Han vart omkörd ganska tidigt av en med klart bättre skills. .Ledde han racet när det flaggades av?
Han vart omkörd ganska tidigt av en med klart bättre skills. .Ledde han racet när det flaggades av?
Det är ungefär så man gör just nu, både vad gäller rallycrossens kungaklass och MotoE. Naturligtvis med TV-producenter och kameramän noga instruerade att aldrig någonsin visa kvasten med avgaser som står rakt upp från generatorn…
Den hajpade nederländska elcykeln VanMoof har gått i konkurs. Det skriver The Verge som har tagit del av ett internt mejl som skickades ut efter beslutet i en nederländsk domstol. VanMoof har tidigare gjort sig kända både för sina moderna och stilrena elcyklar, men också för att ha tagit in stora summor pengar via investerare. I september 2020 tog bolaget in 40 miljoner dollar (cirka 410 miljoner kronor i dagens penningvärde) i en nyemission ett år senare fyllde bolaget kassan igen – den gången med 128 miljoner dollar (cirka 1,3 miljarder kronor). Något som fick bolaget själva att kalla sig det “bäst finansierade elcykelföretaget i världen”.
Hajpade elcyklarna tog in miljardbelopp – nu går de i konkurs
Nederländska VanMoof har tvingats ansöka om konkurs.www.breakit.se
Snacka me en kompis som jobbar på mc firma å dom har två demo ex som dom kört me.. Draget är de inge fel på å batteriet räcker flera timmar å köra me.. (Enduro körning) Dom har testat även tung sand bana å då räcker batteriet över en timme iaf..
Kanonbra, då ser vi fram emot att dom kör en tävling på en tung sandbana på 45min då!
Hoppas att någon på den tävlingen har med sig något att filma med.
Haskell har lagt ut en till film där han mestadels turistkör och "tittar på banan", men inget man kan dra några slutsatser av, dessutom bytte han efter en liten stund till sin andra elhoj (Alta?) som han körde fortare med.
Vi säger så här att de är inte troligt.. El hojar kommer säkert att tävla för sig å inte tillsammans med bensin drivna...
Kommer säkert bli mer inomhus stadion cross typ...
Vilka kommer å köpa dom... Vanliga människor, för proffsen blir sponsrade me sånna hojar...
Motionsserierna brukar inte ha några kubikklasser så jag är ganska säker på att ingen kommer klaga på att det körs en elhoj där.
Jag ser fram emot att se resultatet från motionsklassen på ränneslätt till hösten.
120 minuter ska ju tydligen inte vara något problem med en Varg. Tänk att slå de stackars konkurrenterna med bränslehojar som måste stanna och tanka 1-2 gånger och förlorar dyrbar tid.
Tycka vad man vill om Stark Varg. Men till min förvåning så verkar det iallafall rulla ut lite cyklar till kund. Hoppas att det blir något som stannar kvar ett tag. Var själv säker tidigare att det aldrig skulle bli något
Varför elcyklar behöver "krypteringsnycklar" vet jag inte. Lika illa som när jag läste att pantmaskinerna låg nere pga cyberattack, varför nu en pantmaskin måste vara uppkopplad för att kunna acceptera pantburkar.Ja, nu har det ju blivit "någe".
Frågan är om det blir 10, 100 eller 1000 levererade motorcyklar, eller kanske rent av serietillverkning.
Eller så blir det som med VanMoof elcyklar, upp som en sol....
Nu var det väl någon privatperson som hade satt upp en server för krypteringsnycklar? till VanMoof, så dom går ju att använda ett tag till, så länge dom inte behöver reservdelar....
Jag hoppas att Stark klarar sig, och att dom har lärt sig en massa av misstagen dom har gjort med Varg, och att nästa modell blir en landsvägsregad hoj som tar marknaden med storm.
Någon kan säker tycka att de är för mycke hk på Vargen...
De kommer troligen vara kortare sträcka eller antal varv som de är för veteran klasserna..
Allt är bara killgissning..?
Varför elcyklar behöver "krypteringsnycklar" vet jag inte. Lika illa som när jag läste att pantmaskinerna låg nere pga cyberattack, varför nu en pantmaskin måste vara uppkopplad för att kunna acceptera pantburkar.
Snacka om att vi bygger in problem i saker. För vad? En companion-app, så företaget kan tjäna mer pengar på våra personuppgifter? Jag är verkligen inte teknikfientlig, snarare tvärtom. Men teknik ska göra det bättre för oss, inte sämre. Och driftsäkerhet ligger långt upp på min lista, min personliga integritet likaså.
Motionsserierna brukar inte ha några kubikklasser så jag är ganska säker på att ingen kommer klaga på att det körs en elhoj där.
Jag ser fram emot att se resultatet från motionsklassen på ränneslätt till hösten.
120 minuter ska ju tydligen inte vara något problem med en Varg. Tänk att slå de stackars konkurrenterna med bränslehojar som måste stanna och tanka 1-2 gånger och förlorar dyrbar tid.
Elklassen har ju varit så men nu pratade jag om motionsklasserna vars reglemente knappast utesluter elhojar.
Motionsklasserna för åldersgrupper 15 - 60+ har körtid 120min + 60min, du har alltså 60min på dig för att slutföra det sist påbörjade varvet. Detta gäller oavsett vad för hoj som används. Sedan är tankning inget större problem, min 300cc tvåtakt klarade 3 varv (6,6mil) på Stångebro utan att tanka och ingen av dom som jag känner som körde 4 varv behövde tanka.
Vågar vi hoppas på sådan här action i crossdepåerna framöver tro?Verkar som startfältet blir lite decimerat i rallycrossen den här helgen...
Det är ju fan inte illa att kunna bränna så mycket pengar så snabbt."Pengar är inte allt"
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |