Stark Varg

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ingen husägare har väl nånsin bytt en 10A-säkring mot en 13A utan att fundera över arean på kabeln från 1947 som går till uttaget lixom. Bara för att ta ett exempel.
Ditt svar gör att jag tolkar det som att motorcykelkollektivet är förtänksamma när det gäller elinstallationer, eller så var ironisk?
Jag hade spräckt bottenplatta och 16A säkring till ett utomhusuttag på garaget.
Men man borde också fundera på om man konstant, timme efter timme, ska ta ut 10A ur sitt uttag från 1947 :va
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Ska man ha någon form av seriös laddning är det ju ny anslutning från skåp till huset som gäller. Om man inte skall ladda handtagsvärme i grejorna.
 

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Ort
Lindome
Hoj
Bonneville
Ditt svar gör att jag tolkar det som att motorcykelkollektivet är förtänksamma när det gäller elinstallationer, eller så var ironisk?
Jag hade spräckt bottenplatta och 16A säkring till ett utomhusuttag på garaget.
Men man borde också fundera på om man konstant, timme efter timme, ska ta ut 10A ur sitt uttag från 1947 :va
Ja, det var ett visst mått av ironi där. Men nu när du säger det så borde faktiskt mc-kollektivet vara om inte mindre risktagande, åtminstone mer riskmedvetna överlag och snarare med berått mod dra på 14A över den där övermålade gamla kulo-dosan för om det bara ryker lite så har det ju inte börjat brinna än. :yoparty
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, det var ett visst mått av ironi där. Men nu när du säger det så borde faktiskt mc-kollektivet vara om inte mindre risktagande, åtminstone mer riskmedvetna överlag och snarare med berått mod dra på 14A över den där övermålade gamla kulo-dosan för om det bara ryker lite så har det ju inte börjat brinna än. :yoparty

Inget ont om övermålade kulodosor, jag öppnade ett par sådana på ett ställe och dom hade isolerat kablarna från varandra med hopknölat tidningspapper eftersom isoleringen på kablarna smulades sönder när man rörde i dom.

Jag gjorde inga fler försök till elarbeten i det huset.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nu har Stark Official lagt upp en ny film, tyvärr inget om produktion, utan bara att den är godkänd att tävla med i England

 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jo, men det där beror ju på att Säve inte lever upp till kraven, och att det skulle vara på tok för dyrt att renovera fältet till användbart skick, för deras behov, det bedrivs ju trots allt flygverksamhet där redan idag.

Edit, nu med länk till en artikel om det: https://www.tn.se/article/25663/elflygsfabrik-i-goteborg-skrotas/

Sen om det är ett sätt att köpa tid vet jag inte däremot.
Jo men innan man lovar ”The Northern runway” och att allt skall byggas i Säve etc samt bygga en ”hel ny industri” bör man inte gå ut och kika på asfalten på rullbanan en gång innan man drar igång och lovar den ”nya industrin”?

Låter som bullshit-ursäkten numero uno om du frågar mig.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jo men innan man lovar ”The Northern runway” och att allt skall byggas i Säve etc samt bygga en ”hel ny industri” bör man inte gå ut och kika på asfalten på rullbanan en gång innan man drar igång och lovar den ”nya industrin”?

Låter som bullshit-ursäkten numero uno om du frågar mig.
Så kan det ju vara, men det är ju inte Heart som äger Säve, utan Castellum, som mycket väl kan ha haft planer på, och nästan lovat, renovering av banan, men sedan stoppat allt när priserna steg.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag tror man lovar saker helt ur luften, och det låter bättre med ett Svensktillverkat flygplan/motorcykel, sedan OM någon tillverkning ska dras igång letar man sig till ett billigare land.

När man har lurat pengarna av investerarna (som vill ha flygplanstillverkning i Sverige) så tar man pengarna och drar helt enkelt
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Såg detta på Facebook, nu verkar leveranserna vara framflyttat ännu mer. Håller luftslottet på att rämna?

Screenshot_20230209-215246_Facebook.jpg
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag tänker hur svårt kan det vara igentligen.
Det är ju bara att slänga iväg några Mail.

Med orden hej vi startar nu. Skulle ni kunna skicka 25 omgångar fjädring komponenter-plast kåps uppsättningar-motor/batteri enheter-batteri-ramar i veckan frånochmed v15 och framåt Mvh stark.

Köpare har dom så pengar kommer in så fort dom kör igång.

Delägare som pumpat in stora pengar har dom.. Vad är det dom inte har?

Balls?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top