Störiga tråden.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Annan störfaktor: Unga damer som med lurar i öronen, blicken i fjärran och hög näsföring kliver ut på övergångsställen fem-tio meter framför bilar som närmar sig med 50 km/t.

När man med näppe räddat livet på dem och diskret tutelitutar litet för att göra dem uppmärksamma på att sådant beteende är olämpligt om de vill fortsätta leva här på jorden möts man av ett uppsträckt långfinger. :va

Det skrevs en krönika om det i Smålandsposten.
Anledningen var att en fotgängare (åter igen) blivit överkörd i Stockholm.
Dödsolyckor med fotgängare har ökat sedan "zebralagen" infördes, eftersom de är medvetna om att bilisterna är skyldiga att stanna.
Ännu mer ökade det när dubbdäck förbjöds på vissa ställen.
Eftersom en stor del av de som kör i aktuell stad då väljer dubbfritt, så poleras isen extra mycket där bilarna bromsar eller accelererar.
Det vill säga vid övergångsställena.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Annan störfaktor: Unga damer som med lurar i öronen, blicken i fjärran och hög näsföring kliver ut på övergångsställen fem-tio meter framför bilar som närmar sig med 50 km/t.

När man med näppe räddat livet på dem och diskret tutelitutar litet för att göra dem uppmärksamma på att sådant beteende är olämpligt om de vill fortsätta leva här på jorden möts man av ett uppsträckt långfinger. :va

Om du pratar obevakade övergångsställen måste jag spontant fråga: Har du precis vaknat upp från någon långvarig dvala? :va Zebralagen är ingen nyhet direkt, och det är fortfarande bilistens skyldighet att kunna stanna om någon går ut på ett övergångsställe.

En brewd med lurar i öronen, hög näsföring och blicken i fjärran i direkt närhet till ett övergångsställe borde skicka en kraftig elstöt från din hjärna till bromsfoten att inte ligga på i 50 km/h 5-10m framför ett övergångsställe... :rolleyes: Om det dessutom är en schnygg stekarbrewd borde du ha registrerat henne redan 50m tidigare. :tuttar :mattias

Men rätta mig gärna om jag har fel.

Jag kör själv bil i sthlm, och upplever inte detta som något större problem alls - så länge man håller koll på sin omgivning. Dock ska jag villigt erkänna att jag ibland känner som dig, innan jag återigen får påminna mig vem som faktiskt har skyldighet att hålla uppsikt, anpassa farten och lämna företräde. :gnissla

Ska vi prata riktig störighet är det väl snarare ombyggnationen när man kommer med bil från Kungsholmen via Stadshusbron och Klara Mälarstrand. :mad: En bussfil och en bilfil... och vart kör var 5:e bil? Jo, i bussfilen såklart, för att sedan försöka tränga sig in vid rödljuset. Jag var jävligt nära att tammefaan hoppa ur bilen och spöa på en fuckin Volvo-V70-förare-med-takbox i eftermiddags... :mad::mad::mad::mad::mad:

En övergripande fråga: Varför blir man så :mad: jävla :mad: förbannad :mad: över ändå ganska obetydliga saker när man sitter bakom ratten? Jag hade ju kunnat rycka på axlarna, släppt in honom, och ändå varit hemma kanske 2min senare. Utan ett blodtryck på 220. :3freak

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En övergripande fråga: Varför blir man så :mad: jävla :mad: förbannad :mad: över ändå ganska obetydliga saker när man sitter bakom ratten? Jag hade ju kunnat rycka på axlarna, släppt in honom, och ändå varit hemma kanske 2min senare. Utan ett blodtryck på 220. :3freak

Man blir det helt i onödan. Testa att bara börja ta det lugnt och släppa in folk som kör som idioter och bry dig inte om att de är puckon. Man blir förvånansvärt mycket lugnare av det, och mindre stressad. Samt de där få minuterna (Och antagligen inte ens det) man förlorar vinner man igen många gånger om på att inte gå runt som ett åskmoln efter att man klivit ur bilen.

Själv stör jag mig på att jag tappat så jävla mycket på träningen på att vara magsjuk. HElt skrämmande vad fort det gick back en månads träning.

Sedan stör jag mig på att det fortfarande är vinter.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Om du pratar obevakade övergångsställen...
I stora drag har du naturligtvis helt rätt!

Kan ändå inte låta bli att undra om vårt trygga samhälle helt dödat all självbevarelsedrift? Det kan ju sitta en skitfull/-hög snubbe bakom ratten och då gör det ONT att bara trippa rakt ut i gatan.

Vet inte om Sthlm är annorlunda från Gbg men här kliver horder av folk av bussar/spårvagnar på refug mitt i gatan och ett antal går sedan rakt ut på övergångsstället även om de har röd gubbe...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
HRMMM!!!

4 § Gående som ska gå ut på ett övergångsställe ska ta hänsyn till avståndet till och hastigheten hos de fordon som närmar sig övergångsstället. Utanför ett övergångsställe får gående korsa vägen endast om det kan ske utan fara eller olägenhet för trafiken.

