GSX-R-Mikko
Vill mycket, Kan inget...
Jag replikerar! Vem har sagt något om ålder? Jag har då fan inte nämnt det! Att växa upp gäller alla som inte kan ta ett eget ansvar (oavsett om man är 18 eller 35). Ta och lägg ner snacket om "en kompis" Det saknar relevans i detta ärende. Ojdå många svåra ord blev det, säg till om det är något som du inte fattar.
FB har sagt något om ålder, det är det jag försökt visa genom inlägget jag skrev
Men poletten kanske inte trillar ändå ner hos dig?
Varför saknar snacket om min kompis relevans i detta ärende som du så fint formulerar dig?
Instämmer helt med att växa upp gäller alla oavsett ålder, men som FB ser det är en ungdom på 24 som haft A-behörighet i 5 år en större risk än en 40+ som precis tagit kortet!
du var ju en kul filur du jag tycker däremot att det är helt rätt att "ungdomarna" inte släpps in hur som helst med låga premier, de som står för den högsta risken ska betala den högsta premien. Det bästa skulle också vara om försäkringsbolagen stenhårt införde att allt utom trafikförsäkringen inte gällde om man kom på nån med att skenförsäkra vilket skulle va lätt att bevisa i många fall.
Ditt råd är att chockhöja om man tabbar sig, där tror jag inte heller att det skulle va bra för bara för att man gör en tabbe och så är man inte en nolla.
Allt är inte svart och vitt på det sättet. Dessutom skulle fler prova på och då skulle kostnaderna skjuta i höjden pga. alla "nollor"
Det råder inte minsta tvivel om att körstil och riskmedvenhet kommer med år av erfarenhet och där finns bara en väg att gå, köra köra köra.
Jag erkänner att jag tyckte annorlunda när jag var 20 men numer vill jag gärna bli premierad för alla skadefria år med skyhöga premier både på bil och mc.
Varför skall inte premierna vara lika för alla? Pga statistiken?
Vi står för störst risk statistiskt sett ja, de drar alla över samma kant!
Alla kan tabba sig, men många gör det på sådant sätt att det borde ifrågaställas om individen i fråga skall ha körkort överhuvudtaget.
Du har helt rätt i att erfarenhet kommer efter år och åter år av körning, men hur ska ungdomar kunna skaffa sig erfarenhet när de tvingas betala skyhöga försäkringspremier?
Kan förstå att du tycker det är skönt med dina skadefria år och rimliga försäkringspremier, men när ska det gälla för mig? när jag fyllt 40? Har varit skadefri i snart 4 år, ingen premie har nånsin ändrats för mig!
Last edited: