Störiga tråden.

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Stör mig som fan på människor som reglerar ljudet på tv:n genom att höja/sänka "utljudet" på digitalboxen. Oftast så innebär det att ljudet på boxen är ställt lågt, men användaren inser inte sambandet box-volym/tv-volym och skruvar därför upp ljudet på tv:n till nära max för att öht höra något, med följden att ljudet blir kasst.

Jag menar, hur jävla pantade är människor egentligen? :mad: :mattias

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-

Väldigt jobbigt detta.
Det värsta är att jag själv alltid lyckas göra så.

Max volym på datorn och tillhörande högtalare.
Fortfarande låg volym :va
Just ja.*Höjer även volymen på VLC* :gnissla
Sen när man ex. öppnar något PLAY-avsnitt, så blir det ett jävla liv. :huvet

Varför håller man på så? :va

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Kan bero på att man byter kanal på fjärren till boxen och inte pallar byta fjärr när man ska höja och sänka ljudet

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kan bero på att man byter kanal på fjärren till boxen och inte pallar byta fjärr när man ska höja och sänka ljudet

Precis, jag har inte ens en fjärrk till TV'n, jag byter kanal och höjer/sänker volymen på boxen och slår på/stänger av hela rasket med en NEXA.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Näää, från A till Ö med Hedvig å Helge!

I Fablernas värld var något helt annat med Brödrna Bäver jue!!

Jag borde ha lärt mig redan i går då jag hade fel på Kalles klätterträd och något annat barnprogram...

Jag skyller på att jag såg fasen aldrig TV när jag var barn, det var bara riktigt regniga dagar det lockade, om ens då

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag borde ha lärt mig redan i går då jag hade fel på Kalles klätterträd och något annat barnprogram...

Jag skyller på att jag såg fasen aldrig TV när jag var barn, det var bara riktigt regniga dagar det lockade, om ens då

Va!
Inte ens Staffan och Bengt?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Va!
Inte ens Staffan och Bengt?

Jo, DET såg jag!

Dessutom har jag träffat på både Staffan och Bengt i vuxen ålder och Bengt var en riktigt trevlig farbror.
Jag passade på å min generations vägnar att tacka för dom pedagogiska barnprogrammen.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Stör mej som fan på folk som sniglar i mittenfilerna på vägar med fler än 2 körfält per riktning.
Fan ta er jävla idioter! Mittfilen är en omkörningsfil FATTA!!!!!111!!!!one!!!!

Och så stör jag mej nåt överjävligt på de som inte ens orkar använda blinkers. Hur jävla svårt kan det vara att flippa till den lilla spaken?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Stör mig som fan på människor som reglerar ljudet på tv:n genom att höja/sänka "utljudet" på digitalboxen. Oftast så innebär det att ljudet på boxen är ställt lågt, men användaren inser inte sambandet box-volym/tv-volym och skruvar därför upp ljudet på tv:n till nära max för att öht höra något, med följden att ljudet blir kasst.

Det där är en typisk föräldragrej. De begriper inte sånt där och kommer aldrig göra det heller.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Stör mej som fan på folk som sniglar i mittenfilerna på vägar med fler än 2 körfält per riktning.

Och så stör jag mej nåt överjävligt på de som inte ens orkar använda blinkers. Hur jävla svårt kan det vara att flippa till den lilla spaken?

På väg hem från jobbet i går, kommer ur en rondell och lägger mig genast i vänsterfil eftersom människor verkar vara rädd att accelerera ut på 110 väg, ligger kvar i vänsterfil med farthållaren pall på 114km/h enligt GPS och kör om hela tiden (kollar kontinuerligt i backspegeln att ingen vill om mej).

Helt plötsligt kastar sig en bil ut 50m framför mig utan att använda blinkers för hon hade hunnit ikapp en traktor i hennes fil och först sänkt hastigheten till ca 50 innan hon gör filbytet utan att blinka, varpå jag som ångar på i 114 får kasta mig på bromsen, tutan och helljuset på en gång.

