Stark Varg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Som linflyg alltså.

Förvånande att någon drog den referensen, inte många minns den hobbyn...
Ja, precis! Men med skillnaden att den cirkulära skotern även kan ta sig över hela arean av cirkeln (som den fastkedjade hunden), medan linflyget är bundet till cirkelns utkant, om än i tre dimensioner.

Jo, lyckades man manöverera så linorna slackade så var planet oftast förlorat.

Jag såg en man som försökte sätta hastighetsrekord vars linor gicka av(?) eller på annat sätt lossnade.

Det stod EN telefonstolpe på platsen där han flög, så 364 grader av cirkeln hade inga hinder...

Du kan aldrig gissa vad som hände sen....

Balsa indränkt i ricinolja brinner i alla fall bra, om än inte så länge...
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Då var det äntligen dags för en ny filmsnutt igen då...
Man är väl så upptagna med att skruva ihop alla preorders på fabriken så inga bilder därifrån denna gång:rofl
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Då var det äntligen dags för en ny filmsnutt igen då...
Man är väl så upptagna med att skruva ihop alla preorders på fabriken så inga bilder därifrån denna gång:rofl

Dom har inte ens tid att filma nytt material, det mesta känner man igen från dom gamla filmerna, bara omklippt fränare
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Dom har inte ens tid att filma nytt material, det mesta känner man igen från dom gamla filmerna, bara omklippt fränare

Alla cyklarna kanske är sönderskruvade och demonterade och uppradade i den tomma lagerlokalen så det ska se ut som en motorcykel fabrik
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Alla cyklarna kanske är sönderskruvade och demonterade och uppradade i den tomma lagerlokalen så det ska se ut som en motorcykel fabrik

Det är mycket troligt, hoppas dom kommer ihåg att tvätta dom så dom ser nya ut den gär gången...
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Det skulle nog vara en stor fördel men sen kostar väl ett batteri minst som halva hojen så det blir nog ändå en stor investering om man ska ha 2 extra batterier med sig.
Men en förutsättning om du faktiskt skall kunna använda den. En motionär skulle klara en heldag på banan (någorlunda) eller en tävling med tre batterier.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Men en förutsättning om du faktiskt skall kunna använda den. En motionär skulle klara en heldag på banan (någorlunda) eller en tävling med tre batterier.

20-25 minuter körtid på halvhård bana på en laddning, vad blir det på en sandbana?

Heldag vet jag inte men ja 3x20 minuter eller 4x15 minuter brukade jag köra när jag tränade lite regelbundet. Det tog ju inte en heldag men söderut med schemalagda bantider så blir det ju 3 timmar på banan.

Nu ansåg jag mig vara motionär men jag hade licens så jag brukade ofta träna både på motionärernas tid och tävlingsförarnas tid så då kunde kan ju klämma in 4x15 minuter på 2 timmar. Säg 3 timmar inklusive lastning.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Men en förutsättning om du faktiskt skall kunna använda den. En motionär skulle klara en heldag på banan (någorlunda) eller en tävling med tre batterier.
Men det där löser väl kommunen?
Jag har i alla fall hört att det är ingen stor grej att dra lite elnät till crossbanan, givetvis utan kostnad för dig som kund.
Så, det är ju ett ickeproblem :fyllisar
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Men det där löser väl kommunen?
Jag har i alla fall hört att det är ingen stor grej att dra lite elnät till crossbanan, givetvis utan kostnad för dig som kund.
Så, det är ju ett ickeproblem :fyllisar
Det finns ingen klubb i Sverige som skulle klara en tävling med elhojar, dock kommer kommunerna få ett intressant moment 22. Riksidrottsförbundet vil hålla sporten levande. Kommer gnäller ofta på buller och vill stänga banor, vi har i vår klubb fått just kommentarer och frågor på omställning till el. Vi svarar snällt att vi är positiva till utvecklingen och ser att tekniken går framåt, men att vi kan aldrig finansiera infrastrukturen. Underförstått får kommuner som vill dra in tillstånd kämpa mellan riksidrottsförbundet och nätägarna, jag tror att det närmast kan vara positivt för de banor som kämpar med sina tillstånd idag.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top