil.

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
Det är en höjdare när man står med lastbil i en rondell och folk bara slänger ut lillfingret för att slå på blinkersen när de ändå svänger.
Hade de blinkat ett par meter tidigare hade man hunnit ut innan nästa bil.

lastbilar som inte äns bromsar in när dom närmare sig rondeller då, störst går tydligen först även om man som bilist är inne i rondellen -.-

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
lastbilar som inte äns bromsar in när dom närmare sig rondeller då, störst går tydligen först även om man som bilist är inne i rondellen -.-

Finns ju bilister som gör så också. Var på väg ut från ett köpcentrums parkering och befinner mig i rondellen vid utfarten. Noterar att en bil rullar lite långsamt på infarten sådär som "på språng", och jag hinner tänka "jaja, jag är redan inne och på väg ut så han får vackert stanna" när någon plötsligt tutar utav bara helvete. Kollar åt sidan och ser en gubbe i bilen på väg in i rondellen. Alldeles ifrån sig är han, ömsom viftar och hytter han åt mig och ömsom tutar han frenetiskt. Att jag redan befann mig i rondellen och var på god väg förbi hans infart spelade tydligen ingen roll, han ville bestämt in:dummer :rolleyes:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det har diskuterats förr på olika ställen men jag stör mig i alla fall på +/- 0. Hela grejen med 0 är ju att det varken är + eller -.

Och skall vi riktigt kasta ved på brasan så retar jag mig också på uttrycket procentenheter.

Procent är ju lite samma sak som radian, det är en del av något och har då ingen enhet utan är alltså bara procent av....

Eller så anser man att procent är en enhet och vem skulle säga att hjulbasen på hojen är 1450 millimeterenheter.

Men procent och procentenheter är inte riktigt samma sak.
Vanligast använd begreppet för att beskriva förhållanden mellan olika grupper.
Om man till exempel har lika många bensin som dieselbilar, så är 50% dieseldrivna.
Om dieselbilarna ökar så att man har 51% dieselbilar, så har beståndet ökat med en procentenhet, men två procent.
Tror jag.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
helvete. klickade gilla va misstag :mad:

det dar tror jag inte ett skit pa, finns inget varre an att behvoa dra med ungjavlarna till affaren. och jag kanner INgen foralder som inte haller med

For ovrigt stor jag mig som fan pa folk som stor sig pa skitsaker. frugan tex kan borja gnalla om smasaker som hon inte ens kan gora nagot at. det stor mig som satan!

Jag säger inte att föräldrarna inte vill ha med ungarna till obs, vad jag säger är att alldeles för få vågar säga åt frugan att det räcker med att en åker. Därför åker hela familjen, och därmed drabbas jag, oskyldige tredjeman.

Skickat från mig med massor av kärlek

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jag säger inte att föräldrarna inte vill ha med ungarna till obs, vad jag säger är att alldeles för få vågar säga åt frugan att det räcker med att en åker. Därför åker hela familjen, och därmed drabbas jag, oskyldige tredjeman.

Stackare.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Men procent och procentenheter är inte riktigt samma sak.
Vanligast använd begreppet för att beskriva förhållanden mellan olika grupper.
Om man till exempel har lika många bensin som dieselbilar, så är 50% dieseldrivna.
Om dieselbilarna ökar så att man har 51% dieselbilar, så har beståndet ökat med en procentenhet, men två procent.
Tror jag.

Stämmer.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag stör mig på dropdown-menyerna här på SH när man skall navigera mellan olika forumdelar. Fruktansvärt irriterande att de ligger så att de alltid expanderas när jag inte vill.

Och när jag VILL så är menyerna öppna så länge att pekaren vinglar runt och menyn
hinner stängas innan jag gjort mitt val. Händer flera gånger varje tillfälle jag är inne.

Är det bara jag som är muppig eller känns problemet igen?

Last edited:

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
Hahaha, som "infödingarna" säkert har berättat så uttalar man det "Spráchá" ... Antar att det är den byn för har aldrig sett hur det stavas men vet att det är helt åt helvete :D

Korrekt så! och det för mig till något som jag stör mig nåt förbannat på och det är alla de som uttalar "Romme" som "Råmme". Råmme Alpin, Råmme travbana osv.
:mad:

Det heter Romme. Med o alltså.

Tack!

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Korrekt så! och det för mig till något som jag stör mig nåt förbannat på och det är alla de som uttalar "Romme" som "Råmme". Råmme Alpin, Råmme travbana osv.
:mad:

Det heter Romme. Med o alltså.

Tack!

Säkert samma krakar som uttalar Kapellskär som Kappelskär....

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt

Jajo. Men sen är det lite så att många inbillar sig att lastbilarna kör mycket fortare än de egentligen gör. Man får stopp relativt fort inför en rondell.
Men man får faktiskt lära sig på körskolan att man ska börja sakta ner tidigare än nödvändigt med lastbilen just för att folk inbillar sig att lastbilen omöjligt kan få stopp i tid och därför kan ta lite irrationella beslut.
Men självfallet finns det idioter bakom ratten i lastbilar också.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Hahaha, som "infödingarna" säkert har berättat så uttalar man det "Spráchá" ... Antar att det är den byn för har aldrig sett hur det stavas men vet att det är helt åt helvete :D

Japp! :D Det är Spráchá! :lol Hur de fick till det med Spraxkya kan man ju undra :va

Btw: Tillhör du dem man kan träffa på i Torsång? :) Brukar mest vara en massa svart hojar där, och få sporthojar. Våran röda brukar sticka ut... :D

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Och skall vi riktigt kasta ved på brasan så retar jag mig också på uttrycket procentenheter...
det är en del av något och har då ingen enhet utan är alltså bara procent av...

Nja, det finns både procent och procentenheter.

Exempel/Förklaring:

10% av väljarna röstar på Ny Demokrati.
Vid nästa val röstar 20% av väljarna röstar på Ny Demokrati.

Nu har väljarstödet dubblats vilket är lika med en ökning med 100 procent.
Samtidigt har väljarstödet ökat med 10 procentenheter till 20 procent av väljarna!

Båda behövs för att man skall veta vad man talar om.
:tummenupp
/E

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection