Störiga tråden.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Jag hade en granne över mig som flyttade möbler varje natt runt kl 2. Såg aldrig personen i fråga. Misstänker att det var något psykfall med tvångstankar. Där låg man och funderade på exakt vad det var som flyttades..

Åter till tråden

Något som irriterar mig är min granne som är ute i tid och otid och röker på balkongen. Det går inte vädra i lägenheten för då börjar det lukta askkopp.

Edit: Och allt Viktor L skrev ovan

tkdrille

Guest
Jag har bestämt mig för att inte störa mig på något alls mer. Vilket resulterar i att alla andra stör sig på mig.
Exempel i jobbet, pressad tid för att hinna med jaha synd jag kör lagligt upp i skylthastighet via gps:ens visning på med farthållaren. Första personen som stör sig på mig kommer inom nån minut och sniffar min bakspoiler jag sitter och njuter av musiken nananan.
Nästa person som kan störa sig jag kommer 2 minuter sent pga att jag faktiskt körde lagligt, fyyyyy dig chaffis du är sen. Jaja, men jag körde ju lagligt.

Nästa exempel, någon sitter och gnäller på hur orättvist det är buhuuuu, jag bara jaja men jag sköter ju mig själv och trivs i min situation men nä då måste jag hålla med om hur orättvist livet är här och så och måste gnälla med för att visa viss sympati tycker dem.
Men tänk jag svälter ju inte och ditten och datten :)

Så jag lever utan att störa mig på folk idag men folk stör sig på mig.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag stör mig något vansinnigt på rökare som envisas med att stå precis utanför entréer och mitt i folksamlingar och röka :mad: Möjligen kan jag störa mig på att lungcancer inte drabbar dom så fort och frekvent också...

tkdrille

Guest
Jag stör mig något vansinnigt på rökare som envisas med att stå precis utanför entréer och mitt i folksamlingar och röka :mad: Möjligen kan jag störa mig på att lungcancer inte drabbar dom så fort och frekvent också...

Då kan jag kontra med en rolig sak, inget jag störde mig på. Jag respekterade andra och ställde mig på anvisade platser på tex sjukhus och dylikt, aldrig nära en entre där folk går in i affärer. När jag stod där och puffade mina pinnar så går folk så när mig som de bara kan vilket man aldrig förstod.
Sen kan man ju se de lata jävlarna som står precis i dörrarna på sjukhusentren och röker så att de kommer in i receptionen.
Så de är 50/50 med rökarna, förr verkade de vara med acceptabelt att ta sig ett bloss var man än blossade. Men om man gör det idag och står på ett bra avstånd så ser de ut som om någon vill köra upp ett spjut i röven på en.

Str3 R

Guest
• Folk som parkerar sina kundvagnar i vägen mitt i gångarna i tron att de är ensamma i hela butiken.
• Folk som inte begriper att tacka när de blir bjudna på något.
• Skitsnackande brudar (hänvisar till två på jobbet).
• Folk som stressar en.
• Folk som gapar över huvudena på folk i allmänna utrymmen.
• Folk som tar upp ett extra säte i bussen åt sin väska.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
• Folk som parkerar sina kundvagnar i vägen mitt i gångarna i tron att de är ensamma i hela butiken.
• Folk som inte begriper att tacka när de blir bjudna på något.
• Skitsnackande brudar (hänvisar till två på jobbet).
• Folk som stressar en.
• Folk som gapar över huvudena på folk i allmänna utrymmen.
• Folk som tar upp ett extra säte i bussen åt sin väska.

1789949_700b.jpg

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Våra tillfälliga grannar som dunsar så djävulskt varje dag..

Nu har de hållit på och dunsat i 25-30 minuter och det är så irriterande odefinierbart..

Det är inte rytmiskt och monotont som om de leker vuxenlekar i bingen...
Det är inte enstaka större dunsar som om de håller på att flytta möbler.
Det är snarare ett mer oregelbundet bullrande, ungefär som om du arrangerat skattjakt åt 6-7 4-åringar som i olika vågor springer runt i huset...

Jämfört med mina tidigare grannar är det förvisso inget jag bryr mig särskilt mycket om utan irritationen ligger snarare i att jag inte kan tänka mig vad som dunsar och låter vareviga kväll.

Vad gör man som dunsar efter tio på kvällarna, ibland framåt midnatt? Och nej, det är inte någon sänggavel som står och slår mot sovrumsväggen...

Det är något djävla odefinerbart bullermullerdunsande... som om du drar lik runt lägenheten, springer efter klorin på övervåningen, kapar kroppsdelar och tappar dem i köksgolvet för att sedan sparka runt möblerna när du torkar upp eventuella blodspår... Typ..

Precis! Det är inte själva ljuden som är mest irriterande utan att man blir så jädra nyfiken på vad fan de håller på med. Jag tror dock inte det krävs så mycket för att skapa ljud den tiden när det i övrigt är knäpptyst. Och då har vi ändå rejäla väggar och golv. De kanske bara spelar fia med knuff. ;)

Jag kan ju bara tänka mig hur det låter för vår granne under eftersom en 2 åring gärna springer istället för att gå lugnt och sansat. Men vad ska man göra? Förbjuda ett barn att röra på sig?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är något djävla odefinerbart bullermullerdunsande... som om du drar lik runt lägenheten, springer efter klorin på övervåningen, kapar kroppsdelar och tappar dem i köksgolvet för att sedan sparka runt möblerna när du torkar upp eventuella blodspår... Typ..

Har det börjat anmälas försvunna personer i grannskapet?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vänsterfilen i rulltrappan är till för oss som kommit på att det går snabbare att gå upp i rulltrappan än i vanliga trappan. Bra för att trappan rör på sig finns det ingen anledning alls till att stå still/stå i vägen.

Går du frammåt i vagnarna i tunnelbanan för att komma fram fortare också?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Hmm, norrlänningar och skåningar är emot att "stressa" i rulltrappor. Vi andra är för. Oväntat...:hihi

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja, varför flyttar inte folk på sig?! Det är ju en självklarhet om man går två i bredd, den närmast mitten flyttar på sig och släpper förbi dom man möter, men det istället bufflar folk på så att man får gå ut mitt i vägen istället. Jag har börjat med stirrig blick och axeltackling istället...
Förr accepterade jag det på hemmaplan eftersom vi är bondtölpar och därför inte vana vid att det är mer än en handfull människor ute samtidigt.
I andra länders storstäder har jag aldrig haft problem - Folk ser till att flanerandet går problemfritt.
Men i Stockholm och Göteborg verkar folk stå ivägen på pin kiv.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nej, redan från början kliver man in i den vagn som är närmast den utgång man ska till när man kommer fram ;)

Så det betyder att du går en bil längre på avgångsperrongen och tror att du tjänar dom metrarna när du ska kliva av?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Så det betyder att du går en bil längre på avgångsperrongen och tror att du tjänar dom metrarna när du ska kliva av?
Nej, det är för att jag oftast åker hemifrån, där det är en glest befolkad perrong, till trängseln inne i smeten, och jag är måttligt intresserad av att tränga mig igenom folkhav i onödan. Hem har jag sällan bråttom, så då går jag.

sportbike

Guest
Finlands-svenska, fy fan vad avtändande.
Den vackraste kvinna faller platt till marken om hon öppnar munnen och bryter på denna hemska mix.

Hate it :gåshud

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...