Det var en sekund ifrån att hennes lilla rostiga "citybil" blev en vår fläck mellan chevan och ett traktorbakdäck.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
På väg hem till mig fiser folk - mest damer - fram i vänsterfilen med 10-15 km/h under fartgränsen eftersom de ska till vänster 3 km längre fram.
Blinkningar, omkörning till höger-snabbt filbyte-lång pedagogisk högerblink-filbyte, ivrigt pekande åt höger framför näsan på dem uppfattas inte eller nonchaleras.

Hoppas någon kines producerar en stor, transparent bildskärm att sätta i bakrutan som med stora, stark lysande bokstäver i rött kan visa egenprogrammerade texter som "Inte bråttom? Håll till höger snälla du!; "Håll till höger, många har bråttom; Använd HÖGERFILEN jävla väglus!; GASA, flytta på dig eller åk buss!; Lämna in körkortet kärringjävel!

Eller vad man nu vill meddela sina medtrafikanter...

På väg hem från jobbet i går, kommer ur en rondell och lägger mig genast i vänsterfil eftersom människor verkar vara rädd att accelerera ut på 110 väg, ligger kvar i vänsterfil med farthållaren pall på 114km/h enligt GPS och kör om hela tiden (kollar kontinuerligt i backspegeln att ingen vill om mej).

Helt plötsligt kastar sig en bil ut 50m framför mig utan att använda blinkers för hon hade hunnit ikapp en traktor i hennes fil och först sänkt hastigheten till ca 50 innan hon gör filbytet utan att blinka, varpå jag som ångar på i 114 får kasta mig på bromsen, tutan och helljuset på en gång.

Det var en sekund ifrån att hennes lilla rostiga "citybil" blev en vår fläck mellan chevan och ett traktorbakdäck.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Och när vi ändå stör oss på trafikbeteende:
Alltså, påfarten används lämpligen till att accelerera upp till lämplig fart innan man byter till rätt fil.
Man får ABSOLUT INTE stanna helt i slutet av påfarten och invänta en tillräckligt stor lucka för att köra ut i! Hinner du inte uppnå samma hastighet som trafikrytmen i den fil du ska till så fortsätter du accelerera på väggrenen!
Hoppas någon kines producerar en stor, transparent bildskärm att sätta i bakrutan som med stora, stark lysande bokstäver i rött kan visa egenprogrammerade texter som "Inte bråttom? Håll till höger snälla du!; "Håll till höger, många har bråttom; Använd HÖGERFILEN jävla väglus!; GASA, flytta på dig eller åk buss!; Lämna in körkortet kärringjävel!

Eller vad man nu vill meddela sina medtrafikanter...
Det där var faktiskt jävligt önskvärt!
Kan du inte starta eget och börja sälja eller ska vi satsa på ett gruppköp?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Alltså, påfarten används lämpligen till att accelerera upp till lämplig fart innan man byter till rätt fil.
Man får ABSOLUT INTE stanna helt i slutet av påfarten och invänta en tillräckligt stor lucka för att köra ut i! Hinner du inte uppnå samma hastighet som trafikrytmen i den fil du ska till så fortsätter du accelerera på väggrenen!Det där var faktiskt jävligt önskvärt!

Det kan ju inte vara så svårt att tillverka ett f-u finger av LED list?

Det är alla symboler jag behöver.

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr

+1 på det :mad:

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Folk som sitter närmast fönstret i bussen och ska av och istället för att säga typ "ursäkta" eller något så pucklar dom på en med väskan. :mad:
Brukar sitta kvar och låtsas som att jag inte märker något tills dom öppnar käften...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Man får ABSOLUT INTE stanna helt i slutet av påfarten och invänta en tillräckligt stor lucka för att köra ut i! Hinner du inte uppnå samma hastighet som trafikrytmen i den fil du ska till så fortsätter du accelerera på väggrenen!Det där var faktiskt jävligt önskvärt!
Jag stör mig på folk som tror att det finns en gren, alternativt en vägg, vid kanten av vägen.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Stör mej på folk med hästtransport som man möter på en smal väg som bara kör förbi möteplatsen fast de är närmast den

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...