Kör över brudjävlarna.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

För att det är bättre att låta in ilska gå ut över främmande människor i trafiken än mot personer du känner när du kommer hem...
Jag har ett fruktansvärt humör i trafiken men har lugnat mig på senare år men ibland rinner det över och då önskar jag att jag hade en kängurubåge på bilen så jag kunde putta av de jävlarna från vägen och se gå ut och pissa i tanklocket på deras bil när den ligger upp och ned :mad:

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
då önskar jag att jag hade en kängurubåge på bilen så jag kunde putta av de jävlarna från vägen och se gå ut och pissa i tanklocket på deras bil när den ligger upp och ned :mad:
Har bott länge i knöligare länder än Svedala; En god vän väntade i kö på en färja då en mindre lokalbuss körde förbi på insidan och klämde in ett hörn framför honom. Hans artiga påpekande om att de skulle flytta på sig bemötes med hånflin. Han lade då in 4WD och lågväxel på LandCruisern och när kön började röra sig blev bussen av med större delen av det inklämda hörnet. Chaufför, konduktör och passagerare såg ut som fågelholkar i fejset.

Vi har efteråt spånat om att svetsa 200 mm U-balk runt om en LandCruiser, lasta in två ton sand och åka runt strikt följande alla trafikregler och inte väja för någon som inte är lika laglydig.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Om du pratar obevakade övergångsställen måste jag spontant fråga: Har du precis vaknat upp från någon långvarig dvala? :va Zebralagen är ingen nyhet direkt, och det är fortfarande bilistens skyldighet att kunna stanna om någon går ut på ett övergångsställe.

Resonerar du så när du sitter fastnaglad i fronten på en lastbil och vaknar upp på sjukan och är förlamad från nacken neråt? "Jag hade iaf lagen på min sida". Klart som korvspad att man som gångtrafikant bör använda den kunskapen vi alla lärde oss en gång i tiden när vi skulle korsa vägen - att titta höger, vänster, höger, det är en minimal uppoffring att göra. Bilister kan ju faktiskt vara ouppmärksamma genom att fippla med stereon, snacka i mobilen eller hålla reda på ungarna i baksätet när dom närmar sig ett övergångsställe.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Resonerar du så när du sitter fastnaglad i fronten på en lastbil och vaknar upp på sjukan och är förlamad från nacken neråt? "Jag hade iaf lagen på min sida". Klart som korvspad att man som gångtrafikant bör använda den kunskapen vi alla lärde oss en gång i tiden när vi skulle korsa vägen - att titta höger, vänster, höger, det är en minimal uppoffring att göra. Bilister kan ju faktiskt vara ouppmärksamma genom att fippla med stereon, snacka i mobilen eller hålla reda på ungarna i baksätet när dom närmar sig ett övergångsställe.

Ok. :va Nu vet jag inte vad i mitt inlägg som får dig att dra slutsatsen att jag skulle gå rakt ut framför en lastbil utan att titta? Men förklara gärna, så ska jag försöka uttrycka mig tydligare nästa gång. :)

Det enda jag ville lyfta fram är att om man kör bil förbi obevakade övergångsställen så bör man ha uppsikt och anpassa farten så att man kan stanna för gående, då de har företräde. Inte tvärtom, som jag lite fick känslan av när jag läste Vincent H's inlägg nedan - såvida den oaktsamma damen i fråga inte helt sonika materaliserade sig från tomma intet och rakt ner på övergångsstället? *poff* vart kom hon ifrån? :3freak

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
värre med cyklister som dundrar ut på övergångsställen. Dom kan ju komma fort som fan till skillnad från hörlurar-i-öronen-blicken-i-fjärran-brudar.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
värre med cyklister som dundrar ut på övergångsställen. Dom kan ju komma fort som fan till skillnad från hörlurar-i-öronen-blicken-i-fjärran-brudar.

Jag var med om en sån jävel som cyklade om mig och sedan svängde rakt framför mig, han var en halvmeter ifrån mitt framdäck. Jävla tokerier. >.<
Det var en 30-sträcka, men jag antar att jag ändå får höra dumheter om min hoj nu. :D

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Jag var med om en sån jävel som cyklade om mig och sedan svängde rakt framför mig, han var en halvmeter ifrån mitt framdäck. Jävla tokerier. >.<
Det var en 30-sträcka, men jag antar att jag ändå får höra dumheter om min hoj nu. :D

Ha ha... dagens ROFLMAO.... 250n blir omCYKLAD på 30 sträcka... JAG DÖR AV SKRATT :rofl :rofl :rofl
öppet mål...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
jadu Ulvhamne du la verkligen upp bollen kan man säga :D

Kränkt of the day tråden: "Den jäveln cyklade om mej"

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Vad jag stör mig på:
Idioter som har så jävla bråttom att köra ut framför en.
Fast det är tomt på bilar en kilometer bakom dig så ska idioterna likförbannat köra ut frammför en och till lika så kan inte puckona trampa ordentligt på gasen heller utan man blir tvunngen att stå på hejdaren..:6surkart

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
jadu Ulvhamne du la verkligen upp bollen kan man säga :D

Kränkt of the day tråden: "Den jäveln cyklade om mej"

Haha, japp, det var jag medveten om. :tummenupp
Mjah, störde mig mer på att muppen när han var om helt sonika svängde vänster rakt framför mig. Är inte speciellt sugen på att plöja öve en jävla cykel med min fjollhoj. >.<

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka