Stark Varg

Ja, arenacross har väl korta och bra heat också?
Ja, dom har nog planerat lämpligt motstånd och körtid som passar. Utan att vara allt för synisk så tror jag inte att kvarvarande batterikapacitet efter ett heat kommer att presenteras, inte heller visa eventuellt batteribyte mellan heaten.

Ja, dom har nog planerat lämpligt motstånd och körtid som passar. Utan att vara allt för synisk så tror jag inte att kvarvarande batterikapacitet efter ett heat kommer att presenteras, inte heller visa eventuellt batteribyte mellan heaten.

Några batteribyten blir det inte, Varg är inte byggd för snabba batteribyten.

Och är inte heaten för långa behövs det ju inte heller, dom laddar emellan heaten, kanske kör lövblås för att kyla batteriet vid laddning...

Några batteribyten blir det inte, Varg är inte byggd för snabba batteribyten.

Och är inte heaten för långa behövs det ju inte heller, dom laddar emellan heaten, kanske kör lövblås för att kyla batteriet vid laddning...
Och vad skulle du definiera som ett snabbt batteribyte?

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

Vi har väl behandlat både supermoto, cross och enduro.
Själv tänkte jag mer på enduro och eventuellt hojbyte mitt i loppet när guw ställde frågan.
Men du har nog tolkat rätt, han citerade ju min kommentar om supermoto.

Två hojar borde ju räcka om man har 12 kW elverk så att bägge hojarna kan laddas samtidigt när man inte kör någon av dom.
I enduro så är det max 1 mc per förare. Motocross max 2 mc per förare.

Det går ju att läsa reglementet också.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

Detta fiasko har ju diskuterars tidigare i tråden…

Man bör ha uppnått målet med en fossilfri säsong iallafall...

"– Vi har stött på en rad ”farthinder” längs vägen, saker som varken vi eller vår leverantör kunde förutse. Såna här saker händer, men nu får det väldigt stora konsekvenser eftersom vi inte har några andra bilar att tävla med, förklarar Micke Bern."

Var det batterierna som inte höll måtet...?

En inte alltför vågad gissning är väl att STARD's batterier som ursprungligen utvecklats för rallycrossens två minuter långa heat...inte riktigt räckte till för STCC som väl i alla fall vill åka runt i tio minuter runt valfri svensk bana...När detta skulle konstrueras om och slutligen tillverkas så uppstod förseningar.

Känner jag svensk bilsport rätt så lär det bli en hel del fingerpekande mellan Bilsportförbundet, STCC, bilbyggaren EPWR och batterileverantören STARD...För ingen av dem kommer ju att tycka att debacklet är deras eget fel, det måste ju rimligtvis vara någon annans fel...

STCC gör i allla fall sitt bästa för att förneka detta praktfiasko med en positiv pressrelease om byte av fokus...

Det är nog ingen större skillnad på att bygga racingbil mot personbil. Konceptuellt är allt perfekt, snabbt och enkelt. Att utveckla den var lite svårare än tänkt. När sedan verifieringen börjar så borde ju allt vara klart, men då har vi ca. 2 år kvar till försäljning. Det kan de som konstant hackat på Starks förseningar också komma ihåg, de skall dessutom verifiera något utan att ha tidigare erfarenheter att falla tillbaks på.

Utveckling i all ära, men att planera en racingserie innan bilen finns framme får ses som höjden av optimism.

Det är nog ingen större skillnad på att bygga racingbil mot personbil. Konceptuellt är allt perfekt, snabbt och enkelt. Att utveckla den var lite svårare än tänkt. När sedan verifieringen börjar så borde ju allt vara klart, men då har vi ca. 2 år kvar till försäljning. Det kan de som konstant hackat på Starks förseningar också komma ihåg, de skall dessutom verifiera något utan att ha tidigare erfarenheter att falla tillbaks på.

Utveckling i all ära, men att planera en racingserie innan bilen finns framme får ses som höjden av optimism.
Jag har lett produktutvecklingsprojekt i nästan 15 år. Man tar höjd för behov av omdesign, verifieringsproblem och annat som kan och kommer att störa tidsplanen. Gör man inte det så kommer man inte att klara av att hålla planen, och så jobbar man inte om man är seriös.

Komponentbristen som uppkom 2021 kunde man däremot inte förutspå, men iom att den uppkom just 2021 så borde man ha kunnat förutspå att bilarna inte skulle vara klara i tid till säsongen 2023. Om man varit seriös. Kanske har underleverantörerna varit seriösa och någon annan på vägen till beställaren STCC, eller rent av STCC själva valt att hoppas på mirakel och vägra gå ut med problemen. Någon i kedjan har varit oseriös iallafall, och det är samma sak hos den karga vargen tror jag.

Jag har lett produktutvecklingsprojekt i nästan 15 år. Man tar höjd för behov av omdesign, verifieringsproblem och annat som kan och kommer att störa tidsplanen. Gör man inte det så kommer man inte att klara av att hålla planen, och så jobbar man inte om man är seriös.

Komponentbristen som uppkom 2021 kunde man däremot inte förutspå, men iom att den uppkom just 2021 så borde man ha kunnat förutspå att bilarna inte skulle vara klara i tid till säsongen 2023. Om man varit seriös. Kanske har underleverantörerna varit seriösa och någon annan på vägen till beställaren STCC, eller rent av STCC själva valt att hoppas på mirakel och vägra gå ut med problemen. Någon i kedjan har varit oseriös iallafall, och det är samma sak hos den karga vargen tror jag.
VW försenade ID3 med två år, Volvo försenar EX90, Toyota fick i princip stoppa försäljningen på bZ4X och köpa tillbaks bilarna, Tesla och tidplaner...

Vi kan ha en lång debatt om vad som är seriösa företag, men till skillnad från tangentbordskrigare så är det många företag med stora plånböcker som något pinsamt fått inse att utveckla en elektrifierad produkt var svårare än tänkt. Jag har mina egna (negativa) synpunkter om Stark Varg, men mycket av gnället här passar bättre på Aftonbladet.

Och nu blev det kanske stopp i Suez-analen igen...

Dags att hamstra skithuspapper och ris.

Va har de med Stark Varg å göra?.?

Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...