Störiga tråden.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Körit skidor i 3 dagar:

Ankarlift = Vilket skit, finns både sitt och ankarlift i backarna men självklart är det ankarfiasko till merparten av backarna. Mina ben dog! (jajajagfårvältränalitemendetvarinteaktuelltjustDÅ!)

O nu har en björn försökt käka upp en jagare några km härifrån så nu kan man väl inte sova inatt...

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Då hade vi en till idag på Statoil....

Tant framför mig i kassan 70+

Biträde: Det är tyvärr fel kod
Tant: Nej det är det inte
Biträde: Jo det är tyvärr fel kod
Tant: Nej det är det inte, ni har ju gett den till mig :3freak
Biträde: Nej den är fel......(lite trött)

Tant tar fram kort två & börjar om, denna gång går det.
När hon är klar står hon KVAR vid kortterminalen när jag ska betala, helt ovetande om att jag är där, ville bara kasta iväg fanskapet i kyldisken.....

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Folk som tar med sina barn överallt. Som min gode kollega sa - Vafan har en 4-åring ut av ett besök på IKEA?

Billig varmkorv att kleta ut i hela huvet?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Folk som tar med sina barn överallt. Som min gode kollega sa - Vafan har en 4-åring ut av ett besök på IKEA?

Ööööh. För det första är det såhär barn lär sig saker, och för det andra kanske det inte är så enkelt att fixa barnvakt när man ska iväg på minsta grej.

Du har inga barn själv va?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ööööh. För det första är det såhär barn lär sig saker, och för det andra kanske det inte är så enkelt att fixa barnvakt när man ska iväg på minsta grej.

Du har inga barn själv va?
Självklart ska ungarna få upptäcka världen, men föräldrar som överhuvudtaget inte bryr sig när ungarna springer runt och gallskriker oavbrutet eller har hela varuhuset som hoppborg borde ju tvångsomhändertas av Karelin :mad: Eller dom föräldrar som anser att deras minsting ska få lägga upp sakerna på bandet, trots att ungen egentligen inte orkar, frågar om vad varenda pryl är, det är 10 pers i kö bakom och tom kassörskan börjar se stressad ut.

Nej, jag har inte barn, vad jag vet, och ja, jag skulle ha mer pli på dom än så, och välja mina tillfällen när dom skulle få plocka upp varor på bandet ;)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Självklart ska ungarna få upptäcka världen, men föräldrar som överhuvudtaget inte bryr sig när ungarna springer runt och gallskriker oavbrutet eller har hela varuhuset som hoppborg borde ju tvångsomhändertas av Karelin :mad: Eller dom föräldrar som anser att deras minsting ska få lägga upp sakerna på bandet, trots att ungen egentligen inte orkar, frågar om vad varenda pryl är, det är 10 pers i kö bakom och tom kassörskan börjar se stressad ut.

Nej, jag har inte barn, vad jag vet, och ja, jag skulle ha mer pli på dom än så, och välja mina tillfällen när dom skulle få plocka upp varor på bandet ;)

Visst skall folk ha pli på sina ungar, och välja de tillfällen barnen får lassa upp saker på bandet. Det gör de också. Om du kollar IKEA tex, så kanske det bara är 1 av 25 ungar som lassar band, dvs 24 föräldrar avvaktar bättre tillfälle.

Vissa vuxna borde inte ha barn öht. det blir bara rötägg av dom.
(Sen när de blir äldre köper de garanterat kamphund och snattar)

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Jordens mest störiga företeelse måste vara föräldrar med noll förmåga att ta kritik riktat mot deras avkommor.

Exempel: Jag är ute med hunden och rätt som det är kommer en fem-sexåring med mamma i släptåg. Ungen slänger sig över hunden och skall klappa hunden på huvudet. Detta går bra då hunden är tålig och van vid ungar. Jag säger dock till ungen i vänliga och pedagogiska ordalag att det kan vara farligt att närma sig en hund man inte känner på det viset och att det är bättre om ungen börjar med att sträcka fram en hand och låta hunden nosa på vederbörande istället för att kasta sig över djuret å¨det här sätt. Vad händer? Jo, morsan blir naturligtvis vansinnig för att jag försöker bespara ungjäveln framtida hundbett.

Annat exempel: Familjemiddag härförleden med syskon och syskonbarn. Vissa av dessa barn är fullständigt i avsaknad av basal kunskap om hur man uppför sig vid ett matbord. Återigen möts en tillsägelse i vänliga ordalag av beska kommentarer från modern, med tryckt stämning som följd under återstoden av aftonen.

Föräldrar måste fanimej lära sig att deras ungar inte alltid är perfekta och att detta understundom leder till synpunkter från omgivningen, oftast lämnade till barnets fromma. Och ja, jag har barn själv.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Visst skall folk ha pli på sina ungar, och välja de tillfällen barnen får lassa upp saker på bandet. Det gör de också. Om du kollar IKEA tex, så kanske det bara är 1 av 25 ungar som lassar band, dvs 24 föräldrar avvaktar bättre tillfälle.

Vissa vuxna borde inte ha barn öht. det blir bara rötägg av dom.
(Sen när de blir äldre köper de garanterat kamphund och snattar)
Visst är det så! Men tråden handlade ju om sånt man stör sig på, eller hur? ;)

Jag håller med fullständigt om att det borde införas föräldrakort! För att inte få konstiga påhopp så är jag fullständigt emot eventuella rasbiologiska urskiljningar, utan snarare att folk utan empati, med missbruksproblem och omförmåga att ta hand om sin avkomma på ett sunt och värdigt sätt inte borde få skaffa barn. Barn är ett privilegium, ingen rättighet! :fakta

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Visst är det så! Men tråden handlade ju om sånt man stör sig på, eller hur? ;)

Jag håller med fullständigt om att det borde införas föräldrakort! För att inte få konstiga påhopp så är jag fullständigt emot eventuella rasbiologiska urskiljningar, utan snarare att folk utan empati, med missbruksproblem och omförmåga att ta hand om sin avkomma på ett sunt och värdigt sätt inte borde få skaffa barn. Barn är ett privilegium, ingen rättighet! :fakta

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tvångssterilisering_i_Sverige

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...