Stark Varg

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Används Gon fortfarande?

Jag har ett svagt minne av att ha lärt mig om det men aldrig använt det, självklart så använde ju militären det....
Militärt så är ju mils populärt. 6400delar på ett varv.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Vi körde med ”streck” i artilleriet, 6300 på ett varv ?
Sedan kom NATO och då blev det mils.
Så många sätt att räkna sidoförskjutning på ?
Särskilt när man får kompasskurser över radio och det florerar både mils, streck och grader på enhetens kompasser. Gissa om vi blev spridda i terrängen?
 
Last edited:

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er

Kan vara på gång eller??
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Kan vara på gång eller??

Läste du kommentarerna?
det är bara demohoj de får låna några timmar. Samma hoj åker runt till alla återförsäljare.

Och handlaren fick inte ens provköra hojen själv.

Mats

Hur långt gick den på en laddning?
?


Mankan Österberg
Mats Hugdahl fick ej provköra

Om en fågel ser ut som en anka, simmar som en anka och kvackar som en anka, så är det förmodligen en anka.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Läste du kommentarerna?


Och handlaren fick inte ens provköra hojen själv.


Om en fågel ser ut som en anka, simmar som en anka och kvackar som en anka, så är det förmodligen en anka.
De är mer än en om redigerad youtube film snutt iaf... Säger fortfarande inte när leverans då..
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Inte ens det, 45min....

Hade dom inte kunnat skicka en bild i fullskala istället för att köra runt en mockup av hojen som ändå ingen fick köra?

Vad är oddsen att den som var intresserad hade möjlig att närvara vid seansen med mockupen?
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Hade man haft nåt banbrytande inom batteritekniken dvs körtid etc så hade man garanterat tvingat ÅF att provköra i minst 6h. Men då detta bara är bullshit så skickar man runt en demohoj som ingen får köra.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Stark Varg kommer att leverera första hojen till första kunden (order nr1) i mars.....

Säger man....

Jag förutspår att dom släpper en ny Youtube short idag eller i morgon för att hålla hypen uppe
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Antingen har dom tagit pengarna och sprungit, eller så har dom börjat tillverka motorcyklar, för nu har dom inte haft tid att klippa ihop en 20 sekunders YouTube short på över två veckor.

Annars ett startup tips är ju att spela in meningslösa klip en masse, ladda upp dom till youtube med tidsinställt släppdatum och sedan skyndsamt gömma pengarna som har kommit in och göra sig själv oanträffbar.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Antingen har dom tagit pengarna och sprungit, eller så har dom börjat tillverka motorcyklar, för nu har dom inte haft tid att klippa ihop en 20 sekunders YouTube short på över två veckor.

Annars ett startup tips är ju att spela in meningslösa klip en masse, ladda upp dom till youtube med tidsinställt släppdatum och sedan skyndsamt gömma pengarna som har kommit in och göra sig själv oanträffbar.
...eller så kan vi vänta och se om de levererar nånting i Mars så blir den här diskussionen plötsligt meningslös... ;)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
...eller så kan vi vänta och se om de levererar nånting i Mars så blir den här diskussionen plötsligt meningslös... ;)

Ja fast hur kul är det.
Det är ju som att inte skaka på julklapparna innan julafton...

Jag hoppas och tror att dom har ambitionen att tillverka och leverera, men det har många andra startups haft och sedan har det visat sig vara en lekstuga för folk med drömmar och pengarna har löpande gått åt till annat...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Visst är det så men jag tycker bara att det börjar bli tjatigt. De har satt ett datum och om det inte håller så bör de ha en bra förklaring för att inte tappa förtroendet helt.
En bekant till mig har beställt en hoj och Stark säger att den kommer i mars eller senast april, då får vi väl vänta och se.
Sen skulle jag personligen inte bli det minsta förvånad att det kommer att meddelande om att de blivit uppköpta eller att de fått packa ihop på grund av brist på likvida medel, men som sagt, vi kan väl vänta och se?
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Nä, bara för någon utlovat ett leveransdatum måste man man ändå få snacka lite och gnälla. Jag tror inte det finns en chans att det dyker upp en hoj i Mars. Men jag har haft fel förr, även om det är väldigt svårt att tro! Haha
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top