Jag varnar för att LinkedIn - en gång ett seriöst, professionellt nätverk för kompetenta personer - har utvecklats till något som snarare är Fejsbook eller Instagram 2.0...
Titelinflationen är rent skrämmande och bara för att man har en titel som säger chief, senior, project leader eller manager behöver det inte alls betyda att man är kompetent eller särskilt bra på sitt arbete. Det vet jag själv genom egna erfarenheter, både inom mitt eget företag och andra man jobbat med. Jag har blivit grymt besviken på folk som har 10000+ kontakter på LinkedIn och en titel typ Senior Chief Brand Content Project Manager. Och jag har blivit positivt överraskad av folk som kort och gott kallar sig ingenjör och inte ens orkar bry sig om LinkedIn, eller någon annan social media.
En del säger att arbetslivet och karriären bara handlar om vem du känner. Ska man däremot bygga en hoj som vinner VM så är det kort och gott kunskaper som gäller...
Jo att LinkedIn är ett VM i floskler och fasader är inget nytt.
Och titlar är många duktiga på.
Vi har ju BAE Hägglunds här i Övik som växer så det knakar. Varenda en som börjar där har något med "manager" i sin LinkedIn titel.
Sen att dom verkar vara manager över nån helt påhittad grej...
Men titlarna jag nämner är vad Stark kallar dom på hemsidan.
Ja förutom han som kallade sig cheif på KTM också.
Men nog tror jag dom skrapat ihop en kompetent grupp personer, med den PR man haft så har det nog lockat ett gäng.
Och visst är det tråkigare med ljudet från en elmotor, men precis som gamla skotrar med stora tripplar kommer det nog visa sig i framtiden att det enda man saknar är ljudet. Allt annat är bättre. (För jo, gamla tripplar är ren nostalgi, okörbara i jämförelse med moderna maskiner i verkligheten)