Stark Varg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Heart Aero, Stark Varg och många andra startups (och även några gamla aktörer) har för vana att lova saker efter förväntade förbättringar på batteriområdet/elmotorerna.

Dom intecknar revolutioner på batterifronten i sin reklam, och sedan kommer aldrig revolutionen utan det blir bara en gradvis förbättring.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
@GuW
”Nu har dom reviderat sitt plan till att vara en hybrid med batteriassisterad start och en fossilmotor som håller det flygande nätt och jämnt.”

Haha snart kommer det stå:

Range​

– 200 km all electric
– 400 km electric+hybrid
– 800 km electric+hybrid 25pax
- 870 km fossile fuel 30pax (dvs Saab 340)

haha kan inte sluta garva. 800km electric + hybrid 25 pax. Vad är det då som är electric? Ledslingor för golvbelysningen? Eller är det en vanlig apu? Hur stor del av rangen är electric på dessa 800km? Jag gissar på 150km.

Så istället för att använda en Saab 340 så väljer man istället att bygga ett heeeelt nytt flygplan som kan ta 15-20mil / 80 mil med elektrisk kapacitet. Overengineering och dyrt som fan om man frågar mig. Inte så miljövänligt heller.

Men men jag är bitter.

Snäva räckviddssiffror.

Det gäller att...

A: ha järnkoll på väder och vind längs rutten.

B: ha järnkoll på vädret vid destinationen.

C: ha en landningsslot fast, färdig och fixerad för dig - där egentligen inga andra rörelser kan tillåtas efter att du startat, eftersom man knappast kan lägga sig i väntläge eller gå till annan flygplats om någon skulle fucka upp medans du är i luften.

Jo okay, du kan troligen få komma ner hitom destinationen, men kommer knappast speciellt långt bortanför destinationer om något skulle knasa.

...eller räknar dom med att Sully och Skiles skall spaka alla plan i framtiden?
Jobbig pension för dom isf.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Snäva räckviddssiffror.

Det gäller att...

A: ha järnkoll på väder och vind längs rutten.

B: ha järnkoll på vädret vid destinationen.

C: ha en landningsslot fast, färdig och fixerad för dig - där egentligen inga andra rörelser kan tillåtas efter att du startat, eftersom man knappast kan lägga sig i väntläge eller gå till annan flygplats om någon skulle fucka upp medans du är i luften.

Jo okay, du kan troligen få komma ner hitom destinationen, men kommer knappast speciellt långt bortanför destinationer om något skulle knasa.

...eller räknar dom med att Sully och Skiles skall spaka alla plan i framtiden?
Jobbig pension för dom isf.
Ja va fan. Rulla ut på taxibanan… missar din slot. Tillbaka och ladda igen eller korta resan med 5 mil. Ny flightplan automatiskt?

”Mina damer och herrar, jag vill be er att dra ur alla usb-sladdar och ej ladda telefonerna då detta kan påverka vår destination”

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Med ett bra glidtal kan man slå världen med häpnad :)

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Det är väl så inom trafikflyget redan i dag att man inte får starta om man inte har klart med landnings slot. Detta läste jag om för flera år sedan.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Det är väl så inom trafikflyget redan i dag att man inte får starta om man inte har klart med landnings slot. Detta läste jag om för flera år sedan.
Korrekt, största delen av Europas slothantering styrs idag från Nederländerna.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vad har allt detta om flyg slottar med stark varg att göra mer än att stark kanske har högt flygande planer?

När man sitter ett gäng och pratar och tar en bira så kanske man pratar om motorcyklar, och då nämner någon att han sålt motorcykeln för att ha råd med skärmflyg och då övergår samtalet för en stund till skärmflyg.

Så fungerar alla samtal i en grupp där inte alla har Aspbergers och bara kan koncentrera på en enda sak.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
När man sitter ett gäng och pratar och tar en bira så kanske man pratar om motorcyklar, och då nämner någon att han sålt motorcykeln för att ha råd med skärmflyg och då övergår samtalet för en stund till skärmflyg.

Så fungerar alla samtal i en grupp där inte alla har Aspbergers och bara kan koncentrera på en enda sak.
Påstår du jag har aspbergers?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag får kritik för mina levande samtal.

Hade stark vark tecknat avtal med någon engels firma om delägarskap. Eller minns jag fel.
Om du använder koloniala värderingar så kanske man kan säga det. Det är ett indiskt företag som lastat in en slant.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Om du använder koloniala värderingar så kanske man kan säga det. Det är ett indiskt företag som lastat in en slant.
Nä det är inte det företaget det var något annat företag baserat i England. Har för mej jag läste detta när snöstormen var på fredag kväll

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
10% andel för 50Miljoner Euro = ca 500 Miljoner Sek. Det betyder alltså att någon värderat bolaget till 5000 miljoner. Alltså 5 miljarder. Rätta mig om jag har fel men jag anser det vara en väldigt hög värdering för ett bolag som har levererat 0 motorcyklar till sina kunder och som ej har någon trackrecord att tala om.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring